loading...
بهترین های شیراز
بهی رز بازدید : 58 دوشنبه 04 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

مجتمع آموزشی

مجتمع آموزشی چیست؟
مجموعه ای مجهز به کلاس با تخته های هوشمند و غیر هوشمند و آزمایشگاه و ... جهت آموزش رشته های مختلف علمی، هنری، ورزشی و ... مجتمع آموزشی خوب دارای اساتید مجرب و با سابقه است و تلاش دارد جهت تقویت بنیه علمی دانش آموزان و دانش پژوهان و هنرجویان به استاندارد های علمی جهانی و بروز دست پیدا کند.

امروزه سازمان‌های آموزشی در جهت نیل به کارآمدی با چالش‌های بسیار مهمی روبرو هستند، که کمتر کسی ممکن است از آن ها بی اطلاع باشد. در حال حاضر ایجاد مدارس اثر بخش و کارآمد آرزویی فراگیر برای نظام آموزشی بوده است و معمولاً نیز دور از دسترس به شمار می‌آیند.

مدرسه به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بی توجهی به این بخش مهم، کلیه امور تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده و دچار نقصان می‌نماید که اثرات آن می‌تواند به نسل‌های آینده نیز انتقال یابد. در حال حاضر رویکرد های متعددی برای اصلاح و کارآمدسازی مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ویژه ساختار و تشکیلات مدارس طی دهه‌های اخیر بیش از پیش در معرض تغییر و دگرگونی قرار داشته است.

محور این تغییرات نیز عمدتا در تواناسازی مدارس و تأمین تعامل پویای میان آنها با محیط پیرامون بوده است. واگذاری اختیارات لازم به مدارس برای انجام صحیح آنچه که مسؤولیتش را بر عهده گرفته‌اند، محور تغییر و تحولات در طی سال‌های اخیر بوده است.
امروزه موضوعاتی نظیر مدرسه محوری، مدرسه خود گردان، مدرسه آزاد، مدرسه مستقل و مدیریت مبتنی بر مدرسه از مجموعه مفاهیمی هستند که با این رویکرد، در جهت تواناسازی مدارس، بیش از پیش در ادبیات نظام‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مجتمع‌های آموزشی یا مدارس خوشه‌ای که با ترکیب امکانات مجموعه‌ای از مدارس شکل می‌گیرد، نیز شیوه ای دیگر برای توانا سازی مدارس است که در قالب یک مجموعه دنبال می‌گردد.  این اندیشه مبتنی بر این فرض است که امکانات مدارس در پیوند با یکدیگر توانایی بیشتری را برای رفع نیازهای اساسی مدارس فراهم می‌سازد.

یکی از کارهایی که وزیر فعلی آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستاوردهای مهم از آن یا د می نماید مجتمع های آموزشی می باشند. در این طرح چند مدرسه ابتدایی و راهنمایی و متوسطه در چند روستاتحت مدیریت واحدی اداره می شوند که برای این مدیر یک معاون آموزشی و یک معاون اداری یا اجرایی و یک معاون پرورشی  به همراه یک مستخدم تعریف شده اند. جهت مجتمع های آموزشی قرار است است که یک شبکه رایانه ای  با تعدادی رایانه در نظر گرفته شود هر چند در تعریف مجتمع آموزشی یک مدرسه یا مدینه فاضله در نظر گرفته شده است ولی در عمل این مجتمع  های آموزشی با موانعی در ابتدای کار مواجه شده اند که به قرار ذیل می باشد:

  • از نظر کارشناسی: این طرح بعد از آمدن وزیر جدید اجرایی گردید و قبل از آن هیچ کار کارشناسی و یا تحقیقاتی در این زمینه صورت نگرفته بود یا لااقل در چند شهر به عنوان یک نمونه کاراجرا نشده بود تا بعد نتایج آن به کل کشور تسریع گردد
  • از نظر مالی: در مدارس روستایی در سالهای قبل مدیریت مسائل مالی با نظارت مدیر آموزشگا و تحت نظر شورای مدرسه اداره می گردید و مدیر مدرسه جهت امور جاری و فعالیتهای آموزشی و پرورشی با خیالی آسوده و با اختیار بیشتری می توانست کار کند و خلاقیت و نو آوری بیشتری در مدرسه داشته باشد.

مجتمع آموزشی در شیراز

برای اینکه جامعه ای درخشان در آینده داشته باشیم، نیاز است مجتمع های آموزشی قوی را تاسیس کنیم و دانش آموزان با دانشی پرورش دهیم.

اولین مدرسه در تاریخ مدرن ایران، مدرسه دارالفنون بود که میرزا تقی خان امیر کبیر آن را در زمان ناصرالدین شاه قاجار تأسیس نمود. (منبع: ویکی پدیا)

شیراز از جمله شهرهای ایران است که مجتمع های آموزشی بسیار مجهز و مدرن در آن تاسیس شده و روز به روز بر تعداد دانش آموزان آنها افزوده می شود. به همین دلیل وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما عزیزان همشهری را با مجتمع های آموزشی در شیراز بیشتر آشنا کند.

همانطور که می دانید از قدیم سیستم های آموزشی به گونه های متفاوت در ایران تاسیس شده اند. مکتب خانه ها جزو اولین سیستم های آموزشی ایرانی بوده اند که وظیفه آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان را بر عهده داشتند.

اما امروزه علاوه بر آموزشگاه ها، مدرسه ها و دانشگاه ها، سیستم آموزشی کشور پیشرفت زیادی داشته و در این راستا مجموعه هایی تحت عنوان مجتمع های آموزشی فعالیت می کنند.

اساس کار مجتمع های آموزشی بدین گونه است که چندین مقطع تحصیلی را در یک محیط گرد هم جمع آوری می کنند و آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان را برعهده خواهند داشت.

فوایدی که مجتمع های آموزشی برای کودک شما به همراه دارد، این است که اگر مجتمع آموزشی خوبی را برای فرزند خود پیدا کنید، می توانید از مقطع مهدکودک تا دبیرستان یا هنرستان بابت آموزش و پرورش او آسوده خاطر باشید.

شیراز از جمله شهرهای ایران است که مجتمع های آموزشی بسیار زیادی را در دل خود جای داده و اکثر آنها سیستم آموزشی بسیار پیشرفته ای را در دستور کار خود قرار داده اند.

به همین دلیل اگر به دنبال مجتمع آموزشی در شیراز هستید تا فرزند خود را در یکی از آنها ثبت نام کنید، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم با آنها در تماس باشید و شرایط ثبت نام آنها را جویا شوید.

وبسایت کارشد لیستی از مجتمع های آموزشی را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست مجتمع های آموزشی قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

منبع: ویکی پدیا

برچسب ها مجتمع آموزشی , شیراز ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 229
  • بازدید سال : 2,909
  • بازدید کلی : 11,340