loading...
بهترین های شیراز
بهی رز بازدید : 49 یکشنبه 28 خرداد 1402 نظرات (0)

اجرای بام سبز

بام سبز یا باغ‌بام بامی است که بر روی سطح آن گیاهان رشد می‌کنند. تنوع گیاهی چنان ساختاری می‌تواند از بام پوشیده از چمن مصنوعی تا باغ بامی باشد که با گیاهان مورد استفاده در طراحی منظر پوشیده شده‌است. (منبع: ویکی پدیا) بام سبز یا روف گاردن درست همانند اسمش یک پوشش گیاهی است که روی سقف خانه کشیده می‌شود. این پوشش زیبا می‌تواند در انواع مختلف بر روی سقف و یا تراس خانه اجرا شود که علاوه بر زیبایی فواید زیادی برای ما به همراه دارد.

نحوه اجرای بام سبز متفاوت است و هر شرکت جزییات اجرایی مختص به خود را دارد که به همین ترتیب هزینه اجرای بام سبز (روف گاردن) ممکن است متفاوت باشد.

بام سبز بامی است که تمامی یا قسمتی از آن با پوشش گیاهی، درختان و کف سازی پوشانیده میشود. انتخاب انواع پوشش گیاهی وابسته به شرایط اقلیمی، میزان سایه اندازی و کیفیت آب منطقه می باشد تا بتوان در تمامی فصول سال پوشش گیاهی را حفظ کرد. بام سبز راه ایدآل و جایگزینی مناسب برای لذت بردن از باغبانی و پرورش گل و گیاه در فضای بیرون در تمام فصل های سال است. زمانی که هیچ فضایی در محیط های شهری وجود ندارد. برای بهرمندی از فضای سبز درمحیط جایگزینی مناسبی است.

بام سبز به طور کلی به معنای پوششی از گیاهان بر روی پشت بام است که باعث بهبود مصرف انرژی در ساختمان می شود.

به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت از لایه های بالایی بام سبز، سطح روی سقف باید به خوبی عایق بندی شود. بام های سبز با هر گونه عایق رطوبتی قابل اجرا هستند و انتخاب نوع عایق برای ما محدودیت ایجاد نمی کند.

اما باید به مواردی از جمله هزینه اجرا، طول عمر عایق و مسائل زیست محیطی توجه داشت. در کشور ما عایق قیر و گونی و عایق ایزوگام پر استفاده ترین عایق های رطوبتی هستند که برای احداث بام سبز مناسب هستند.

برای عایق کاری سطح بام از ورق ژئوممبران پی وی سی استفاده می شود.از عمده ترین مزایای استفاده از ورق پی وی سی می توان به موارد زیر اشاره نمود: پایداری در برابر شرایط محیطی، سهولت در شکل گیری، استحکام برش و ازدیاد طول عالی، مقاومت در برابر سایش، مقاومت بسیار خوب در برابر نفوذپذیری، قابلیت جوش کاری بسیار بالا، خاصیت اشتعال پایین(خود خاموش شونده)

اجرای بام سبز در شیراز

یکی از ایده های ساختمانی که امروزه به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است، روف گاردن یا بام سبز است که در پشت بام های ساختمان ها، فضای سبز طراحی می شود. اجرای بام سبز طرفداران زیادی در شهرهای بزرگ دارد و شهر شیراز نیز به دلیل آب و هوای متعادل، جزو شهرهایی است که اجرای روف گاردن یا بام سبز در این شهر به شدت جواب خواهد داد.

بام‌های سبز می‌توانند پاسخ گوی بخشی ز نیاز همیشگی انسان به صورت نوین باشند. این فضاهای باز مسکونی به نوعی تبلور ماهیت زندگی جمعی هستند. این فضاها ضمن فراهم آوردن موقعیت‌هایی برای رشد خلاقیت زمینه معاشرت تعامل و تقابل اجتماعی و کاربردهایی همچون ایجاد آرامش ارتباط سرگرمی در کاهش آلودگی و بهبود محیط زندگی بسیار مؤثرند. (منبع: ویکی پدیا)

بام سبز در واقع پوشش گیاهی طبیعی یا مصنوعی است که بر روی پشت بام های ساختمان های مختلف اجرا می شود. اجرای بام سبز یا روف گاردن جزو طراحی های مدرنی است که امروزه مورد استقبال مردم در شهرهای بزرگ قرار گرفته و علاوه بر زیبایی هر ساختمان، مزایایی را نیز به همراه دارد.

به همین دلیل است که شرکت های متعددی در شهرهای بزرگ ایران رو به اجرای بام سبز آورده اند که این موضوع در شهر بزرگ شیراز نیز به خوبی به چشم می خورد. خوشبختانه از آنجایی که مردم شهر شیراز به زیبایی ساختمان ها و مدرنیته شدن آنها اهمیت می دهند، شرکت های متعددی اجرای بام سبز در شیراز را انجام می دهند که به طور کلی اجرای آن فواید و مزیت های فراوانی دارد.

مزیت های اجرای بام سبز عبارتند از:

  • بهبود مناظر اطراف ساختمان
  • تأمین فضایی سازگار و مطبوع
  • کمک به بهبود شرایط آب و هوایی شهرهای بزرگ
  • کمک به کاهش آلودگی هوا
  • کاهش بار گرمایش
  • کاهش سیلاب
  • تعدیل شدت صداهایی که تا db18 وارد ساختمان می‌شود.

هر بام سبز دارای 5 جزء اصلی است که شرکت مورد نظر شما بایستی این پنج مورد را به خوبی طراحی و اجرا کند. این اجزا عبارتند از: لایه پوشش گیاهی، محیط کشت، لایه زهکش، لایه محافظت و ساختار سقف پیشنهاد می کنیم برای اجرای بام سبز یا روف گاردن به شرکت هایی مراجعه کنید که سابقه درخشانی در این زمینه داشته باشند و می توانید نمونه کارهای قبلی آنها را مشاهده نمایید.

به هر حال وبسایت کارشد لیست شرکت های مجری روف گاردن در شیراز را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای این لیست قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

منبع: ویکی پدیا

بهی رز بازدید : 51 دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

تصفیه آب

تصفیه آب هر فرآیندی است که کیفیت آب را بهبود می‌بخشد تا آن را برای یک هدف خاص مناسب‌تر سازد. هدف استفاده نهایی ممکن است نوشیدن، تأمین آب صنعتی، آبیاری، نگهداری جریان رودخانه، تفریح با آب یا بسیاری از کاربردهای دیگر، از جمله بازگرداندن به صورت امن به محیط‌زیست باشد. تصفیه آب آلاینده‌ها و اجزای نامطلوب را حذف می‌کند یا غلظت آن‌ها را کاهش می‌دهد، به طوری‌که آب برای استفاده مورد نظر مناسب می‌شود. (منبع: ویکی پدیا)

تصفیه آب فرآیند حذف مواد شیمیایی نامطلوب، آلاینده های بیولوژیکی، مواد جامد معلق در آب که باعث افزایش سختی آب آشامیدنی میگردند و تصفیه ی گازهای شیمیایی از آب آلوده است. هدف از تصفیه آب لوله کشی شهری به طور کلی حذف املاح مضر موجود در آب آشامیدنی برای افزایش کیفیت آب آشامیدنی و افزایش سلامت بدن انسان است.

بیشتر آب برای نوشیدن انسان تصفیه و ضد عفونی میگردد تا مطابق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت WHO و NSF و همچنین گواهینامه بین المللی تست کیفیت آب آشامیدنی WaterQuality، آبی پاکیزه و سالم برای نوشیدن در اختیار داشته باشیم.

اما ممکن است تصفیه آب برای اهداف مختلف دیگری از جمله کاربردهای پزشکی، دارویی، شیمیایی و تصفیه آب صنعتی نیز مورد استفاده قرار گیرد. روشهای کاربردی برای حذف املاح مضر موجود در اب آشامیدنی شامل فرآیندهای فیزیکی مانند فیلتراسیون، رسوبگذاری و تقطیر میباشند.
برای تصفیه آب از فرآیندهای بیولوژیکی همچون فیلترهای شنی رزین، یا کربن فعال Activated Carbon نیز مورد استفاده قرار گیرند.

برای انگل زدایی آب چاه خانگی نیز از دستگاه تصفیه آب RO مجهز به لامپ یو وی UV اشعه ماورا بنفش Ultra-Violet استفاده میگردد تا میکروب زدایی آب آلوده به صورت کامل انجام گرفته و باعث بیماری های گوارشی پس از مصرف و نوشیدن نشوند.
دستگاه های تصفیه آب خانگی از دو روش برای تصفیه استفاده می کنند.

  • روش اولترا فیلتراسیون
  • روش اسمز معکوس

دستگاه های اولترا فیلتراسیون بدون برق و پمپ و مخزن می باشند و با استقاده از چند فیلتر عمل تصفیه را انجام می دهند. توانایی حذف ذرات درشت آب مثل شن و ماسه و گل و لای و هم چنین کلر را دارند اما یون های موجود در آب را نمی توانند از بین ببرند و بیشتر مناسب مناطقی هستند که آب رسوبات بیشتری دارد.

آب تصفیه کن خانگی بین 5 الی 8 مرحله دارند. بهترین نوع آن ها دستگاه های 6 مرحله ای هستند که دارای 6 فیلتر نیز هستند. هر کدام از این فیلتر های تصفیه آب کار خاصی را انجام می دهند.

تصفیه آب در شیراز

آب آشامیدنی یکی از مهمترین نیازهای بشر است و هرچند آب شهری تصفیه شده به دست مردم می رسد، اما افراد زیادی بر روی این موضوع وسواس دارند و از فروشگاه های تصفیه آب استفاده می کنند. مردم در شهرهای بزرگ ایران دغدغه بیشتری برای آب آشامیدنی خود دارند و به همین دلیل سعی می کنند یا از دستگاه های تصفیه آب استفاده کنند و یا از فروشگاه های تصفیه آب، آب آشامیدنی تهیه نمایند.

تصفیه برای تولید آب آشامیدنی شامل حذف آلاینده‌ها از آب ورودی برای تولید آبی است که به اندازه کافی برای مصرف انسان بدون خطر کوتاه‌مدت یا بلندمدت بر سلامتی انسان باشد. موادی که در طول فرایند تصفیه آب آشامیدنی حذف می‌شوند عبارتند از: جامدات معلق، باکتری‌ها، جلبک‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و مواد معدنی مانند آهن و منگنز. (منبع: ویکی پدیا)

امروزه مردم حساسیت بیشتری نسبت به آب آشامیدنی که میل می کنند دارند و با رشد صنعت تصفیه آب، فروشگاه ها و نمایندگی های بسیار زیادی در این حوزه فعالیت می کنند. شهر شیراز جزو شهرهایی است که با وجود آب آشامیدنی مناسبی که به دست مردم می رسد، افراد زیادی ترجیح می دهند از آب آشامیدنی تصفیه شده استفاده نمایند و به همین دلیل است که شاهد مراکز و فروشگاه های تصفیه آب در شیراز هستیم.

دستگاه های تصفیه آب با استفاده از فیلترهایی که در آنها تعبیه شده است، تمامی ناخالصی های آب را تصفیه می کند و آب آشامیدنی را به شما تحویل می دهد که برای سلامتی انسان بسیار ضروری می باشد.

تصفیه آب فرآیندی است که آب ورودی را به آب آشامیدنی تبدیل می کند و موارد زیر را از آب خارج می نماید:

  • املاح مضر
  • سختی
  • کلر
  • نیترات
  • نیتریت
  • جیوه
  • آلودگی های میکروبی
  • آب شیرین کن
  • رفع شوری آب
  • رفع رنگ و بوی نامطبوع آب

معمولا تمام دستگاه هایی که در فروشگاه های تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند، موارد بالا را به صورت دقیق انجام می دهند و آب آشامیدنی تصفیه شده به مشتریان خود ارائه می دهند. اگر می خواهید برای خانه یا محل کار خود دستگاه تصفیه آب خریداری کنید، این دستگاه بایستی ویژگی هایی مانند استاندارد های جهانی NSF و WATER QUALITY، گارانتی، خدمات پس از فروش، قابل جابجایی آسان و قابلیت نصب دستگاه به ساید را داشته باشد.

به هر حال اگر آب آشامیدنی تصفیه شده برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، بایستی به این فروشگاه ها مراجعه کنید و آب آشامیدنی مورد نیاز خود را خریداری نمایید. بسیاری از مردم نیز ترجیح میدهند از دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده کنند که در این زمینه نیز فروشگاه های تصفیه آب می توانند کمک ویژه ای به شما کنند.

در شهرهای بزرگ ایران معمولا در هر محله ای فروشگاه های تصفیه آب فعالیت دارند که می توانید به آنها مراجعه نمایید. شهر شیراز جزو شهرهایی است که به دلیل اهمیت زیاد مردم به آب آشامیدنی خود، این فروشگاه ها به صورت تخصصی آماده ارائه خدمت به مردم این شهر می باشند.
اگر به دنبال فروشگاه تصفیه آب در شیراز هستید، وبسایت کارشد لیست کاملی از آنها را برای شما عزیزان تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای این لیست قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

بهی رز بازدید : 46 یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

گوشی هواوی

از آغاز به‌وجود آمدن هواوی شرکت مخابرات ایران با این شرکت چینی همکاری‌های بسیاری داشته و بیشتر آنتن‌های BTS تلفن همراه در ایران از این شرکت خریداری شده‌است. شرکت مبین‌نت و ایرانسل ارائه‌دهنده اینترنت وایمکس مودم‌های خود را از این شرکت خریداری و ارائه نموده‌است. در مرداد ۱۳۹۹ در مراسم رونمایی از گوشی موبایل P40 Pro آقایی‌نیا (مدیر Huawei device در ایران) اعلام کرد از شهریور ۹۹ محصولات گوشی هواوی با گارانتی اصلی خود شرکت عرضه می‌شود و خبری از گارانتی‌های شرکتی نخواهد بود. (منبع: ویکی پدیا)

هواوی به عنوان اولین شرکت چینی در ساخت گوشی موبایل با ارائه محصولات کاربرپسند، انقلابی جدید در بازار موبایل ایران به پا کرد. به طوری که تصورات ذهنی مردم را نسبت به محصولات چینی به کلی عوض کرد.  امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که یکی از مدل‌های این برند را تجربه نکرده باشد.

همچنین، این برند در بازار میان‌رده و پایین‌رده‌ها یکی از جدی‌ترین رقبای سامسونگ به شمار می‌رود و این روزها بهترین گوشی هواوی توان رقابت با سایر پرچم‌داران را نیز دارد.  شاید به دلیل تحریم شدن این شرکت بزرگ و جدا شدن برند honor از آن، نسبت به قبل، طرفداران کمتری داشته باشد و اکثراً به سمت شرکت‌های دیگر جذب شده باشند، اما هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

همه‌ی ما زمانی که تصمیم به خرید گوشی هوشمند می‌گیریم این سوال در ذهنمان نقش می‌بندد که کدام محصول را بخریم، چرا که بازار پر از انواع گوشی‌ها با امکانات و قیمت‌های مختلف است و انتخاب دستگاهی که دقیقا مطابق با نیاز‌های ما باشد کار ساده‌ای نیست.

هوآوی بدون شک طی سال های گذشته یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در تولید گوشی‌های هوشمند میان‌رده بوده است. از سری‌های اقتصادی Y گرفته تا سری نوا (nova) که مخصوص جوانان و با تاکید بر نوآوری (برگرفته از کلمه Innovation) همگی از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند. هوآوی همواره در طراحی و تولید این سری از گوشی‌های هوشمند بر اصولی مانند کیفیت ساخت بالا، صفحه نمایش باکیفیت، دوربین‌های کارآمد، سخت افزار بهینه و باتری‌های بادوام پایبند بوده است.
کمپانی هواوی دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند پس از شرکت سامسونگ از سه ماهه اول سال 2019 است.

