loading...
بهترین های شیراز
بهی رز بازدید : 52 چهارشنبه 03 اسفند 1401 نظرات (0)

مزون لباس عقد

لباس عروس لباسی است که عروس در مهمانی عروسی یا در هنگام سفره عقد به تن می‌کند. رنگ و مدل لباس عروس به فرهنگ و رسوم قومیتی بستگی دارد. (منبع: ویکی پدیا)

انتخاب بهترین لباس عقد برای این روز خاص می‌تواند بسیار دشوار باشد. در واقع مدل‌های بسیار متنوعی برای این انتخاب وجود دارد و معمولا سخت است که بدانید از کجا شروع کنید.

برای شروع، تصاویر لباس‌های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین پیدا کنید. چند تم رایج آن لباس‌ها را انتخاب کنید.

آیا تزیینات زیاد را دوست دارید یا به دنبال پارچه‌های ساده و شیک هستید؟ سیلوئت‌های منحنی را می‌پسندید یا لباس‌های مجلسی بزرگ؟ به دنبال لباس عقد محضری و پوشیده هستید؛ و یا یک گزینه مجلسی را مدنظر دارید؟

با کمی جستجو و جلو رفتن در این مسیر، و هنگامی که چند نکته اساسی را مشخص کردید؛ آماده خواهید بود که خرید و انتخاب بهترین لباس عقد را از یک مزون لباس عقد آغاز کنید.

مدل لباس عقد بازتاب مستقیمی از شخصیت شما و تم مراسم است. شاید یک لباس مجلسی با یقه V گل‌دوزی شده و دامن کامل، گزینه‌ای عالی و متعادل برای همه فضاها باشد؛ با این وجود یک لباس عقد می‌تواند از انواع مانتو عقد برای مراسم عقد محضری تا انواع لباس مجلسی و لباس‌های مشابه لباس عروس را در بر گیرد.

به هر حال مهم است که خودتان باشید و سلیقه شخصی خود را در اولویت قرار داده و در عین حال با مد روز مطابقت داشته باشید. در اینجا چند گزینه برای شما وجود دارد که باید در نظر گرفته و از آنها الهام بگیرید.
وقتی که سور و سات عروسی به راه می افتد، اولین چیزی که به ذهن عروس خانم (brides) می رسد این است که چه بپوشم؟ خبر خوب اینکه تنوع مدل لباس عقد آن قدر بالاست که هیچ محدودیتی برای انتخاب وجود ندارد و خبر بد اینکه گاهی اوقات این تنوع بالا در لباس عقد عروس سبب سردرگمی می شود. روز عقد که همواره در خاطر اقوام و خود عروس و داماد باقی می‌ماند، نیاز دارد تا به تمامی موارد مهم پذیرایی، لباس عروس و داماد و … توجه ویژه‌ای شود.

پس نیاز است برای این مراسم تمام انرژی خود را گذاشته و به بهترین شکل آماده شوید. در این میان یکی از دغدغه اصلی برای خانم‌ها، انتخاب لباس عقد محضری است که کار دشواری به نظر می‌رسد.

معمولا در هنگام برگزاری مراسم عقد در محضر، تعداد میهمانان به اندازه میهمانی در باغ یا تالار نیست و تعدادش محدود است.  همین امر باید در هنگام انتخاب لباس مناسب عقد در نظر گرفته شود. معمولا در این مواقع میهمانی یا عقد به قدری بزرگ نیست که به سراغ لباس‌های مجلسی و پر تجملات بروید. پس انتخاب درست بسیار حائز اهمیت است.