این شرکت گوشی‌های هوشمند رده بالایی شامل سری Mate و سری P و همچنین گوشی های ارزان‌تری که زیر مجموعه آنر قرار می‌گیرند، تولید و عرضه می‌کند. این شرکت همچنین مشخصات برجسته‌ای را در گوشی‌های خود ارائه می‌دهد و به عنوان یک شرکت چینی بسیار خوب در زمینه تولید گوشی عمل می‌کند.

گوشی هواوی در شیراز

در طول سال ۱۹۸۰ دولت چین یک استراتژی چندگانه برای گسترش زیرساخت های مخابراتی در کشور خود داشت. در پایان سال ۱۹۸۰، چندین گروه پژوهشی چینی در تلاش برای بدست آوردن توسعه و فناوری از راه سرمایه گذاری با شرکت های خارجی بودند؛ تا آنجا که سرانجام رن ژنگفی معاون و مدیر سابق ارتش آزادی بخش در سال ۱۹۸۷ یک شرکت مخابراتی در شنژن چین، ساخت. او به جای تکیه بر سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت های خارجی برای تضمین انتقال تکنولوژی، با تحقیق و تکیه بر توسعه بومی تأسیس شرکت خود را کلید زد. (منبع: ویکی پدیا)

قطعا تا به حال هنگامیکه قصد خرید گوشی موبایل را داشته اید، به این سوال فکر کرده اید که کدام برند را خریداری کنم؟

برندهای بسیار زیادی در بازار موبایل وجود دارند که شما می توانید برای خرید آنها اقدام کنید. اما اگر قصد دارید گوشی هوشمندی بخرید که سیستم عامل آن اندروید باشد، یکی از بهترین برندهای موجود در بازار موبایل، هوآوی می باشد.

هوآوی شرکت مطرح چینی است که هر ساله مدل های مختلفی از گوشی هوشمند را روانه بازار می کند و طرفداران خاص خود را دارد.
به طور کلی گوشی های هواوی به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • پایین رده: گوشی های سری آنر، Y ،Enjoy و NOVA
  • میان رده: آنر
  • پرچم دار: گوشی های سری میت و پی

به هر حال خرید گوشی های مختلف هواوی بستگی به سلیقه، نظر و بودجه شما خواهد داشت و شما می توانید با کمی تحقیق بهترین گزینه را خریداری کنید. یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید گوشی های هواوی، شهر شیراز می باشد. زیرا این شهر در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی در کشورمان قرار گرفته و محصولات جدید این شرکت موبایل سازی خیلی زودتر از سایر شهرها، به شیراز می رسند.

به همین دلیل اگر قصد خرید گوشی هواوی در شیراز را دارید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا این شهر دارای نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر هواوی می باشد و می توانید خریدی مطمئن را تجربه کنید.

مدل های مطرح برند هواوی که طرفداران بسیار زیادی در سال 1401 پیدا کرده اند، عبارتند از:

  • P40 Pro
  • Mate 30 Pro
  • Nova 5t
  • Y9a
  • Nova 7i
  • Y9s
  • P30 lite
  • Y7a
  • Y9 Prime
  • Y8p

موارد بالا جزو مدل های محبوب و پرطرفدار برند هواوی می باشند که قطعا تمامی آنها ارزش خرید بالایی دارند. البته باید به این نکته داشته باشید که شرکت هوآوی به دلیل رقابت با شرکت های مطرح موبایل سازی، هر ساله مدل های مختلفی را روانه بازار می کند و جای هیچگونه تعجبی نخواهد بود که در آینده ای نزدیک شاهد مدل های قدرتمندتر این شرکت موبایل سازی باشیم.

قطعا بهترین مکان برای خرید گوشی های موبایل، نمایندگی های معتبر برند مورد نظر می باشد. خوشبختانه تعداد نمایندگی موبایل هواوی در شیراز نیز کم نیست و با گزینه های متعددی برای خرید رو به رو خواهید بود.

اگر بین برند هوآوی و سایر برندهای موبایل سازی نمی دانید کدام برند را انتخاب کنید، لازم است مزیت های گوشی های هواوی را بدانید. این مزیت ها عبارتند از:

  • اعتبار برند
  • دوربین قدرتمند
  • رابط کاربری و نرم افزاری بسیار مناسب
  • کیفیت بالای ساخت و سخت افزار

علاوه بر موارد بالا، مدل های مختلف برند هوآوی دارای قیمت نسبتا مناسب می باشند و ارزش خرید بالایی دارند. همچنین این شرکت در طول مدت زمان فعالیت خود ثابت کرده است که کیفیت در اولویت قرار دارد.

منبع: ویکی پدیا

بهی رز بازدید : 59 دوشنبه 04 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

مجتمع آموزشی

مجتمع آموزشی چیست؟
مجموعه ای مجهز به کلاس با تخته های هوشمند و غیر هوشمند و آزمایشگاه و ... جهت آموزش رشته های مختلف علمی، هنری، ورزشی و ... مجتمع آموزشی خوب دارای اساتید مجرب و با سابقه است و تلاش دارد جهت تقویت بنیه علمی دانش آموزان و دانش پژوهان و هنرجویان به استاندارد های علمی جهانی و بروز دست پیدا کند.

امروزه سازمان‌های آموزشی در جهت نیل به کارآمدی با چالش‌های بسیار مهمی روبرو هستند، که کمتر کسی ممکن است از آن ها بی اطلاع باشد. در حال حاضر ایجاد مدارس اثر بخش و کارآمد آرزویی فراگیر برای نظام آموزشی بوده است و معمولاً نیز دور از دسترس به شمار می‌آیند.

مدرسه به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بی توجهی به این بخش مهم، کلیه امور تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده و دچار نقصان می‌نماید که اثرات آن می‌تواند به نسل‌های آینده نیز انتقال یابد. در حال حاضر رویکرد های متعددی برای اصلاح و کارآمدسازی مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ویژه ساختار و تشکیلات مدارس طی دهه‌های اخیر بیش از پیش در معرض تغییر و دگرگونی قرار داشته است.

محور این تغییرات نیز عمدتا در تواناسازی مدارس و تأمین تعامل پویای میان آنها با محیط پیرامون بوده است. واگذاری اختیارات لازم به مدارس برای انجام صحیح آنچه که مسؤولیتش را بر عهده گرفته‌اند، محور تغییر و تحولات در طی سال‌های اخیر بوده است.
امروزه موضوعاتی نظیر مدرسه محوری، مدرسه خود گردان، مدرسه آزاد، مدرسه مستقل و مدیریت مبتنی بر مدرسه از مجموعه مفاهیمی هستند که با این رویکرد، در جهت تواناسازی مدارس، بیش از پیش در ادبیات نظام‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مجتمع‌های آموزشی یا مدارس خوشه‌ای که با ترکیب امکانات مجموعه‌ای از مدارس شکل می‌گیرد، نیز شیوه ای دیگر برای توانا سازی مدارس است که در قالب یک مجموعه دنبال می‌گردد.  این اندیشه مبتنی بر این فرض است که امکانات مدارس در پیوند با یکدیگر توانایی بیشتری را برای رفع نیازهای اساسی مدارس فراهم می‌سازد.

یکی از کارهایی که وزیر فعلی آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستاوردهای مهم از آن یا د می نماید مجتمع های آموزشی می باشند. در این طرح چند مدرسه ابتدایی و راهنمایی و متوسطه در چند روستاتحت مدیریت واحدی اداره می شوند که برای این مدیر یک معاون آموزشی و یک معاون اداری یا اجرایی و یک معاون پرورشی  به همراه یک مستخدم تعریف شده اند. جهت مجتمع های آموزشی قرار است است که یک شبکه رایانه ای  با تعدادی رایانه در نظر گرفته شود هر چند در تعریف مجتمع آموزشی یک مدرسه یا مدینه فاضله در نظر گرفته شده است ولی در عمل این مجتمع  های آموزشی با موانعی در ابتدای کار مواجه شده اند که به قرار ذیل می باشد:

  • از نظر کارشناسی: این طرح بعد از آمدن وزیر جدید اجرایی گردید و قبل از آن هیچ کار کارشناسی و یا تحقیقاتی در این زمینه صورت نگرفته بود یا لااقل در چند شهر به عنوان یک نمونه کاراجرا نشده بود تا بعد نتایج آن به کل کشور تسریع گردد
  • از نظر مالی: در مدارس روستایی در سالهای قبل مدیریت مسائل مالی با نظارت مدیر آموزشگا و تحت نظر شورای مدرسه اداره می گردید و مدیر مدرسه جهت امور جاری و فعالیتهای آموزشی و پرورشی با خیالی آسوده و با اختیار بیشتری می توانست کار کند و خلاقیت و نو آوری بیشتری در مدرسه داشته باشد.

مجتمع آموزشی در شیراز

برای اینکه جامعه ای درخشان در آینده داشته باشیم، نیاز است مجتمع های آموزشی قوی را تاسیس کنیم و دانش آموزان با دانشی پرورش دهیم.

اولین مدرسه در تاریخ مدرن ایران، مدرسه دارالفنون بود که میرزا تقی خان امیر کبیر آن را در زمان ناصرالدین شاه قاجار تأسیس نمود. (منبع: ویکی پدیا)

شیراز از جمله شهرهای ایران است که مجتمع های آموزشی بسیار مجهز و مدرن در آن تاسیس شده و روز به روز بر تعداد دانش آموزان آنها افزوده می شود. به همین دلیل وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما عزیزان همشهری را با مجتمع های آموزشی در شیراز بیشتر آشنا کند.

همانطور که می دانید از قدیم سیستم های آموزشی به گونه های متفاوت در ایران تاسیس شده اند. مکتب خانه ها جزو اولین سیستم های آموزشی ایرانی بوده اند که وظیفه آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان را بر عهده داشتند.

اما امروزه علاوه بر آموزشگاه ها، مدرسه ها و دانشگاه ها، سیستم آموزشی کشور پیشرفت زیادی داشته و در این راستا مجموعه هایی تحت عنوان مجتمع های آموزشی فعالیت می کنند.

اساس کار مجتمع های آموزشی بدین گونه است که چندین مقطع تحصیلی را در یک محیط گرد هم جمع آوری می کنند و آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان را برعهده خواهند داشت.

فوایدی که مجتمع های آموزشی برای کودک شما به همراه دارد، این است که اگر مجتمع آموزشی خوبی را برای فرزند خود پیدا کنید، می توانید از مقطع مهدکودک تا دبیرستان یا هنرستان بابت آموزش و پرورش او آسوده خاطر باشید.

شیراز از جمله شهرهای ایران است که مجتمع های آموزشی بسیار زیادی را در دل خود جای داده و اکثر آنها سیستم آموزشی بسیار پیشرفته ای را در دستور کار خود قرار داده اند.

به همین دلیل اگر به دنبال مجتمع آموزشی در شیراز هستید تا فرزند خود را در یکی از آنها ثبت نام کنید، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم با آنها در تماس باشید و شرایط ثبت نام آنها را جویا شوید.

وبسایت کارشد لیستی از مجتمع های آموزشی را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست مجتمع های آموزشی قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

منبع: ویکی پدیا

بهی رز بازدید : 52 سه شنبه 23 اسفند 1401 نظرات (0)


فروشگاه پکیج و رادیاتور

جنس رادیاتورها متفاوت است، از جمله می‌توان به رادیاتورهای آلومینیومی، فولادی، مسی و چدنی اشاره کرد. به‌طور کلی رادیاتور منازل یک نوع مبدل حرارتی است که گرما را از سیال یعنی آب داغ در سیستم حرارتی گرفته و به محیط از طریق تماس سطحی با هوا و از طریق تابش گرمایی انتقال می‌دهد. (منبع: ویکی پدیا)

انتخاب بهترین پکیج دیواری از آن دست کارهای بسیار چالش برانگیز است چرا که برندهای پکیج متفاوتی در بازار وجود دارد که باید از میان آنها یکی را انتخاب کنید.

به علاوه، کیفیت پکیج به عنوان یک دستگاه پرکاربرد در منازل اهمیت زیادی دارد، به ویژه که برای خریداری آن باید بهای گزافی نیز پرداخت کنید.

بنابراین اطلاع از ویژگی های متفاوت هر محصول و نیازهای خودتان از یک فروشگاه پکیج و رادیاتور ضروری به نظر می رسد.

با وجود اینکه خرید پکیج دیواری جدید که کارایی و راندمان عملکرد بالاتری نسبت به نمونه قدیمی شما دارد امری منطقی به نظر می رسد، لازم است که میزان هزینه لازم برای خرید و نصب پکیج جدید را نیز در نظر داشته باشید.

لذا در صورتی که پکیج دیواری شما دچار مشکلات فنی گردیده است، ممکن است انجام تعمیراتی ساده منطقی تر باشد.

توصیه ما تماس با متخصصان باتجربه از مراکز مجاز تعمیر لوازم خانگی برای ارزیابی سیستم و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکل شما می باشد.

ممکن است مشکلات پکیج دیواری شما که باعث شده است به فکر خرید یک دستگاه جدید باشید، توسط یک سرویس تعمیراتی ساده حل گردد و هزینه گزاف خرید یک دستگاه جدید را برای شما به همراه نداشته باشد.

دسته بندی پکیج ها از چند منظر زیر قابل بررسی است:

  • از نظر مبدل: پکیج تک مبدله و پکیج دو مبدله.
  • از نظر چگالش: چگالشی و غیر چگالشی. نسل جدید پکیج ها با راندمان بالاتر چگالشی ها هستند.
  • از نظر محفظه احتراق: به دو نوع باز و بسته. که امروزه اکثرا محفظه احتراق انها بسته است.
  • از نظر فن دار بودن: فن دار و بدون فن. قطعا فن دار بودن خیلی بهتر است.
  • پکیج دیواری و زمینی: پکیج های زمینی برای ظرفیتهای بالاتر هستند.


پکیج‌های دیواری و انواع آن، امروزه جایگزینی مناسب برای موتورخانه‌های قدیمی هستند. این وسیله وظیفه‌ی گرمایش رادیاتور و تامین آب گرم مصرفی آپارتمان‌ها و خانه‌ها را به‌عهده دارد. طبیعتا قیمت انواع پکیج دیواری با توجه به سیستم گرمایشی که دارد، برند و تعداد مبدل‌های حرارتی متفاوت خواهد بود. در کنار ویژگی‌های ساختاری، پکیج از تجهیزات سازنده مثل برد پکیج گرفته تا پرشر سوئیچ هوا و مواردی دیگر تشکیل شده است که آشنایی با این اجزا و نحوه عملکرد این دستگاه هم، در نحوه خرید آن تاثیر بسزایی دارد.

فروشگاه پکیج و رادیاتور در شیراز

با شروع فصل سرما، اهمیت داشتن پکیج و رادیاتور برای مردم بیشتر می شود و افراد بسیاری به دنبال خرید آنها خواهند رفت. البته کاربرد پکیج و رادیاتور فقط برای گرمایش در فصل سرما نیست و در فصل های گرم نیز کاربرد خاص خود را دارند.

معمولا استفاده از پکیج و رادیاتور در زندگی شهرنشینی بیشتر دیده می شود و در شهرهای بزرگ ایران به خصوص در آپارتمان ها، کاربردهای بسیار خوبی را برای ما به همراه دارد. شهر شیراز نیز از این قضیه مستثنی نبوده و نمایندگی های نسبتا زیادی در این شهر و در زمینه فروش پکیج و رادیاتور فعالیت می کنند. به همین دلیل وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما عزیزان همشهری را با فروشگاه پکیج و رادیاتور در شیراز بیشتر آشنا کند.

رادیاتور آلومینیومی که گاه همراه با ترکیبی از سرب می‌باشد، برای انتقال گرما در مصارف متفاوتی استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای رادیاتورهای آلومینیومی می‌توان به استفاده از آن در سیستم گرمایشی شوفاژ منازل و اماکن جهت گرم کردن محیط اشاره کرد. آلومینیوم بعد از طلا، نقره و مس، از نظر میزان رسانایی چهارمین فلزی به حساب می‌آید. این فلز در طبیعت به وفور یافت می‌شود و قیمت مناسبی نیز دارد. رادیاتورهای آلومینیومی، سبکتر، زیباتر از سایر رادیاتورها بوده و ضریب هدایت حرارتی بالاتری نسبت به انواع فولادی دارند. (منبع: ویکی پدیا)

یکی از مهمترین نیاز های هر خانه و بشر، سیستم گرمایش و آب گرم بهداشتی است که بایستی در هنگام خرید آن دقت نمود و بهترین گزینه را انتخاب کرد. اول از همه لازم است بدانید که پکیج ها آب گرم مورد نیاز هر خانه و محیط را تامین می کنند و رادیاتورها از این آب گرم برای گرمایش آن محیط استفاده خواهند کرد.

امروزه با پیشرفت در صنعت گرمایش، استفاده از پکیج و رادیاتورها بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است، زیرا پکیج ها اندازه نسبتا کوچکی نسبت به سیستم های گرمایشی گذشته دارند و کارایی آنها نیز بیشتر است.

از دیگر مزیت های پکیج و رادیاتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین همیشگی آب گرم منزل
  • کم سر و صدا بودن
  • حفاظت در برابر یخ زدگی
  • کارایی حرارتی بالا
  • سیستم عیب یابی الکترونیکی و اتوماتیک
بهی رز بازدید : 53 چهارشنبه 03 اسفند 1401 نظرات (0)

مزون لباس عقد

لباس عروس لباسی است که عروس در مهمانی عروسی یا در هنگام سفره عقد به تن می‌کند. رنگ و مدل لباس عروس به فرهنگ و رسوم قومیتی بستگی دارد. (منبع: ویکی پدیا)

انتخاب بهترین لباس عقد برای این روز خاص می‌تواند بسیار دشوار باشد. در واقع مدل‌های بسیار متنوعی برای این انتخاب وجود دارد و معمولا سخت است که بدانید از کجا شروع کنید.

برای شروع، تصاویر لباس‌های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین پیدا کنید. چند تم رایج آن لباس‌ها را انتخاب کنید.

آیا تزیینات زیاد را دوست دارید یا به دنبال پارچه‌های ساده و شیک هستید؟ سیلوئت‌های منحنی را می‌پسندید یا لباس‌های مجلسی بزرگ؟ به دنبال لباس عقد محضری و پوشیده هستید؛ و یا یک گزینه مجلسی را مدنظر دارید؟

با کمی جستجو و جلو رفتن در این مسیر، و هنگامی که چند نکته اساسی را مشخص کردید؛ آماده خواهید بود که خرید و انتخاب بهترین لباس عقد را از یک مزون لباس عقد آغاز کنید.

مدل لباس عقد بازتاب مستقیمی از شخصیت شما و تم مراسم است. شاید یک لباس مجلسی با یقه V گل‌دوزی شده و دامن کامل، گزینه‌ای عالی و متعادل برای همه فضاها باشد؛ با این وجود یک لباس عقد می‌تواند از انواع مانتو عقد برای مراسم عقد محضری تا انواع لباس مجلسی و لباس‌های مشابه لباس عروس را در بر گیرد.

به هر حال مهم است که خودتان باشید و سلیقه شخصی خود را در اولویت قرار داده و در عین حال با مد روز مطابقت داشته باشید. در اینجا چند گزینه برای شما وجود دارد که باید در نظر گرفته و از آنها الهام بگیرید.
وقتی که سور و سات عروسی به راه می افتد، اولین چیزی که به ذهن عروس خانم (brides) می رسد این است که چه بپوشم؟ خبر خوب اینکه تنوع مدل لباس عقد آن قدر بالاست که هیچ محدودیتی برای انتخاب وجود ندارد و خبر بد اینکه گاهی اوقات این تنوع بالا در لباس عقد عروس سبب سردرگمی می شود. روز عقد که همواره در خاطر اقوام و خود عروس و داماد باقی می‌ماند، نیاز دارد تا به تمامی موارد مهم پذیرایی، لباس عروس و داماد و … توجه ویژه‌ای شود.

پس نیاز است برای این مراسم تمام انرژی خود را گذاشته و به بهترین شکل آماده شوید. در این میان یکی از دغدغه اصلی برای خانم‌ها، انتخاب لباس عقد محضری است که کار دشواری به نظر می‌رسد.

معمولا در هنگام برگزاری مراسم عقد در محضر، تعداد میهمانان به اندازه میهمانی در باغ یا تالار نیست و تعدادش محدود است.  همین امر باید در هنگام انتخاب لباس مناسب عقد در نظر گرفته شود. معمولا در این مواقع میهمانی یا عقد به قدری بزرگ نیست که به سراغ لباس‌های مجلسی و پر تجملات بروید. پس انتخاب درست بسیار حائز اهمیت است.

مزون لباس عقد در شیراز

در قرن نوزدهم میلادی چارلز فردریک ورث با دوختن برچسب نام خود به لباس‌هایی که طراحی می‌کرد زمینه‌ساز شروع طراحی مد به‌طور کلی شد. درست پیش از آنکه بزازها مزون‌های لباس خود را در پاریس برپا کنند و انبوه خیاط‌های شناخته نشده دست به خلاقیت بزنند و مدهای عالی که در دادگاه‌های سلطنتی پوشیده می‌شدند برچیده شوند. موفقیت ورث به‌طوری بود که او به جای اینکه مانند خیاط‌های دیگر که در گذشته تنها از دستور مشتری پیروی می‌کردند رفتار کند، می‌توانست به مشتریانش دیکته کند چه بپوشند. (منبع: ویکی پدیا)

قبل از هر چیزی لازم است به این نکته اشاره کنیم که کلمه مزون ریشه ای فرانسوی دارد و به معنای خانه می باشد؛ اما زمانی که در فارسی از این کلمه استفاده می شود که معنای خیاطی است که محصولات و پوشاک خود را در خانه به مردم ارائه می دهد.
با این تعریف از مزون، به خوبی می توان تفاوت آن را با فروشگاه ها و یا بوتیک ها درک کرد. قطعا لباس هایی که در مزون ها مشاهده می کنید، منحصر به فردتر از لباس های فروشگاهی و بوتیک ها می باشد، به همین دلیل بسیاری از عروس خانم ها و آقا دامادها ترجیح می دهند که لباس مراسم عقد خود را از مزون ها خریداری کنند.

شهر شیراز از جمله شهرهایی است که شما با مزون های بسیار زیادی روبه رو هستید و معمولا اکثر آنها بهترین نوع لباس های عقد را به شما ارائه می دهند. به همین دلیل پیدا کردن مزون لباس عقد در شیراز کار سختی نمی باشد و شما با کمی تحقیق و جستجو می توانید بهترین ها در این زمینه را پیدا کنید و برای خرید لباس عقد مورد نظرتان به آنها مراجعه نمایید.

معمولا عروس خانم ها حساسیت ویژه ای برای خرید لباس عقد خود دارند که پیشنهاد می شود از موارد زیر استفاده کنند:

  • لباس رسمی یا فرمالیته: لباس رسمی برای عروس خانم هایی مناسب است که مراسم مجزای عروسی در تالار هم دارند. اینگونه لباس ها در عین راحتی، بسیار شیک و به روز ساخته می شوند و برای عروس خانم ها بسیار مناسب است. معمولا از لباس های رسمی یا فرمالیته با عنوان رایج ترین و بدون ریسک ترین پوشش برای مراسم عقد یاد می شود. شما می توانید با استفاده از رنگهای ملایم و متفاوت، اضافه کردن سنگدوزی و گلدوزی خاص، ست کردن و هماهنگ کردن رنگ لباس با دست گل، لاک و رژ لب لباس خود را خاص تر کنید.
  • لباس های خاص: عروس خانم هایی که می خواهید خیلی خاص به نظر بیایند و دوست ندارند لباسی را انتخاب کنند که اکثر عروس ها معمولا استفاده می کنند، بایستی طبق سلیقه خود عمل کنند و به دنبال لباس های خاص باشند. معمولا در تمامی مزون ها شما می توانید لباس خاص مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید. در اینگونه موارد بهتر است که آقا داماد نیز لباس خاصی را انتخاب کند که با لباس شما ست شود تا زیبایی لباس شما نیز بیشتر شود.
  • پیراهن های شیک: پیراهن های موقر و شکیل نیز انتخاب مناسبی برای مراسم عقد می باشند، زیرا علاوه بر راحتی آنها، برای تمامی فصول مناسب هستند. در این نوع پیراهن ها با انتخاب مدل‌ یقه و مدل آستین ها می توانید زیبایی لباس را دوچندا کنید.
  • لباس مجلسی یا لباس شب: انتخاب لباس مجلسی و یا شب برای عروس خانم هایی که علاوه بر مراسم عقد، مراسم عروسی نیز در پیش دارند، بسیار مناسب است. ست کردن لباس مجلسی با اکسسوری ها و تیپ آقا داماد می تواند بسیار جذاب باشد.

به هر حال انتخاب لباس عقد بستگی به سلیقه شما خواهد داشت و بهتر است آن لباسی را انتخاب کنید که خودتان نظر مثبتی نسبت به آن دارید، در غیر اینصورت ممکن است خاطره خوبی از شب عقدتان به یادگار نمایند.

منابع: ویکی پدیا

بهی رز بازدید : 51 دوشنبه 28 شهریور 1401 نظرات (0)

آموزشگاه بازیگری

بازیگری هنری است که در آن بازیگر با استفاده از تکنیک‌ها و حالات حسی خاص، به بازآفرینی یک شخصیت می پردازد. این شخصیت توسط نویسنده فیلمنامه نگاشته می‌شود و بازآفرینی مذکور توسط بازیگر و پس از تحلیل کامل فیلمنامه صورت می‌پذیرد. (منبع: ویکی پدیا)

بازیگری هنری است که افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. یک بازیگر با استفاده از بکارگیری تکنیک‌ها و حالات حسی خاص، به بازآفرینی یک شخصیت در دنیای واقعی می‌پردازد و بازیگری می‌کند. بهترین راه برای بازیگر شدن، ایفای نقش و نقش بازی کردن شرکت در دوره‌ بازیگری است.

آموزشگاه ها و موسسات سینمایی مراکزی هستند که به امر آموزش هنر آموزان در رشته های مختلف سینمایی از جمله موارد زیر می پردازند:

  • بازیگری
  • کارگردانی
  • فیلمنامه و نمایشنامه نویسی
  • عکاسی و فیلمبرداری
  • گویندگی و دوبله

مجریگری شما برای پیدا کردن آموزشگاه بازیگری کافی ست به یکی از مراکز معتبر مراجعه نمایید.

فیلم و سریال و سایر برنامه‌های تلوزیونی یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های امروزی مردم شده است که بسیار هم پر طرفدار بوده و روز به روز در حال پیشرفت است و یکی از هنر‌هایی است که به خلاقیت زیاد نیازمند است و هیچوقت تکراری نمی‌شود. بازیگری نیز یک هنر بسیار فوق العاده است که یک شخص با استفاده از تکنیک‌ها و استعداد‌هایی که دارد یک شخصیت را بازآفرینی می‌کند، یک بازیگر قادر است که کار خود را در قالب تئاتر، فیلم، سریال انجام دهد. نحوه کار به این شکل است که برای ساخت یک فیلم ابتدا باید فیلم‌نامه تهیه شده باشد، سپس با همکاری کارگردان و تهیه کننده بازیگران فیلم انتخاب می‌شوند و با آن‌ها تمرین می‌شود تا آمادگی لازم را برای بازی جلوی دوربین بدست آورند.
بازیگری یکی از هنر‌هایی است که برای ورود به آن نیاز به علاقه، استعداد، تمرین بسیار و مدرک پیش دانشگاهی دارید. پس بهتر است اگر علاقه و استعداد در این زمینه دارید در کلاس‌های بازیگری شرکت کنید و بدرخشید زیرا علاقه و تلاش مهم‌ترین شرط موفقیت در هر کاری هستند.

آموزشگاه بازیگری در شیراز

بازیگری یکی از حرفه هایی است که اکثر مردم آرزوی رسیدن به آن جایگاه را داشته اند و همیشه در ذهن خود به آن فکر می کردند. اما بازیگری نیاز به یادگیری دقیق و اصولی دارد تا شما بتوانید به بازیگری ماهر تبدیل شوید.
مسلما در همه شهرهای ایران افراد زیادی به بازیگری علاقه مند هستند و به دنبال یادگیری حرفه ای آن می باشند؛ این موضوع در شهر شیراز نیز به خوبی قابل دیدن است، زیرا در این شهر آموزشگاه های زیادی کلاس های بازیگری را برگزار می کنند.

در فارسی، پیشتر به‌ جای اصطلاحات «بازیگر» یا «هنرپیشه»، واژه‌ های «آکتور»، «آرتیست» یا «ارباب صنایع ظریفه» به‌ کار می‌رفت و واژه «هنرپیشه» معنی کلی هنرمند را داشت (نمونه از ناصر خسرو: هنرپیشه آن است کز فعل نیک، سر خویش را تاج، خود برنهد)، اما فرهنگستان زبان فارسی، «بازیگر» و «هنرپیشه» را برابر آکتور قرار داد. (منبع: ویکی پدیا)

بازیگری جزو حرفه و هنرهایی است که هر کس آرزوی رسیدن به آن را دارد. اینکه شما یک شبه بازیگری توانمند شوید خیالی باطل است و برای رسیدن به آن بایستی آموزش های بسیار زیادی را ببینید.

افراد بسیاری تصمیم می گیرند تا حرفه بازیگری را در دانشگاه دنبال کنند، اما افرادی که به هر دلیلی نتوانستند به این هدف برسند، کافیست در دوره های آموزش بازیگری که در آموزشگاه های مختلف برگزار می شود، ثبت نام کنند.

اگر به بازیگری علاقه مند هستید، لازم است تمامی دوره هایی که در این زمینه برگزار می شود را به خوبی بشناسید و طبق سلیقه خود برای یادگیری آن اقدام کنید:

  • بازیگری حرفه ای سینما و تئاتر
  • کارگردانی و فیلمسازی
  • صدابرداری و دوبله
  • عکاسی و فیلمبرداری و تدوین
  • گریم و چهره پردازی
  • نمایشنامه و فیلمنامه نویسی
  • موسیقی فیلم
  • انیمیشن و جلوه های ویژه

موارد بالا همگی جزو دوره های آموزشی است که توسط آموزشگاه های بازیگری برگزار می شود و علاقه مندان می توانند با مشاوره گرفتن از اساتید برتر، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

توجه داشته باشید که اگر به بازیگری علاقه مند هستید، بایستی در آن پشتکار داشته باشید و به هیچ عنوان نا امید نشوید. کلاس های بازیگری در این زمینه کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد تا تکنیک های آن را آموزش ببینید.

از مهمترین مزایای شرکت در دوره های بازیگری این است که شما با دیگر علاقه مندان رو به رو خواهید شد و به نوعی در کنار هم یک جامعه کوچک را بوجود می آورید که به شما کمک می کند به بازیگری بیشتر علاقه مند شوید.
دوست یابی، ارتباط بیشتر با دیگران، فضای تعاملی و فرصت آزمون و خطا از دیگر مزیت های کلاس های بازیگری است که به شما کمک می کند، استعداد خود را شکوفا کنید.

شیراز یکی از شهرهایی است که جوانان درصد زیادی از جمعیت این شهر را تشکیل داده اند و در میان آنها علاقه مندان به بازیگری کم نیستند. به همین دلیل موسسات و آموزشگاه بازیگری در شیراز را به راحتی می توانید پیدا کنید و در کلاس های آنها شرکت نمایید.

وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما عزیزان علاقه مند به حرفه بازیگری را بیشتر با این موسسات و آموزشگاه ها آشنا کند تا بتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با آنها در تماس باشید.

منابع:

بهی رز بازدید : 49 یکشنبه 06 شهریور 1401 نظرات (0)

شرکت کار در ارتفاع

دسترسی با طناب مهارتی است که با بهره‌گیری از تکنیک‌های صخره‌نوردی و غار نوردی به ظهور رسیده‌است. در این روش و در شرکت کار در ارتفاع افراد ماهر و باتجربه، طناب‌های صنعتی ویژه ای را به کار گرفته و عملیات دسترسی را به گونه ای طراحی می‌کنند تا کارگران بتوانند بدون استفاده از داربست، یا سکوهای معلق مانند کلایمر، به راحتی به نمای ساختمان‌های بلند یا دیگر فضاهای عمودی مانند دیواره‌های مخازن نفتی یا سازه‌های نیروگاهی دسترسی پیدا کنند. (منبع: ویکی پدیا)

کار در ارتفاع، شاید با شنیندن نام شغل کار در ارتفاع فکر کنید که با شغلی بسیار خطرناک رو به رو هستید اما اشتباه می کنید. کار در ارتفاع با رعایت ایمنی کامل جز شغل های کم خطر و بسیار ایمن است.

شاید کمتر کسی باشد که کار در ارتفاع و مکان های بلند را بدون داربست به عنوان شغل خود برگزیند. کار در ارتفاع با طناب، به وقت و هزینه بسیار کمتری نسبت به دیگر راه و روش ها نیاز دارد. کسی که با طناب کار می کند، می تواند در این روش کاملا مسلط به سطح ساختمان باشد و کارش را راحت تر انجام دهد.

کسی که کار در ارتفاع را انتخاب می کند باید حتما بیمه شود زیرا اگر ایمنی را رعایت نکند، ممکن است آسیب های بسیار را متحمل شود.

خدمات کار در ارتفاع بدون استفاده داربست انجام می شود که با ایمنی کامل و تا حد امکان بدون حوادث احتمالی می باشد.

همچنین هزینه کار در ارتفاع به مراتب بسیار ارزان تر از خدماتی که روی داربست انجام می شود، می باشد. همین طور این کار سختی های بستن و باز کردن داربست را ندارد و فضایی هم اشغال نمی کند.

خدمات کار در ارتفاع با طناب جزو شغل های کم خطر و بسیار ایمن میباشد. اما کمتر کسی میتواند کار در ارتفاع بدون داربست را به عنوان شغل خود انتخاب کند. کار با طناب هزینه و وقت کمتری را نسبت به سایر روش ها مصرف میکند.

طناب کار در این نوع روش میتواند کامل مثلت به سطح ساختمان باشد. کار در ارتفاع آنقدر حساس و خطر آفرین است که مسئولین جهانی را به فکروضع یک سری قوانین در خصوص جلوگیری از آسیب دیدگی اشخاص و آسیب های ناشی از کار در ارتفاع انداخت، در صورت بروز حادثه ای برای فرد همه افراد از مدیر تاسیسات گرفته تا کارفرماها و خود اشتغالی ها خلاصه هر کسی که به نحوی به کار مربوطه ارتباطی داشته مسئول خواهند بود، بعد از حادثه همه تجهیزات از لحاظ سالم یا معیوب بودن مورد بررسی قرار می گیرند و شخص خاطی باید پاسخ گو باشد.

چه کسانی مسئول کار در ارتفاع بدون داربست هستند؟

  • مردم: کارفرما یا همان شرکتی که مسئولیت کار در ارتفاع را بر عهده گرفته است و موظف به تامین تجهیزات ایمنی برای کارگران است و در روند کار هم باید دائم در حال کنترل و بررسی تجهیزات باشد تا در صورت مشکل آن را برطرف نماید، کارگری هم که وظیفه انجام کار درارتفاع را بر عهده دارد باید آموزش های لازم جهت انجام کار و استفاده از وسایل ایمنی و رعایت اصول را بیاموزد، همه آموزش ها هم باید با نظارت انجام شود.
  • تجهیزات کار: طبق آیین نامه ۱۲ که مخصوص مقررات مربوط به تجهیزات محافظت در برابر سقوط است کارفرما را موظف می کند که تجهیزات ایمنی را مکرر و به طور صحیح بررسی نموده و مورد آزمایش قرار دهد.
  • محل کار: تمامی مواردی را که به محل کار مربوط است در هر موقعیت و شرایطی باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرند از تجهیزات گرفته تا تمامی سطوح و پارکت ها و محلی را که کار در آنجا انجام می شود.

شرکت کار در ارتفاع در شیراز

رایج‌ترین کاربردهای کار صنعتی با طناب شامل بازرسی، نقشه‌برداری، نگهداری و ساخت پل‌ها، سدها، توربین‌های بادی، برج‌ها، ساختمان‌ها و تأسیسات صنعتی می‌باشد. شستشوی نمای برج‌ها و آسمان خراش‌ها، بازسازی و نوسازی نمای ساختمان‌ها، رنگ آمیزی نما، استحکام بخشی سنگ نما، تعویض شیشه‌ها در ارتفاع و جوشکاری انتقال برش و بارگیری و انتقال اجسام سنگین به صورت عمودی با استفاده از روش‌های تخصصی کار صنعتی با طناب انجام می‌شود. (منبع: ویکی پدیا)

همانطور که به نقل از وبسایت ویکی پیدا بیان کردیم، شرکت های کار در ارتفاع ارتباط مستقیم با تمیز کردن آسمان خراش ها، پل ها، سدها و ... دارند و فعالیت این شرکت ها مخصوصا در شهرهای بزرگ بسیار اهمیت خواهد داشت.

شهر شیراز جزو کلانشهرهای ایران به حساب می آید و در این شهر شاهد ساختمان های بلند، پل ها و ... هستیم که به همین دلیل شرکت های متعددی در زمینه کار در ارتفاع در شیراز فعالیت دارند و وبسایت کارشد لیستی از آنها را برای شما عزیزان همشهری تهیه کرده است.

این شرکت ها به سه دسته کار در ارتفاع در محیط‌های صنعتی و یا کار در ارتفاع صنعتی، کار در ارتفاع در محیط‌های شهری و امور خدمات و کار در ارتفاع با صخره ها و طبیعت تقسیم بندی می شوند که در شهرهای بزرگ دسته اول و دوم فعالیت خواهند داشت.

مهمترین وظایف این شرکت ها را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • شستشوی انواع نمای ساختمان
  • نمای آجری، نمای سنگی، نمای کامپوزیت، نمای سیمانی، نمای شیشه و ...
  • نصب و ایمن سازی انواع نمای ساختمان و انواع شیشه نمای ساختمان
  • رنگ آمیزی انواع نمای ساختمان
  • بازرسی سازهای ساختمانی
  • نصب تابلوها و بنرهای شهری
  • پیچ و رول پلاک انواع ساختمان
  • اجرای نورپردازی انواع ساختمان و سازه‌های شهری

قطعا مالکان ساختمان های چندین طبقه به مرور زمان با این شرکت ها سر و کار خواهند داشت و بایستی از آنها خدمات دریافت کنند.

اما اگر به خدمات این شرکت ها نیاز پیدا کردید، سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که دارای مجوز رسمی بوده، از نیروهای مختصص و آموزش دیده استفاده کند و همچنین از جدیدترین تجهیزات ایمن بهره ببرند. شما عزیزان همشهری نیز که به دنبال شرکت کار در ارتفاع در شیراز هستید، پیشنهاد می کنیم به این نکات توجه داشته باشید تا خدمات بهتری دریافت نمایید.

منابع:

بهی رز بازدید : 49 یکشنبه 09 مرداد 1401 نظرات (0)

لوازم تولد

یکی از دلایل برگزاری جشن تولد، نشان دادن ورود فرد به مرحله جدیدی از زندگی است. فوت کردن شمع سال‌های گذشته و آرزو کردن برای آینده قبل از فوت کردن در همین راستا است. همچنین در بسیاری از موارد در جشن تولد خاطرات و موفقیت‌های سال گذشته یادآوری می‌شود. جشن تولدهای یک سالگی و ۱۸ سالگی از جمله جشن تولدهایی هستند که بر ورود به مرحله جدید زندگی تأکید ویژه‌ای دارند. (منبع: ویکی پدیا)

جشن تولد یکی از روزهای پرخاطره برای هر شخصی است که می‌توان خاطره‌ساز باشد. برای اینکه این روز برای هر شخصی جذاب و خاطره‌انگیز باشد بهتر است از ایده‌های مختلفی استفاده کنید. برای برگزاری این مراسم باید لیست لوازم تولد را آماده کنید تا بتوانید بهتر آن را برگزار کنید. زمانی که لوازم جشن تولد را آماده می‌کنید باید به جنسیت و سن فرد توجه کنید تا بتوانید وسایل مناسبی خریداری کنید. برای برگزاری جشن تولد از ایده‌های خلاقانه و جذاب استفاده کنید، با این کار باعث می‌شوید که به مهمانان نیز خوش بگذرد و شب خاطره‌انگیزی را به جای بگذارید. امروزه برای افراد با سن‌های متفاوت و بالا جشن تولد گرفته می‌شود و همانند جوانان دورهمی‌های جذابی گرفته می‌شود.

شاید در مرحله اول به نظر بیاید با بالا رفتن سن افراد نمی‌توانند از ایده‌های جالب و زیبا استفاده کنند، ولی این نظر کاملا اشتباه است.

تمام افراد در هر رنج از سنی که هستند احتیاج به هیجان و شادی دارند، بزرگ‌سالان نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

اصلی‌ترین اقلام لوازم جشن تولد عبارتند از:

  • ظروف پذیرایی: پیش‌دستی برای کیک و شیرینی، بشقاب برای غذای جشن تولد در سایزهای دلخواه،  لیوان دو نوع کاغذی و پلاستیکی کریستالی، کارد، چنگال و قاشق، نی رنگی رنگی طرح تم یا ساده بلور و یا پلاستیکی و یکبار مصرف، ظرف آش را بزرگ (خانوادگی) یا کوچک (تک نفری)،  چاقو و کفگیر برای برش و سرو کیک، جام یا گیلاس طرح تم برای سرو ژله و نوشیدنی، ظرف پاپ‌کرن در دو سایز کوچک و بزرگ
  • وسایل تزیینی: تاپر یا گیفت در دو اندازه بزرگ و کوچک مخصوص کاپ کیک‌ها، فینگر فودها و دسرها
     تاپر یا گیفت کیک، برچسب بطری آب معدنی، رومیزی، استند عدد، استند نام صاحب تولد، استند شخصیت تم، ریسه هپی تولدت مبارک، ریسه نام، ریسه عمودی در طول یک متری یا یک و نیم متری، ریسه مثلثی، استیکر رد پا، بنر طرح تم، توپک رنگی، گل کاغذی، بادبزن تزیینی طرح تم، آویز خوشامدگویی، فرفره رنگی، قاب عکاسی، تاج طرح تم، کلاه تولد، ماسک
  • وسایل تمیزکاری: جعبه دستمال کاغذی، دستمال سفره، دستمال کاغذی رنگی
  • سرگرمی: فلش راهنما، فشفشه و بمب شادی و آبشار، کارت دعوت، برگه یادگاری که جمله‌ای از وصف حس و حال خودش را در این برگه بنویسد و این برگه در دفتر خاطرات میزبان ثبت شود.
  • خوراکی: آبنبات طرح تم، برچسب آبمیوه، لیبل شکلات، کپسول اسمارتیز، چای کیسه‌ای و نسکافه، پشمک، کوکی به عنوان یک شیرینی خشک و دلپذیر

این روزها برگزاری جشن تولد مجلل است، هر چه تجملات بیشتر شود لیست لوازمی که نیاز دارند. اگر می خواهید از تم خاصی استفاده کنید. برای خرید انواع وسایل تولد، به مغازه های فروش وسایل تولد مراجعه کنید.

لوازم تولد در شیراز

گرفتن تولد برای بسیاری از افراد مهم بوده و امروزه این موضوع بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده است. فروشگاه های جدیدی تاسیس شده اند که به صورت تخصصی لوازم تولد را به مردم عرضه می نمایند.

تزئین فضای تولد از نکاتی است که حتما بایستی انجام شود تا یک مراسم تولد به بهترین شکل برگزار گردد. با استفاده از وسایل تزئینی برای تولد می توان فضای دلنشین تری را ایجاد نمود.

لوازم تولد توسط بسیاری از فروشگاه های تخصصی قابل خرید است که از آن می توان برای تم تولد نیز بهره برد.
در فروشگاه های لوازم تولد موارد زیر را می توانید تهیه نمایید و با سلیقه خودتان یک فضای دلنشین ایجاد کنید:

  • وسایل آتش بازی برای تولدهای کودکان مانند فشفشه، برف و نخ شادی
  • بادکنک، شمع و اسپری های مخصوص جشن تولد
  • وسایل برای کیک و شام جشن تولد مانند: قاشق، لیوان، چاقو، چنگال، ظروف یکبار مصرف و ...
  • کلاه های مخصوص جشن تولد
  • جعبه های تم های کارتونی
  • کارت دعوت جشن تولد
  • لباس های یکسان برای جشن های ویژه تولد
  • گیفت های جذاب و زیبا برای مهمانان جشن تولد
  • ماسک های مخصوص جشن تولد

شیراز یکی از شهرهایی است که در تمامی زمینه ها شما می توانید نیازهای خود را برطرف نمایید. در حوزه لوازم تولد در شیراز نیز فروشگاه های بسیاری مشغول فعالیت می باشند که برای خرید این لوازم می توانید به آنها مراجعه نمایید.

به دلیل اینکه در همه جشن های تولد عکس های بسیاری گرفته می شود، تزئینات میز تولد بسیار اهمیت دارد زیرا این عکس ها به یادگار مانده و برای فردی که تولدش است، در آینده بسیار جذاب به حساب می آید.

تم تولد را می توان به وسایل و تزئیناتی گفت که در یک جشن تولد مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در این مورد سردرگم هستید اصلا نگران نباشید. با مراجعه به این فروشگاه ها مشکلاتان به راحتی حل می شود و در انتخاب تم مناسب به شما کمک خواهند کرد.
در مجموع تهیه وسایل تولد برای آرایش دادن به محیط یک تولد بسیار ضروری می باشد، زیرا خاطره زیبایی را در ذهن ها به یادگار می گذارد و تولدی باشکوه تر را شاهد خواهید بود.

البته به این نکته توجه کنید که دیزاین جشن تولد بستگی به سلیقه خودتان دارد و شما می توانید به عنوان مثال از بادکنک آرایی تولد فقط استفاده نمایید و از خرید لوازم جزئی دیگر چشم پوشی نمایید.
یکی از وسایلی که بسیار در تولد ها مورد استفاده قرار می گیرد، بادکنک می باشد که برای بادکنک آرایی نیز می توانید به یک فروشگاه لوازم تولد مراجعه نمایید و طرح های مورد علاقه تان را خریداری نمایید.

البته بعضی ها به این فکر می کنند که برای خرید کیک تولد نیز می توانند به فروشگاه تم تولد مراجعه نمایند ولی اینطور نیست زیرا وسایلی مانند کاغذ رنگی، بادکنک، فشفشه، ظروف یکبار مصرف و ... را می توانید از آنها خریداری نمایید و برای خرید کیک تولد بایستی به قنادی ها مراجعه کرده و کیک دلخواهتان را سفارش دهید.