مزون لباس عقد در شیراز

در قرن نوزدهم میلادی چارلز فردریک ورث با دوختن برچسب نام خود به لباس‌هایی که طراحی می‌کرد زمینه‌ساز شروع طراحی مد به‌طور کلی شد. درست پیش از آنکه بزازها مزون‌های لباس خود را در پاریس برپا کنند و انبوه خیاط‌های شناخته نشده دست به خلاقیت بزنند و مدهای عالی که در دادگاه‌های سلطنتی پوشیده می‌شدند برچیده شوند. موفقیت ورث به‌طوری بود که او به جای اینکه مانند خیاط‌های دیگر که در گذشته تنها از دستور مشتری پیروی می‌کردند رفتار کند، می‌توانست به مشتریانش دیکته کند چه بپوشند. (منبع: ویکی پدیا)

قبل از هر چیزی لازم است به این نکته اشاره کنیم که کلمه مزون ریشه ای فرانسوی دارد و به معنای خانه می باشد؛ اما زمانی که در فارسی از این کلمه استفاده می شود که معنای خیاطی است که محصولات و پوشاک خود را در خانه به مردم ارائه می دهد.
با این تعریف از مزون، به خوبی می توان تفاوت آن را با فروشگاه ها و یا بوتیک ها درک کرد. قطعا لباس هایی که در مزون ها مشاهده می کنید، منحصر به فردتر از لباس های فروشگاهی و بوتیک ها می باشد، به همین دلیل بسیاری از عروس خانم ها و آقا دامادها ترجیح می دهند که لباس مراسم عقد خود را از مزون ها خریداری کنند.

شهر شیراز از جمله شهرهایی است که شما با مزون های بسیار زیادی روبه رو هستید و معمولا اکثر آنها بهترین نوع لباس های عقد را به شما ارائه می دهند. به همین دلیل پیدا کردن مزون لباس عقد در شیراز کار سختی نمی باشد و شما با کمی تحقیق و جستجو می توانید بهترین ها در این زمینه را پیدا کنید و برای خرید لباس عقد مورد نظرتان به آنها مراجعه نمایید.

معمولا عروس خانم ها حساسیت ویژه ای برای خرید لباس عقد خود دارند که پیشنهاد می شود از موارد زیر استفاده کنند:

  • لباس رسمی یا فرمالیته: لباس رسمی برای عروس خانم هایی مناسب است که مراسم مجزای عروسی در تالار هم دارند. اینگونه لباس ها در عین راحتی، بسیار شیک و به روز ساخته می شوند و برای عروس خانم ها بسیار مناسب است. معمولا از لباس های رسمی یا فرمالیته با عنوان رایج ترین و بدون ریسک ترین پوشش برای مراسم عقد یاد می شود. شما می توانید با استفاده از رنگهای ملایم و متفاوت، اضافه کردن سنگدوزی و گلدوزی خاص، ست کردن و هماهنگ کردن رنگ لباس با دست گل، لاک و رژ لب لباس خود را خاص تر کنید.
  • لباس های خاص: عروس خانم هایی که می خواهید خیلی خاص به نظر بیایند و دوست ندارند لباسی را انتخاب کنند که اکثر عروس ها معمولا استفاده می کنند، بایستی طبق سلیقه خود عمل کنند و به دنبال لباس های خاص باشند. معمولا در تمامی مزون ها شما می توانید لباس خاص مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید. در اینگونه موارد بهتر است که آقا داماد نیز لباس خاصی را انتخاب کند که با لباس شما ست شود تا زیبایی لباس شما نیز بیشتر شود.
  • پیراهن های شیک: پیراهن های موقر و شکیل نیز انتخاب مناسبی برای مراسم عقد می باشند، زیرا علاوه بر راحتی آنها، برای تمامی فصول مناسب هستند. در این نوع پیراهن ها با انتخاب مدل‌ یقه و مدل آستین ها می توانید زیبایی لباس را دوچندا کنید.
  • لباس مجلسی یا لباس شب: انتخاب لباس مجلسی و یا شب برای عروس خانم هایی که علاوه بر مراسم عقد، مراسم عروسی نیز در پیش دارند، بسیار مناسب است. ست کردن لباس مجلسی با اکسسوری ها و تیپ آقا داماد می تواند بسیار جذاب باشد.

به هر حال انتخاب لباس عقد بستگی به سلیقه شما خواهد داشت و بهتر است آن لباسی را انتخاب کنید که خودتان نظر مثبتی نسبت به آن دارید، در غیر اینصورت ممکن است خاطره خوبی از شب عقدتان به یادگار نمایند.

منابع: ویکی پدیا

برچسب ها مزون لباس عقد , شیراز ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 234
  • بازدید سال : 2,914
  • بازدید کلی : 11,345