نکاتی در رابطه با برگزاری یک تولد خوب:

  • کارهایی را که بایستی برای برگزاری جشن تولد انجام دهید حتما از یک تا چند روز قبل انجام دهید تا به بهترین شکل ممکن تولد برگزار شود.
  • حتما برای زیباتر شدن تولد از تم های گوناگون تولد استفاده کنید.
  • خرید و آماده سازی دسر، غذا، خوارکی، فینگر فود و ... در روز تولد انجام دهید.
  • آماده سازی فضایی زیبا برای شادی کردن.
  • یکی از مهترین کارهایی که بایستی به خوبی انجام دهید، اسقبال و بدرقه خوب از مهمان ها می باشد پس به این نکته توجه داشته باشید.
  • بهتر است برای اینکه به تمامی کارهایتان به موقع برسید، غذا ها را از بیرون سفارش دهید تا یکی از مهمترین قسمت های برگزاری تولد از روی دوش تان برداشته شود.

به هر حال اگر به دنبال فروشگاه های لوازم تولد در شیراز می گردید، وبسایت کارشد لیست کاملی از آنها را در ابتدای این مقاله برای شما عزیزان همشهری تهیه کرده است.

منابع: ویکی پدیا

بهی رز بازدید : 88 شنبه 08 مرداد 1401 نظرات (0)

فیبروز

فیبروز یا فساد الیاف (به فرانسوی: fibrose، به انگلیسی: fibrosis) یا فسادِ الیاف، بیماری ورم انساج لیفی و تصلب (سخت شدن) بافت‌های همبند است که در نتیجه فزونی‌یافتن تشکیل الیاف در بافت همبند طی یک فرایند بهبودی‌پذیر یا بهبودی‌ناپذیر است. فیبروز ممکن است خوش‌خیم، بدخیم یا بیماری‌زا باشد. (منبع: ویکی پدیا)

فیبروز ابرو از جمله روش نیمه دائمی برای زیبایی ابرو و آرایش ان می باشد که از آن می توان به صورت دستی با استفاده از سوزن های یکبار مصرف استفاده نمایید و پس از اتمام این روش شاهد زیبایی ابروهای خود با فرم بسیار طبیعی و عالی خواهید بود.
امروزه اغلب افراد با این روش زیبایی و آرایش ابرو آشنا هستند و در تمامی جوامع غربی و شرقی از این روش استفاده می کنند.

ابتدا باید در تاج ابرو، خطوط فیبروز اجرا شود، و دو بار هر خط را تمدید نمود. سپس نوبت به شوک دادن رنگ می رسد، با گذشت 3 تا 4 دقیقه ابروها رنگ می گیرند و نوبت بی حس کردن می باشد.

البته باید توجه داشت که از 10 روز قبل نباید ابروها را رنگ کنید. رنگ استفاده شده در این روش نباید زیاد روشن باشد.

در مرحله بعد دم ابرو و آرک آن ترسیم می شود، برای کم رنگ نبودن تاتو بایست ضخامت استروک ها دو برابر شوند.

اجرای فیبروز ابرو با توجه به نوع پوست در چند مرحله انجام می شود. پوست خشک و نرمال گزینه مناسبی برای فیبروز ابرو هستند.

دستگاه مورد استفاده در روش فیبروز عبارتند از: قلم میکروبلیدینگ  و دستگاه مخصوص برای انجام هاشور و سایه ابرو در تکنیک فیبروز می باشد.

این دستگاه مانند یک قلم دستی خطوط و نقاط بسیار ظریفی را روی پوست ایجاد می کند.

فیبروز در شیراز

فرایند ایجاد فیبروز مانند فرایند ایجاد جوشگاه است که در هر دو اختلال، یاخته‌های تحریک‌شده، بافت همبندی شامل کلاژن و گلیکوزامیدگلیکان را فرو می‌کشند. ماکروفاژها و بافت‌های آسیب‌دیده میان سطح‌های که به آنها اینترستینوم گفته می‌شود، تولید فاکتور رشد دگرگون‌ساز بتا (TGF-ß) می‌کنند. این فاکتور رشد، تکثیر و فعال‌سازی فیبروبلاست‌ها را تحریک می‌کند و باعث ترسیب بافت همبند می‌شوند. (منبع: ویکی پدیا)

ابروها و فرم آنها نقش مهمی در زیبایی صورت بر عهده دارد. با استفاده از متد های روز دنیا به راحتی می توان ابروهایی زیبا با فرمی دقیق داشت و زیبایی ظاهری چهره خود را چندین برابر کرد.

از این روش هم برای آرایشی نیمه دائمی و برای برطرف کردن نواقصی که در ابرو وجود دارد، استفاه می شود. این روش بسیار پرطرفدار است زیرا پس از انجام فیبروز شاهد ابروهایی طبیعی با فرم بسیار عالی خواهید بود.

شهر شیراز هم با توجه به مدرن بودنش و حضور بانوان خاص و شیکی که دارد، دارای سالن ها و مراکزی است که جدیدترین متدها را به متقاضیان ارائه می دهند. فیبروز در شیراز یکی از پرطرفدارترین کارهای زیبایی در این شهر می باشد.

حال تعدادی از مزایای این روش را برای شما آورده ایم:

  • در هر لحظه می توان مدل های ابروی خود را تغییر و به مدل دلخواه تبدیل کرد.
  • پاکسازی در این روش بسیار ساده و مفید است.
  • التهاب کمتری نسبت به روش های دیگر در فیبروز وجود دارد.
  • این روش دقت بسیار بالایی در مقایسه با سایر روش ها دارد.
  • تراکم بالا در این روش مزیت دیگر آن است.
  • اجرای مدل ها و متدهای مختلف در این روش.
  • هزینه این روش در مقایسه با سایر روش ها بسیار مناسب تر است.
  • درد و سوزش کمتری در این روش وجود دارد.
  • فرم دهی دقیق به آرک ابروها
منابع: ویکی پدیا
بهی رز بازدید : 19 دوشنبه 13 تیر 1401 نظرات (0)

پت شاپ

حیوان خانگی یا پِت به تمام حیواناتی که به عنوان همدم در منزل نگهداری می‌شوند، می‌گویند. حیوانات خانگی شامل دو گروه حیوانات خانگی متداول یعنی سگ، گربه، پرندگان زینتی و ماهیان آکواریومی و حیوانات خانگی غیر متداول یعنی لاک پشت، خرگوش، همستر، موش، میمون، جوجه تیغی هستند. نگهداری مرغ و خروس به عنوان حیوان خانگی در دهه ۲۰۰۰ میلادی در بین ساکنان شهری و حومه رواج یافت. (منبع: ویکی پدیا)

پت شاپ (Pet shop) به مرکز فروش لوازم حیوانات خانگی اطلاق می‌شود. پت شاپ از ترکیب دو کلمه‌ انگلیسی “پت” و “شاپ” ایجاد شده است. پت به معنای حیوان خانگی و شاپ به معنای فروشگاه یا مرکز خرید است. بنابراین، پت‌شاپ به معنای فروشگاه حیوانات خانگی می‌باشد. البته این معنای تحت‌الفظی لغت است و در حقیقت، پت شاپ، به فروشگاهی گفته می‌شود که اقدام به فروش لوازم حیوانات خانگی می‌نماید.

در پت‌شاپ، انواع مختلف لوازم حیوانات خانگی به فروش می‌رسد؛ مانند: خوراکی ها و غذای حیوانات خانگی، مکمل‌های دارویی پت، لوازم آرایشی بهداشتی حیوانات خانگی، انواع قفس و باکس حیوانات، جوندگان، انواع تشویقی‌ها و ...

در سال های اخیر خدمات نوین و جالب تری نیز به پت شاپ ها اضافه شده است. از مهم ترین آنها میتوان به نگهداری ساعتی و روزانه از حیوانات خانگی شما نام برد. تعداد محدودی نیز به تازگی شروع ارائه خدماتی مثل داگ واکر (Dog Walking) را ارائه میدهند.

شاید شما دلایلی امکان نگهداری از سگ و گربه را نداشته باشید یا علاقه به نگهداری حیوانات دیگری باشید. عده زیادی علاقه به پرندگان، جوندگان و یا گونه های خاص دارند. پیدا کردن غذای مناسب برای این حیوانات بسیار دشوار بود اما امروزه پت شاپ ها محصولات متنوعی برای شما فراهم میکنند. غذای خشک، شیر خشک، خوراکی های تشویقی، خوراکی های تربیتی، غذای مخصوص حیوانات بیمار یا حساس، مکمل های تقویتی و انواع مختلف غذاهای حیوانات خانگی. همچنین انواع اسباب بازی، ظروف غذا، قفس، باکس، لوازم بهداشتی مثل لیف، شامپو، قلاده، پوزه بند، جای خواب و تشک، وسایل حمل و مسافرت نیز موجود در پت شاپ ها می باشد.

بسیاری از پت‌شاپ ‌ها هم به صورت حضوری، لوازم حیوانات را به فروش می‌رسانند و هم به صورت پت شاپ اینترنتی یا پت‌شاپ آنلاین فعالیت می‌کنند. فروش لوازم حیوانات خانگی در حالت پت شاپ آنلاین، به وسیله پیک موتوری یا پیک همان پت شاپ اینترنتی و یا پست اکسپرس به دست مشتری می‌رسد. تمامی لوازم مربوط به حیوانات دست آموز و خانگی در پت‌شاپ اینترنتی نیز به فروش می‌رسد و تفاوتی با فروشگاه پت فیزیکی ندارد.

پت شاپ در شیراز

در ایالات متحده، در سال ۲۰۱۶ فروش غذای حیوانات خانگی به رقم بی‌سابقه ۲۸٫۲۳ میلیارد دلار رسید. مارس، با درآمد سالیانه حدود ۱۷ میلیارد دلار از محل فروش محصولات مراقبت از حیوانات خانگی، پیشرو بازار است. افزایش فروش آنلاین غذای حیوانات خانگی در این رشد سهیم بوده‌است. در سال ۲۰۱۵ فروش آنلاین در ایالات متحده ۱۵ درصد افزایش داشت. در سطح جهانی، نرخ رشد سالانه ترکیبی خرید آنلاین غذای حیوانات خانگی بین سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ بیش از ۲۵ درصد بوده‌است. (منبع: ویکی پدیا)
پت شاپ (Pet shop) به مرکز فروش لوازم حیوانات خانگی اطلاق می شود. پت شاپ از ترکیب دو کلمه‌ی انگلیسی پت و شاپ ایجاد شده است.

از جمله حیوانات خانگی که امروزه نگهداری از آنها بسیار باب شده است، می توان به ماهی، سگ، گربه، پرندگان، جوندگان و ... اشاره کرد.

قطعا با علاقه مندی مردم به نگهداری از حیوانات خانگی، تاسیس فروشگاه های لوازم حیوانات و پت شاپ ها بسیار اهمیت پیدا کرده است و فعالیت آنها برای افرادی که حیوان خانگی دارند، ضروری می باشد.

در پت شاپ ها انواع مختلفی از لوازم حیوانات بفروش می رسد؛ مانند:

  • مکمل های دارویی
  • انواع تشویقی ها
  • اسباب بازی
  • ظرف های غذا
  • لوازم خواب و تشک
  • خوراکی ها و غذای حیوانات خانگی
  • قلاده یا پوزه بند
  • وسایل حمل و نقل حیوانات
  • لوازم آرایشی بهداشتی حیوانات خانگی
  • انواع قفس و باکس حیوانات، جوندگان و ...

مسلما افرادی که در شهرهای بزرگ ایران زندگی می کنند علاقه بیشتری به نگهداری از حیوانات خانگی دارند و این موضوع علاوه بر علاقه مردم به داشتن حیوانات خانگی، تبدیل به یک سبک زندگی شده است.

به هر حال در شهر بزرگی همچون شیراز، دامپزشکی ها و پت شاپ های بسیاری فعالیت دارند که اگر به دنبال پت شاپ در شیراز هستید، وبسایت کارشد لیست کاملی از آنها را برای شما عزیزان تهیه و آماده کرده است.

معمولا بسیاری از فروشگاه های لوازم حیوانات و یا پت شاپ ها در دامپزشکی ها فعالیت می کنند تا در صورت لزوم، سریعا وسایل مورد نیاز مشتری را به آنها تحویل دهند. البته لازم به ذکر است که بسیاری دیگر از پت شاپ ها نیز به صورت مجزا فعالیت دارند و ممکن است با دامپزشکی خاصی همکاری نداشته باشند.

علاوه بر خدماتی که گفته شد و پت شاپ ها به شما ارائه خواهند داد، معمولا از حیوانات خانگی شما نیز برای مدت زمانی مشخص نگهداری خواهند کرد تا در صورتی که نیاز بود از این خدمت آنها نیز بهره مند شوید و با خیالی آسوده حیوان خانگی خود را به آنها بسپارید.

منبع: ویکی پدیا

بهی رز بازدید : 17 دوشنبه 23 خرداد 1401 نظرات (0)

نمایندگی بیمه

به‌طور حتم، اولین دستاوردهای انسان در صنعت بیمه، توسط دریانوردان و بازرگانان دریایی به دست آمده‌است. یکی از اولین صورت‌های پیدایش بیمه را می‌توان به بازرگانان چینی نسبت داد. آن‌ها دریافته بودند که احتمال غرق یا مورد دستبرد واقع شدن همه قایق‌ها و کشتی‌هایی که در یک روز در یک بندر تردد می‌کنند، بسیار کم است؛ بنابراین برای جلوگیری از خطر نابودی همه سرمایه، بار و کالایشان را در چند کشتی و قایق مختلف بارگیری می‌کردند. (منبع: ویکی پدیا)

کارگزار بیمه شخص یا موسسه‌ای است که واسطه انجام معاملات بیمه بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر بوده و در مقابل آن کارمزد خود را دریافت می‌کند.

به بیان دیگر، کارگزار بیمه وظیفه مشورت و راهنمایی انواع خدمات بیمه را به بیمه‌‌‌گذار دارد تا اشخاص و یا سازمان‌ها بهترین انتخاب را از میان تمام انواع بیمه داشته باشند.

کارگزار بیمه وظایفی همچون دریافت اطلاعات لازم از مشتریان برای ارزیابی نیاز‌های بیمه‌ای آن‌ها، مقایسه ویژگی‌ها و هزینه‌های بیمه‌های مختلف، پیگیری جبران خسارت احتمالی بیمه‌‌‌گذار و ارائه گزارش به بیمه‌‌‌گر‌ها را بر عهده دارند.

کارگزاری بیمه با دفتر نمایندگی بیمه متفاوت است و طبق قوانین موجود یک نماینده نمی‌تواند کارگزار بیمه باشد زیرا نمایندگان می‌توانند فقط با یک شرکت بیمه‌ای همکاری داشته باشند اما کارگزاران بیمه باید از هر شرکت بیمه‌ای یک کد مجزا دریافت کند.
گفتنی است کارگزار بیمه باید دارای پروانه کارگزاری رسمی بیمه از بیمه مرکزی کشور و کد همکاری از کلیه شرکت‌های بیمه دولتی و خصوصی باشند.

نمایندگی بیمه شخصی است که از یک شرکت بیمه‌‌‌گر کد نمایندگی دریافت می‌‌‌کند و همه محصولات بیمه‌‌‌ای آن شرکت را به متقاضیان و خریداران بیمه‌‌‌نامه می‌‌‌فروشد.

درآمد نمایندگان بیمه از مسیر کارمزدی است که بابت فروش هر بیمه‌‌‌نامه دریافت می‌‌‌کنند. درصد کارمزد برای هر بیمه‌‌‌نامه بستگی به شرایط قرارداد نمایندگی بیمه موردنظر با شرکت بیمه دارد.

طبق آئین نامه شماره ۲۸ مصوب شورای عالی بیمه، نماینده بیمه شخصی حقیقی یا حقوقی است که با توجه به قوانین و مقررات و مفاد این آئین نامه مجاز به عرضه خدمات بیمه ای در داخل کشور به نمایندگی از طرف شرکت بیمه طرف قرارداد خواهد بود.

نماینده هیچ گونه مسئولیتی در مورد خطرهای بیمه شده ندارد بلکه در نقش واسطه بین بیمه گر و بیمه گذار فعالیت می کند.

نماینده بیمه مسئول جبران خسارت های مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از تقصیر، غفلت یا قصور خود، کارکنان و بازاریاب های تابعه در خصوص عملیات بیمه ای موضوع قرارداد نمایندگی است.

در هر حال، این امر نافی مسئولیت شرکت بیمه در برابر بیمه گذار نخواهد بود. پرداخت حق بیمه به نماینده در حکم پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه است.

نماینده مکلف است که حق بیمه دریافتی را اعم از وجه نقد یا چک حداکثر تا پایان وقت اداری روز دریافت، به صندوق شرکت بیمه طرف قرارداد یا به حساب بانکی شرکا مزبور تحویل و واریز کند.

طرفین می توانند در قرارداد نمایندگی به نحو دیگری توافق کنند. نماینده مکلف است که مشخصات و شماره پروانه کارگزاری رسمی بیمه را در بیمه نامه هائی که بنا به پیشنهاد وی صادر می شود، قید کند. نماینده بیمه مکلف است که مشخصات و شماره نمایندگی خود را در بیمه نامه ای که صادر می کند، قید کند. شرکت بیمه نباید تقاضای صدور بیمه نامه ای را که به وسیله یکی از نمایندگان خود ارائه می کند از طریق دیگری اعم از مستقیم یا غیر مستقیم قبول کند، مگر با موافقت بیمه گذار.

نمایندگی بیمه در شیراز

بیمه یکی از مهمترین خدماتی است که انسان بایستی برای داشتن زندگی با رفاه بیشتر از آن استفاده کند و بوسیله آن می توان از ضررهای مالی احتمالی جلوگیری کرد.

شرکت های بیمه بسیار زیادی در کشورمان فعالیت دارند که تقریبا همه ما با آنها آشنا هستیم و می توان از خدمات آنها بهره مند شد.

معمولا همه بیمه ها در شهرهای مختلف ایران دارای نمایندگی هستند که این نمایندگی ها در شهر شیراز نیز به طور گسترده فعالیت دارند.

به موجب قانون بیمه ایران، بیمه عبارت است از قراردادی که به موجب آن یک طرف (بیمه‌گر) تعهد می‌کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر (بیمه‌گذار) در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد. متعهد رابیمه‌گر، طرف تعهد را بیمه‌گذار و وجهی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه می نامند. (منبع: ویکی پدیا)

همه ما برای موارد مختلف نیازمند بیمه ها می باشیم و بایستی برای آن اقدام نماییم. به عنوان مثال بیمه های درمانی و تکمیلی بسیار مهم می باشند. یا بیمه های اتومبیل ها که بسیار ضروری هستند، زیرا حادثه خبر نخواهد کرد.

بیمه های مختلفی در کشورمان فعالیت دارند که تعداد آنها کم نیست. اگر به دنبال نمایندگی بیمه در شیراز هستید، بایستی ابتدا شرکت بیمه مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس در هر منطقه ای از این شهر که هستید، می توانید نمایندگی آن بیمه را پیدا کرده و برای دریافت خدمات به آن مراجعه کنید.

بیمه ها انواع مختلفی دارند که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع بیمه های اتومبیل
  • بیمه های درمانی
  • بیمه عمر
  • بیمه آتش سوزی
  • بیمه سفر
  • و بسیاری بیمه های دیگر

معمولا همه شرکت های نمایندگی بیمه که در کشورمان فعالیت می کنند، انواع خدمات بیمه بالا را به مردم ارائه می دهند که انتخاب شرکت بیمه بستگی به نظر شما خواهد داشت و شرایطی که بیمه گذار برای مراجعه کنندگان تعیین می کند.

به هر حال اگر به دنبال دریافت خدمات بیمه در شیراز هستید، وبسایت کارشد لیستی از نمایندگی ها و شرکت های بیمه این شهر را تهیه کرده است که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آنها در ارتباط باشید.

منابع:

بهی رز بازدید : 23 سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

آکواریوم

آبزی‌دان یا آکواریوم محیطی مصنوعی برای نگهداری آبزیان است. آکواریوم ظرفی است شیشه‌ای که در آن گیاهان و جانوران آبزی (معمولاً ماهی‌ها) نگه داشته می‌شوند. ماهیگیران از آبزیان برای نگهداری ماهی ، بی مهرگان ، دوزیستان ، خزندگان آبزی ، مانند لاک پشت ها و گیاهان آبزی استفاده می کنند. همان‌طور که واژه باغ وحش برای اشاره به محلی که در آن جانوران روی خشکی زندگی می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد، واژهٔ آکواریوم (aquarium) هم به یک بنای عمومی که در آن گروه زیادی از گونه‌های آبزی نگهداری می‌شوند، اشاره می‌کند.اصطلاح "آکواریوم" ، توسط فیلیپ هنری گوس ، طبیعی دان انگلیسی ایجاد شده است ، ریشه لاتین aqua ، به معنی آب را با پسوند -arium ، به معنی "مکانی برای ارتباط" ترکیب می کند. (منبع: ویکی پدیا)

همه ما می‌دانیم که طبیعت همیشه زیبایی‌های مخصوص به خود را داشته است. به همین دلیل نیز در این زندگی مدرن و پرهیاهوی امروز کمتر کسی پیدا می‌شود که دلتنگ طبیعت و مخلوقات زیبای خداوند نشود.

به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که بخشی از طبیعت را به خانه خود بیاورند. برای این کار هم هر کسی از یک روش استفاده می‌کند، برخی خانه را پر از گل و گیاه می‌کنند و برخی نیز دست به تهیه و آوردن حیوانات به خانواده‌شان می‌زنند. در این میان داشتن آکواریوم از اقبال و البته طرفداران بسیار بالایی برخوردار است.

قطعاً اینکه بخشی از قلب دریا و اقیانوس‌ها را به فضای خانه بیاوری و از زیبایی و آرامش آن استفاده کنی می‌تواند بسیار جذاب و لذت‌بخش باشد. وقتی تصمیم به خرید آکواریوم می‌گیرید اولین قدمی که باید بردارید آشنایی با انواع آکواریوم است.

به طور کلی انواع آکواریوم به این موارد تقسیم می‌شوند:

آکواریوم آب شیرین: این نوع از آکواریوم‌ها از همان آب شیر استفاده می‌کنند، اما با کمی تفاوت در املاح و البته مقدار زیادی تفاوت در میزان کلر! این نوع از آکواریوم‌ها معمولاً نیازمند تجهیزاتی اعم از نیاز دارند:

  • تانک (شیشه آکواریوم)
  • فیلتر تصفیه
  • بخاری
  • پمپ هوا
  • منبع نور
  • دماسنج
  • لوازم تزئینی
  • مگنت آکواریوم یا کاردک
  • تور دستی
  • درپوش و ...

آکواریوم آب شور: این نوع از آکواریوم‌ها زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند. البته باید این را نیز بگوییم که خرید و راه‌اندازی آکواریوم آب شور کار نسبتاً سختی است.

برای خرید آکواریوم آب شور به تجهیزاتی مثل موارد زیر نیاز است:

  • چیلر
  • بخاری
  • پمپ هوا
  • ازن ساز
  • کلسیم راکتور
  • داروها
  • محلول‌ها
  • بیوبال
  • انواع تستر
  • تانک
  • فیلتر مکانیکی
  • فیلتر بیولوژیکی
  • فیلتر شیمیایی
  • اسکیمر
  • نمک مخصوص
  • موج ساز
  • دنیتراتور
  • روشنایی
  • بستر
  • یووی و...

آکواریوم پلنت: این نوع از آکواریوم نیز زیبایی‌های مخصوص به خود را دارد. با این نوع از آکواریوم سبزی و زیبایی آکواریوم شما چندین و چند برابر خواهد شد.

تجهیزات آکواریوم پلنت نیز شامل موارد زیر است:

  • تانک
  • بستر
  • سیستم co۲
  • نور مناسب
  • فیلتر
  • پمپ هوا
  • مگنت آکواریوم یا کاردک
  • دماسنج
  • قیچی
  • گیره مناسب پلنت و...

یادتان باشد آکواریوم هزینه‌های جانبی دارد. یعنی فقط خرید خود آکواریوم و تجهیزات آن نیست.

هزینه خرید ماهی‌ها، دکوراسیون داخل آکواریوم و هزینه نگهداری آن هم به هزینه خرید آن اضافه می‌شود.

از سوی دیگر، هرچه آکواریوم بزرگ‌تر باشد، حجم آبی هم که در آن می‌ریزید بیشتر است. بنابراین:

وسیله گرمایشی آن هم باید بزرگ‌تر باشد.

فیلتر آن باید بزرگ‌تر باشد.

کاندیشنری که برای تصفیه آب می‌گذارید هم باید قوی‌تر باشد.

این یعنی باید برای تجهیزات بزرگ‌تر هزینه بیشتری بپردازید. اگر بودجه کافی ندارید، چاره‌ای نیست جز اینکه آکواریوم کوچک‌تری بخرید.

آکواریوم در شیراز

یکی از تزئینات داخلی های بسیار جذاب هر خانه، بدون شک آکواریوم می باشد. آکواریوم جلوه بسیار خوبی به هر دکوراسیون داخلی خواهد داد و استفاده از آن، خانه و محل کار شما را زیباتر می کند.

چشیدن لذت نگهداری ماهی در مخزن شیشه‌ای به قرن ۱۷ میلادی برمی‌گردد. در سال ۱۶۶۵، روزنامه‌نویسی به نام ساموئل پپیس گروهی از ماهی‌های کمیاب را در محفظه‌ای شیشه‌ای پر از آب نگهداری می‌کرد. (منبع: ویکی پدیا)

از آنجایی که مردم شهر شیراز علاقه بسیاری به زیبایی دکوراسیون و تزئینات داخلی خانه خود دارند و آکواریوم های زینتی یکی از ابزارهای جلوه دادن به فضای داخلی به حساب می آید

آکواریوم ها در طرح ها و اندازه های مختلف ساخته می شوند که بستگی به نظر شما خواهد داشت. از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت آکواریوم ها می توان به جنس و ضخامت شیشه، لوازم و تزئینات، نوع ماهی ها، گیاهان و ... اشاره نمود.
فروشگاه های آکواریوم به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

  • فروشگاه های آکواریوم آب شور
  • فروشگاه های آکواریوم آب شیرین
  • فروشگاه های آکواریوم پلنت یا گیاهدر تمامی این فروشگاه ها علاوه بر ماهی های آکواریومی و تزئینی، محصولات، تجهیزات و طراحی آکواریوم نیز انجام می شود. شما به راحتی می توانید با مراجعه به آکواریوم فروشی ها لوازم و ماهی های تزئینی مورد نظرتان را خریداری نمایید.

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی آکواریوم: (منبع:ویکی پدیا)

  • طراحی و خرید آکواریوم
  • شن تزئینی
  • دماسنج
  • تور صید ماهی
  • نورپردازی
  • پمپ آب
  • بخاری
  • داروهای ضد عفونی
  • پایه برای استقرار و ثابت نگه داشتن آکواریوم
  • شلنگ اکسیژن، رابط شلنگ ها، بست و چسپک
  • وسایل لازم برای هوادهی (مانند: پمپ هوا، شلنگ هوا، ترمینال، سنگ هوا)
  • وسایل فیلتر و تمیزسازی آکواریوم (مانند: فیلتر کفی، گپ، تاپ فیلتر، فیلتر سطلی)
  • تزئینات آکواریوم مانند صخره، درختچه، نوارهای پهن و باریک، پوستر پشت آکواریوم و…

شما می توانید با داشتن یک آکواریوم در منزل و یا محل کار خود، زیبایی طبیعت و مخلوقات خداوند را به خود هدیه دهید. از آنجایی که شهر شیراز به طبیعت زیبایش نیز معروف است، مردم این شهر علاقه بسیاری به زیباسازی محیط اطراف خود دارند که یکی از ابزارهای مورد نیاز در این زمینه، آکواریوم می باشد.

شما عزیزان همشهری می توانید با مراجعه به فروشگاه های آکواریوم در شیراز از آنها مشاوره دریافت نمایید تا یک آکواریوم مناسب با تجهیزات کامل برای شما راه اندازی نمایند.

منابع: ویکی پدیا

بهی رز بازدید : 20 دوشنبه 05 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

فروشگاه چینی بهداشتی ساختمان

در حالت کلی چینی بهداشتی از دو بخش بدنه و لعاب تولید شده است. بخش بدنه که معمولا از فشرده سازی خاک تهیه می گردد، می تواند در استحکام و کیفیت محصول تاثیر مستقیم داشته باشد. بخش لعاب نیز با استفاده از کوره و پخت بروی بدنه شکل گیری میشود. لعاب یک چینی معمولا مهم ترین بخش آن است، زیرا که همین کیفیت لعاب سبب وجود و یا عدم وجود زردی و رنگ برگشتگی محصول می گردد. پس در حالت کلی می توان گفت که تمام بخش های یک محصول چینی دارای اهمیت بالایی است، زیرا به نوعی تمامی بخش ها با یکدیگر در ارتباط هستند. برای برخی از چینی آلات بهداشتی ساختمان مکانیزم عملکرد نیز دارای اهمیت است.

هرکدام از فضاهای داخلی مبلمان و تجهیزات خاص خودشان را دارند که باعث می شوند فضا زیبا تر و کاربردی تر شود، در فضاهایی مانند اتاق خواب؛ تخت خواب، در آشپزخانه کابینت و در حمام و سرویس های بهداشتی شیرآلات و ابزار آلات مهم ترین اجزای فضا هستند.

کاربرد اصلی چینی بهداشتی در دستشویی، کاسه توالت و مانند آن‌ها است. به طور کلی در ایران و در بین عامه اصطلاح سرامیک‌ بهداشتی معمول نبوده، بلکه معمولا به این نوع فرآورده‌‌ها عنوان چینی‌ بهداشتی گفته می‌‌شود.

ولی باید توجه داشت که اصولا اصطلاح چینی‌ بهداشتی، اصطلاح غلطی است. چرا که بدنه‌ این نوع فرآورده‌‌ها همیشه از انواع چینی‌ نیست.

سرامیک‌های بهداشتی معمولا از انواع چینی‌ زجاجی و نیمه‌ زجاجی و نیز بدنه‌‌های خاک نسوز و استون‌ور ساخته می‌شوند.

این نوع فرآورده‌ها معمولا تک پخت هستند. به عبارت دیگر پخت بدنه و لعاب سرامیک‌های بهداشتی در یک مرحله انجام می‌شود. امروزه شاهد گسترش تنوع انواع محصولات چینی بهداشتی در منازل، محل کار، مدارس، رستوران ها، هتل ها و سایر اماکن عمومی هستیم.

محصولات چینی بهداشتی عمدتا شامل انواع توالت های فرنگی، بیده، توالت ایرانی و زیر دوشی ها می باشد.

از یک سو تنوع محصولات داخلی و از سوی دیگر واردات محصولات خارجی و بخصوص چینی باعث شده تا مشتری هنگام خرید در بین این همه تنوع و کارایی دچار سردرگمی شود و نتواند محصول مورد دلخواه خود را از یک فروشگاه چینی بهداشتی ساختمان با کیفیت مطلوب انتخاب نماید.

از انواع چینی بهداشتی مورد استفاده در خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وان حمام و جکوزی
  • انواع روشویی
  • سنگ توالت زمینی
  • توالت فرنگی

یکی از بزرگترین دغدغه های مشتریان در زمان خرید چینی بهداشتی، درجه بندی چینی بهداشتی است که حتی در قیمت چینی بهداشتی نیز تاثیرگذار است.

فروشگاه چینی بهداشتی ساختمان در شیراز

بدون شک یکی از مهمترین قسمت های هر خانه و ساختمان، سرویس بهداشتی و تهیه لوازم تکمیل کننده آن است که اکثر مردم لوازم چینی بهداشتی را ترجیح می دهند.

اگر قصد خرید چینی بهداشتی ساختمان را دارید، قطعا یکی از بهترین شهرها برای خرید این لوازم، شهر شیراز می باشد. زیرا این شهر در موقعیت جغرافایی مناسبی در کشورمان قرار گرفته است و بهترین برندهای چینی بهداشتی خیلی زود در شیراز به فروش می رسد. به همین دلیل اگر به دنبال فروشگاه چینی بهداشتی ساختمان در شیراز هستید، با گزینه های بسیار زیادی رو به رو خواهید بود و می توانید بهترین محصولات را از آنها خریداری کنید.

لوازم چینی بهداشتی ساختمان به موارد زیر دسته بندی می شوند که هر کدام از آنها انواع مختلفی دارند:

  • روشویی
  • توالت فرنگی
  • سیستم های تخلیه توالت فرنگی
  • توالت ایستاده
  • توالت ایرانی
  • توالت ایرانی با ریم بسته
  • توالت ایرانی با ریم باز

معمولا توالت های فرنگی امروزه کاربرد زیادی در ساختمان جدید و پیشرفته دارند که بر اساس مواردی چون تعداد شوتینگ، خروجی آب، مکانیزم عملکرد دوزمانه و یا تک زمانه، درب آرام بند و یا معمولی، دیواری یا زمینی، ارتفاع و میزان حجم مخرن دسته بندی می شوند و شما می توانید خرید خودتان را انجام دهید.

همگی به خوبی با اهمیت خرید لوازم چینی بهداشتی ساختمان آشنایی داریم، اما نکته مهم این است که کدام لوازم چینی بهداشتی را خریداری کنیم و چه نکاتی را در هنگام خرید رعایت نماییم؟!
برای خرید چینی بهداشتی ساختمان بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • ابتدا فاصله شیرآلات، ابعاد فضای نصب و محل قرار گرفتن خروجی فاضلاب را بررسی کنید و بر اساس این سه فاکتور خرید چینی بهداشتی را انجام دهید.
  • سعی کنید اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است از لوازم چینی بهداشتی کوچک و متناسب استفاده کنید.
  • مدل سرویس های بهداشتی چینی اهمیت ویژه ای دارند، اما اولویت خرید شما بایستی بر اساس استانداردهای تعیین شده باشد.
  • بعد از توجه به استانداردهای لازم، می توانید خرید چینی بهداشتی ساختمان را بر اساس دکوراسیون و طراحی داخلی ساختمان خود انجام دهید.
  • امنیت، محل نصب، اندازه و کیفیت محصول یا درجه‌بندی آن از دیگر نکاتی است که بایستی به دقت آنها را بررسی نمایید. مخصوصا توجه ویژه ای به امنیت لوازم چینی بهداشتی داشته باشید.

علاوه بر نکات بالا، موارد تخصصی دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کنید که در هنگام مراجعه به فروشگاه ها و یا نمایندگی ها، قطعا توضیحات کافی را به شما ارائه خواهند داد.

شرکت های متعدد ایرانی و یا خارجی در زمینه تولید چینی بهداشتی ساختمان فعالیت می کنند که تقریبا تمامی آنها در ایران و به خصوص شهر شیراز دارای نمایندگی فعال هستند.

ترجیحا اگر بتوانید خرید خود را از نمایندگی های معتبر چینی بهداشتی انجام دهید، قطعا خیال شما از بابت خریدی باکیفیت آسوده خواهد بود.

به هر حال اگر به دنبال نمایندگی چینی بهداشتی ساختمان در شیراز هستید، با گزینه های زیادی رو به رو خواهید بود که وبسایت کارشد لیستی از فروشگاه ها و نمایندگی های چینی بهداشتی ساختمان را تهیه کرده است و شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای این لیست قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

منابع:

بهی رز بازدید : 22 یکشنبه 14 فروردین 1401 نظرات (0)

جراحی اتوپلاستی

جراحی اتوپلاستی (otoplasty) که به آن جراحی زیبایی گوش نیز گفته می‌شود؛ روشی برای تغییر شکل دائم، موقعیت یا اندازه گوش است.

اگر گوش شما بیش ازحد بزرگ و برجسته است، می‌توانید جراحی زیبایی انجام دهید. همچنین اگر گوش یا گوش‌های شما به دلیل آسیب دیدگی یا نقص مادرزادی شکسته باشد، این افراد کاندید جراحی اتوپلاستی هستند. بعد از رشد کافی لاله گوش معمولاً بعد از 5 سالگی تا بزرگسالی می‌توان اتوپلاستی را انجام داد. در بعضی موارد، جراحی از اوایل 3 سالگی نیز انجام می‌شود. در بعضی از موارد دفورمیتی‌های گوش باید در سن پایین‌تری جراحی شود اما سن اصلاح اختلال loopear  یا گوش برجسته در سن 6 تا 12 سالگی است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این نوع از عمل‌های زیبایی گوش بیشتر مطلع شوید.

بزرگی بیش‌ازحد گوش‌ها یا فرم ناهنجار آن‌ها، باعث جلب‌توجه افراد دیگر شده و عزت‌نفس کودکان و بزرگ‌سالان را با مشکل مواجه می‌کند.

این موضوع ممکن است باعث شود که آن‌ها گوش‌های خود را با موهایشان پنهان کنند یا از کلاه‌ها یا مدل موهایی استفاده کنند که بیرون‌زدگی یا فرم ناهنجار گوش‌هایشان را بپوشاند.

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوشی، روشی برای تغییر شکل ظاهری گوش یا اصلاح آن و تغییر اندازه آن‌ها و بهبود موقعیت گوش‌هاست. این روش معمولا برای درمان گوش‌هایی که از سر خارج شده‌اند، به طرز نامتناسبی بزرگ هستند یا شکل طبیعی ندارند، استفاده می‌شود. مشکل در ساختار ظاهری گوش معمولا به‌صورت مادرزادی وجود دارد و با رشد افراد واضح‌تر می‌شود؛ اما در بعضی موارد نیز ممکن است در تصادف یا در حین ورزش به ظاهر گوش‌ها و حالت آن‌ها آسیبی رسیده باشد.

اتوپلاستی ضمن ایجاد تعادل و تناسب در فرم و اندازه گوش‌ها، شکل طبیعی‌تری به آن‌ها می‌دهد و این موضوع باعث افزایش عزت‌نفس افراد خواهد شد. این عمل را می‌توان هم برای کودکان و هم برای بزرگ‌سالان انجام داد تا گوش‌هایی زیباتر و طبیعی‌تر داشته باشند.

چرا باید اتو پلاستی کنیم؟ چه کسانی به آن نیاز دارند؟ اصلا چه دلیلی دارد خود را به تیغ جراحی بسپاریم؟ آیا عمل جراحی پلاستیک گوش هم مثل عمل زیبایی بینی سلیقه ایست و لزومی به داشتن ایراد واضح در بسیاری موارد نیست؟ جواب این سوال منفی است. عموما اتوپلاستی، که تعدادش هم از رینو پلاستی بسیار کمتر است، علت واضحی دارد که به همین دلیل قابل دسته بندی به موارد مشخصی است. در این عمل پزشک جراح گوش و حلق و بینی ابتدا بر اساس دسته بندی اختلالات، مشکل را تشخیص داده و سپس استراتژی مشخصی را در ذهن خود تصویر میکند.

جراحی اتوپلاستی در شیراز

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش جزو عمل های زیبایی است که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بوسیله این جراحی می توان تغییر شکل دائم، موقعیت یا اندازه گوش ها را انجام داد تا شکل بهتری داشته باشند.

روش‌های جراحی ترمیمی در هندوستان در ۲۰۰۰ (پیش از میلاد) انجام می‌شد. سوشروتا، که به عنوان پدر جراحی در نظر گرفته می‌شود، در سده ۶ پیش از میلاد، مشارکت‌های مهمی را در زمینهٔ جراحی پلاستیک و آب مروارید انجام داد. کارهای پزشکی هر دوی سوشتروتا و چاراک در زمان عباسیان در ۷۵۰ میلادی به عربی ترجمه شدند. (منبع: ویکی پدیا)

امروزه انواع عمل های زیبایی بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است و بوسیله این جراحی ها می توان عیوب مختلف بدن را برطرف کرد.

هر سال عمل های زیبایی بسیاری در کشورمان بوسیله پزشکان متخصص و بادانش انجام می شود که یکی از این عمل های زیبایی اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش است.

عمل های اتوپلاستی زیادی در شهر شیراز نیز انجام می شود که دلیل آن فعالیت پزشکان متخصص زیبایی گوش در این شهر می باشد.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی جزو جراحی هایی است که هدف آن متقارن سازی، کوچک کردن و زیباسازی گوش می باشد و بایستی توسط پزشک متخصص انجام شود.

جراحی زیبایی گوش را معمولا پزشکان جراح پلاستیک انجام می دهند که تخصص اتوپلاستی را دریافت کرده اند.

گوش ها نیز مانند سایر اعضای بدن ممکن است دارای عیوبی باشند و انسان از شکل ظاهری آن رضایت نداشته باشد که امروزه به راحتی می توان این مشکل را بوسیله جراحی زیبایی گوش برطرف نمود.

علاوه بر عیب های ظاهری گوش، در بسیاری از مواقع گوش ها ممکن است دارای مشکلات ساختاری نیز باشند که بوسیله این عمل زیبایی می توان این مشکلات را برطرف کرد.

اگر گوش های شما یکی از ویژگی های زیر را دارد، می توانید برای انجام اتوپلاستی به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید:

  • گوش برجسته و یا بیرون زده
  • گوش سرپوش مانند یا پوشاننده
  • گوش آویزان یا لپ
  • گوش پنهان
  • گوش جمع شده
  • گوش استال یا اشتال (داشتن برآمدگی در ثلث بالایی گوش)

گوش ها ممکن است دارای نقایصی چون ژنتیک، رشد بسیار کم یا بیش از حد غضروف گوش و آسیب های وارده به گوش باشند که بوسیله این جراحی قابل انجام خواهد بود.

افزایش سایز گوش، عقب بردن برجسته، صاف کردن، کاهش سایز گوش و نارضایتی بزرگسالان از جراحی گوش که قبلا انجام داده اند، همگی دارای تکنیک هایی است که این تکنیک ها توسط جراح اتوپلاستی برای بیمار انجام می شود.

جراحی زیبایی گوش در کشورمان طرفداران زیادی پیدا کرده است که درصد بیشتر را آقایان تشکیل داده اند، زیرا بانوان ایرانی به دلیل داشتن حجاب، عیوب گوش های آنها کمتر مشخص می باشد.

به هر حال شهر شیراز جزو شهرهای برتر در زمینه جراحی زیبایی گوش است که دلیل آن فعالیت پزشکان بسیار خوب در این شهر می باشند.

پس اگر به دنبال جراحی زیبایی گوش در شیراز هستید، به نکاتی که در ادامه بیان می کنیم توجه بیشتری داشته باشید تا اطلاعات اولیه خوبی در این زمینه کسب کنید.

برای انجام جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی می توان از بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی استفاده کرد که این موضوع بستگی به نوع جراحی و نظر پزشک متخصص خواهد داشت.

اتوپلاستی را می توان برای همه سنین و به خصوص کودکان بالای 5 سال انجام داد، فقط نکته مهم در ارتباط با جراحی زیبایی گوش این است که بایستی قبل از جراحی، سلامت جسمی گوش مورد بررسی قرار بگیرد تا عفونت نداشته باشد.
اگر گوش بیمار دارای عفونت باشد، باید قبل از جراحی این عفونت ها برطرف شده و سپس جراحی زیبایی گوش انجام شود که در این زمینه نیز پزشک متخصص تمام معاینات اولیه را انجام خواهد داد.

جراحی زیبایی گوش را می توان برای همه سنین انجام داد، اما پزشکان متخصص پیشنهاد می کنند که بهترین سن برای انجام اتوپلاستی زمانی است که گوش رشد کافی را کرده باشد. (5 الی 12 سالگی)

بیمارانی که می خواهند جراحی زیبایی گوش انجام دهند و سیگار، دخانیات و الکل مصرف می کنند، بایستی چند هفته قبل از این جراحی مصرف آنها را متوقف نمایند.

تکنیکی که برای اتوپلاستی توسط پزشکان جراح مورد استفاده قرار می گیرد، بر اساس نوع و فرم گوش است که برش ها در این جراحی در پشت گوش ها و یا درون چین های داخلی گوش انجام می شود.

وبسایت کارشد لیستی از پزشکان جراحی اتوپلاستی در شیراز را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از قسمت جستجو که در بالای این لیست قرار دارد، مطب آنها را بر اساس اسم یا محله و خیابان مورد نظر جستجو نمایید.

منابع:

بهی رز بازدید : 21 دوشنبه 16 اسفند 1400 نظرات (1)

لمینت دندان

از آن جایی که لمینت قطعه‌ای است که در خارج از بدن ساخته می‌شود، دارای عمر محدودی است. اگر چه این عمر طولانی مدت است و گاهی ممکن است نزدیک به ده سال برسد، ولی در هر صورت ممکن است خراب شود و زیبایی دندان را کاهش دهد. عمر لمینت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که دقت سازندگان آن فقط یکی از عوامل آن است. (منبع: ویکی پدیا)

لمینت دندان یکی از روش های ترمیمی زیبایی است که امروزه مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

داشتن دندان های یکسان و منظم  شاید در سال های قبل سخت به نظر می رسید اما در حال حاضر با پیشرفت علم در شاخه دندانپزشکی دیگر برای شما دندانی سالم و زیبا رویا نیست.

رنگ لمینت مناسب با دندان‌های شما بر اساس چارت یا نمودار رنگ استاندارد تعیین می‌شود.

این نمودار چهار طبقه (خاکستری، زرد مایل به قرمز، قهوه‌ای مایل به قرمز، و خاکستری مایل به قرمز) و یازده زیرطبقه دارد، یعنی طیف وسیعی از تون رنگ‌ها را دربر می‌گیرد. شما باید سایه رنگی برای ونیرها انتخاب کنید که حدود دو درجه روشن‌تر از رنگ دندان‌های طبیعی خودتان باشد تا بهترین لمینت دندان متناسب با دندان های شما انتخاب شود.

انتخاب ونیر با شکل مناسب باعث می‌شود درنهایت لبخند زیباتر و متناسب‌تری با چهره‌تان داشته باشید. هر دندانی هم شکل متفاوتی دارد، به همین دلیل ترکیب‌های بیشماری برای انتخاب وجود دارد. به همین دلیل، برای این که انتخاب شکل مناسب و درست راحت‌تر شود، کتابچه‌ای از انواع فرم‌های لبخند تهیه شده است، یعنی راهنمای انواع استایل‌های لبخند.

  • Aggressive (تهاجمی): دندان‌های مربعی و یک‌شکل برای تاثیرگذاری بیش‌تر، که معمولاً برای مردان رایج است.
  • Mature (بالغ): دندان‌های مربعی همراه با دندان‌های نیش کمی گرد.
  • Vigorous (نیرومند): دندان‌های مربعی همراه با دندان‌های نیش نوک‌تیز و برجسته.
  • Dominant (مسلط): دندان‌های مربعی، همراه با دندان‌های جلوی برجسته و دندان‌های نیش گرد.

زیبایی لبخند یکی از مهم ترین ارکان جذابیت چهره است. دندان های ناهماهنگ، فاصله دار و زرد رنگ، ما را از داشتن لبخندی زیبا محروم می کند. 

بسیاری از افراد به دلیل نازیبا بودن دندان های خود، اعتماد به نفسشان را از دست می دهند و در موقعیت هایی که نیاز است لبخند بزنند، از لبخند زدن طفره می روند و به همین دلیل در ارتباطات خود نیز دچار مشکل می شوند.

لمینت معجزه ای در علم دندانپزشکی است که به افراد کمک می کند تا از لبخندی زیبا بهره ببرند.

لمینت دندان در شیراز

مهم‌ترین عامل برای افزایش طول عمر لمینت این است که شخص به خوبی از آن مراقبت کند. این نگهداری شامل دوری از موادی مانند سیگار و الکل، نجویدن مواد بسیار سفت، عدم استفاده از نوشیدنی‌های بسیار داغ یا سرد و استفاده از مسواک و نخ دندان به صورت مداوم و دو الی سه مرتبه در روز است. (منبع: ویکی پدیا)

لمینت دندان یکی از روش های جدید دندانپزشکی جهت طراحی لبخند زیبا و دندان هایی مرتب می باشد که در آن از روکشی نازک و همرنگ دندان ها استفاده می شود.

امروزه انجام لمینت در شهرهای بزرگی مانند شیراز بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است و مردم بیشتری برای از بین بردن مشکلات دندانی و همچنین لبخندی زیبا اقدام می کنند.

از جمله مزایای لمینت کردن دندان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لبخندی زیبا
  • افزایش مقاومت و قدرت دندان
  • از بین بردن عیوب دندان
  • مرتب شدن و یکنواختی دندان ها
  • بدون بی حسی دندان
  • مقاومت به جذب رنگ مواد غذایی، سیگار، قهوه و ...
  • مقاومت، طول عمر و دوام بالا

این مزیت ها برای هر انسانی بسیار جذاب می باشد، زیرا دندان ها یکی از مهمترین اجزای بدن ما است و بایستی برای جلوگیری از آسیب دیدن آنها، اقدام کنیم که یکی از بهترین روش ها در این زمینه انجام لمینت یا ونیر می باشد.

لایه بسیار نازکی که در لمینت بر روی دندان ها قرار می گیرد شامل رنگ سفید و یا نزدیک به رنگ دندان فرد متقاضی خواهد بود که این موضوع بستگی به نظر شما خواهد داشت.

روش انجام لمینت به دو دسته زیر تقسیم بندی می شود که نظر دندانپزشک برای انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است:

  • لمینت ونیر کامپوزیت: لمینت کامپوزیتی مواد ترمیمی دندان است که از جنس کامپوزیت می باشد. این روش برای افرادی مناسب است که می خواهند سریعا به نتیجه دلخواه برسند، زیرا در این روش و در یک جلسه کامپوزیت توسط دندانپزشک ساخته شده و بر روی دندان ها قرار می گیرد. لمینت کامپوزیتی مشکلات شکستگی دندان ها، فاصله، تغییر رنگ دندان و ... را از بین می برد.
  • لمینت سرامیکی: پوسته‌ های چینی بسیار نازک از جنس سرامیک در این روش برای متقاضی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. لمینت های سرامیکی در آزمایشگاه و یا لابراتور ساخته می شود. لمینت های سرامیکی به دلیل زمان بر بودن ساخت آنها، نمی توان در یک جلسه روی دندان ها چسباند. اما مهمترین مزیت لمینت های سرامیکی، طول عمر بالا و از بین بردن طیف وسیعی از مشکلات دندان ها است که در روش کامپوزیت شاهد آن نیستیم.

این دو روش بسیار کاربردی خواهند بود و جالب است بدانید که لمینت های سرامیکی، از لحاظ مواد به کار رفته به چند نوع تقسیم بندی می شوند.

اگر قصد انجام لمینت دندان در شیراز و یا هر شهر دیگری دارید، لازم است به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید تا با معاینه دندان های شما، بهترین نوع لمینت با توجه به شرایط فیزیکی دندان ها مورد استفاده قرار گیرد.

وبسایت کارشد لیستی از دندانپزشکان متخصص لمینت را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست دندانپزشکان لمینت قرار دارد، کلینیک های آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

منابع:

بهی رز بازدید : 24 دوشنبه 18 بهمن 1400 نظرات (0)

آژانس مسافرتی

آژانس مسافرتی (انگلیسی: Travel Agency) یا شرکت خدمات مسافرتی، به شرکتی اطلاق می‌شود که در زمینه ارائه خدمات گردشگری، جهانگردی و هواپیمایی به صورت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی و پیش‌فروش، فعالیت می‌نماید. (منبع: ویکی پدیا)
افرادی که اهل سفر هستند از روش‌های مختلفی مانند کوله‌گردی، سفر جاده‌ای، سفر هوایی، سفر با کشتی‌های لوکس در دریا و... استفاده می‌کنند.

ولی در این میان عده‌ای نیز هستند که برای صرفه‌جویی در وقت و رهایی از دردسرهای رزرو بلیط و هتل، تهیه پکیج تور را از آژانس‌های مسافرتی ترجیح می‌دهند.

شاید جالب است بدانید که برای اولین بار در سال ۱۸۴۱ بود که فردی به نام توماس کوک تصمیم گرفت تا گروهی را به طور دسته جمعی به سفر ببرد.

از آن به بعد دیری نگذشت که این روش از سفر کردن در بین عموم مردم جا افتاد و صنعت پررونق و جذابی به نام توریسم را در دنیا به وجود آورد و به این ترتیب بود که آژانس‌های مسافرتی در گوشه و کنار جهان و از جمله ایران تاسیس شدند و تا به امروز در این زمینه‌ی مهم در حال فعالیت و برگزاری تورهای متنوع هستند.

آژانس مسافرتی شرکتی گفته می‌شود که در زمینه ارائه خدمات گردشگری، جهانگردی و هواپیمایی مشغول به فعالیت می‌باشد.

در ایران آژانس‌های مسافرتی بسته به نوع فعالیت خود از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از سازمان هواپیمایی کشوری و از سازمان حج و زیارت مجوز فعالیت دریافت مینمایند کنند و به نمایندگی از تأمین‌کنندگان، خدماتی زیر را ارائه می دهند:

  • اخذ ویزا
  • رزرو هتل
  • برگزاری تورهای مسافرتی گروهی و انفرادی
  • فروش بلیت هواپیما و قطار

دفتر خدمات مسافرتی که در زمینه تنظیم برنامه های مسافرتی، فروش بلیط مسافرت، ذخیره مکان و هرگونه اقدام دیگر مربوط به خدمات ترابری مسافر به طور مستقیم یا غیر مستقیم با رعایت قوانین و مقررات راه و ترابری فعالیت می نماید. دفتر خدمات سیاحتی جهانگردی که در زمینه اخذ روادید، تنظیم و انجام مسافرت گروهی داخلی و خارجی ، ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی با رعایت قوانین و مقررات ایرانگردی و جهانگردی فعالیت می کند.

آژانس مسافرتی در شیراز

گردشگری به مجموعه فعالیت‌های فرد یا افرادی گفته می شود که به مکانی غیر از مکان عادی زندگی خود مسافرت و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت می‌کنند و هدف از مسافرت آنان نیز گذراندن اوقات فراغت است. البته اهدافی نظیر اشتغال و کسب درآمد شامل آن نمی‌شود. بر این اساس کسانی که شامل این تعریف می‌شوند نیز گردشگر نامیده می‌شوند. گردشگری می‌تواند داخلی (گردشگر در داخل کشور خود مسافرت می‌کند) یا خارجی باشد. (منبع: ویکی پدیا)

گردشگری و مسافرت در میان بسیاری از مردم بسیار محبوب است و افراد زیادی برای تفریح و استراحت خود ترجیح می دهند که به عنوان گردشگر به مکان های مختلف سفر کنند.

قطعا در زمینه گردشگری و مسافرت رفتن، استفاده از خدمات آژانس های گردشگری که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند، بسیار کمک کننده خواهد بود و شما می توانید با خیالی آسوده به سایر برنامه ریزی های سفر خود بپردازید.
از جمله مهمترین وظایف آژانس های گردشگری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رزرو هتل
  • رزرو بلیط هواپیما
  • تراکنش های مختلف
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • مذاکره با آژانس های دیگر
  • ارسال بلیط
  • راهنمایی و مشاوره دادن به مشتریان
  • دارا بودن خدمات آنلاین

پس اگر به دنبال یک آژانس گردشگری خوب هستید، توجه به سابقه آژانس اهمیت بسیار زیادی دارد. آژانسی که سابقه درخشانی داشته باشد، قطعا در موارد بالا جزو بهترین ها می باشد و می توان با خیالی راحت از خدماتش بهره مند شد.

آژانس های گردشگری برای ادامه بقای زندگی خود بایستی خیلی زود پا به حوزه تجارت الکترونیک بگذارند. راهبردهایی که یک آژانس گردشگری با انجام آنها تبدیل به یک آژانس معروف و خوب می شود به صورت زیر است:

  • ایجاد یک بستر مناسب برای راه اندازی تجارت الکترونیک بوسیله یک دامنه خوب و راه اندازی یک سایت آنلاین برای خدمات آژانس خود.
  • یکپارچه کردن کسب و کار خود و بستن قرارداد با یک شرکت فناوری اطلاعات تا پاسخگوی نیاز های آنلاین آژانس گردشگری باشد.
  • در نهایت یک آژانس گردشگری می تواند تجارت الکترونیک را خودش طراحی و برنامه ریزی کرده که یک راه حل گران برایش به حساب می آید، ولی مزیت های زیادی را به همراه خواهد داشت. مانند: انعطاف پذیری بیشتر، عدم وابستگی به شرکت های دیگر و هم سو بودن راهبردهای یک آژانس مسافرتی و گردشگری با راهبردهای فناوری اطلاعات.

آژانس های گردشگری بهتر است تمامی خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریان خود ارائه نموده و از حالت سنتی خود خارج شوند.

تمامی آژانس های هواپیمایی، مسافرتی، گردشگری و زیارتی که در کشورمان فعالیت می کنند، به سه دسته (بند الف، ب، پ) تقسیم بندی می شوند.

آژانس های گردشگری زیرمجموعه بند ب می باشند و می توانند تورهای داخلی و خارجی (بجز کشور عربستان، سوریه و عراق) را برگزار نمایند.

به هر حال آژانس های گردشگری نقش مهمی را در صنعت گردشگری و توریسم ایفا می کنند و فعالیت آنها برای شهروندان هر شهری ضروری به حساب می آید.

وبسایت کارشد برای کمک و راهنمایی به شما عزیزان همشهری، لیستی از آژانس های مسافرتی و گردشگری را تهیه کرده است که اگر به دنبال آژانس مسافرتی در شیراز هستید، می توانید به وبسایت کارشد مراجعه کرده و با آنها در تماس باشید.

منابع:

بهی رز بازدید : 22 یکشنبه 19 دی 1400 نظرات (0)

خیاطی

دوزندگی یا خیاطی یکی از قدیمی‌ترین هنرهای منسوجات پدید آمده در دوران پارینه‌سنگی است. باستان‌شناسان بر این باورند که مردم عصر حجر در سراسر اروپا و آسیا، پیش از اختراع چرخ نخ ریسی و پارچه بافی لباس‌ها را از جنس خز و پوست و به وسیله سوزن‌هایی از جنس استخوان، شاخ گوزن و عاج و بند و نخ‌هایی که از اندام‌های مختلف بدن جانور شامل رباط و نخ ساخته شده از روده و دستگاه گوارش حیوانات و رگ می‌دوختند. امروزه برای دوزندگی از ابزارها و وسایل صنعتی و کاملا پیشرفته استفاده می‌شود که عمل طولانی دوزندگی را به کاری ساده تبدیل کرده است البته به شرط داشتن خیاطی توانا که آموزش‌های لازم را در جهت کار با ابزارآلات صنعتی دیده باشد. خیاطی برای نخستین بار توسط یکی از پیامبران الهی در جامعه باب شد، به نحوی که تا قبل از آن مردم برای پوشاندن بدن خود از پوست حیوانات استفاده می کردند و از خیاطی و دوخت و دوز هیچ نمی دانستند. ادریس یکی از پیامبران خیاط بود. طبق اسناد دینی، او نخستین کسی بود که خیاطی کرد و طرز دوختن لباس را به مردم آموخت و از آن پس مردم به تدریج از لباس های دوخته شده استفاده می کردند. (منبع: ویکی پدیا)

پیدا کردن خیاط ماهر کار سختی است و اغلب فروشنده های لباس آگاهی کافی برای راهنمایی کردن درست شما ندارند.

در ادامه نکاتی را برای پیدا کردن خیاط یک خیاط ماهر و حرفه ای را برای شما آورده ایم تا بتوانید به راحتی خیاط مورد نظر خود را پیدا کنید. برای انتخاب یک خیاط خوب و ماهر باید از آشنایان و دوستان خود کمک بگیرید، به عنوان مثال آن ها لباس را خود را نزد فلان خیاط برده اند و از نتیجه ی کار آن ها بسیار راضی بوده اند. شما می توانید اسم و آدرس و تلفن آن ها را یادداشت کنید. مثلا یک خیاط در کارهای مجلسی حرفه ای است یکی در کار کت و شلوار و ... یکی در دوخت لباس بچه گانه. نمونه کارهای خیاط را حتما ببینید دقت کنید خیاط حتما مانند نمونه ای که به آن نشان می دهید یا توضیح می دهید. حتما بدوزد.

خیاطی یکی از بهترین هنرهای دست انسانی هست و قدمتی به اندازه تاریخ انسان دارد. در واقع، از همان زمانی که انسان‌ها بر روی این زمین بزرگ و زیبا پا گذاشتند و خودشان را شناختند، متوجه شدند که نیاز به لباس دارند و به روش‌های مختلفی، این نیاز را برآورده کردند.

اما امروزه که صنعت مد و پوشاک رشد چشمگیری داشته، روی در و دیوار شهرها، کمتر تابلوهای خیاطی می‌بینیم و اینکار بیشتر حالت تولیدی و کارخانه‌ای پیدا کرده است.

قبل از اینکه با یک خیاط قرار ملاقات بگذارید باید اصول سبک پوشش مردانه یا زنانه را بدانید. شاید احساس کنید صرف زمان برای خواندن مقالات مد و لباس در مورد، پیراهن مردانه، کت و شلوار مردانه یا زنانه و ... لازم نباشد.

با این حال هنگامی که شروع به مطالعه در این زمینه می‌کنند شیفته دنیای مد و لباس می‌شوند و دوست دارند اطلاعات خود را تکمیل کنند.

خواندن مقالات مرتبط با مد مردانه یا زنانه به شما کمک می‌کند به جزئیات دقت کنید و بعد از مدتی تغییراتی که در سبک پوشش شما ایجاد خواهد شد را خواهید دید.

شما مسئول چیزی هستید که در مورد خود به اطرافیان نشان می‌دهید. قبل از خرج کردن باید یاد بگیرید. با ورود به دنیای مد مردانه یا زنانه متوجه خواهید شد لباس‌های شما پیغام‌های مهمی را درباره شما منتقل می‌کنند و بسیاری از افرادی که هر روز از کنار شما می‌گذرند فقط بر اساس ظاهر و لباس پوشیدن شما، شما را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

نزد خیاط‌هایی بروید که خیلی با دقت و خوش برخورد باشند. تا هم صحبت‌های شما را با دقت گوش بدهد و هم با دقت بسیار لباس شما را بدوزد. قبل از اینکه پارچه بخرید نزد خیاط بروید و مدل را نشان بدهید و از او کمک بگیرید که چند متر پارچه لازم دارید و برای این مدل چه جنس پارچه مناسب است.

خیاطی در شیراز

چرخ خیاطی در دوره انقلاب صنعتی جهت کم کردن کار دستی و سرعت بخشیدن به امر تولید اختراع شد. با اختراع چرخ خیاطی از حدود سال ۱۸۷۰ تا به امروز، تغییرات بسیار زیادی در صنعت دوخت و تهیه لباس انجام شد. (منبع: ویکی پدیا)
با توجه به آنکه هر روز مدلی جدید از لباس ها به چشم می خورد، پیدا کردن آنها شاید به راحتی نباشد و نتوانیم با کمی گشت و گذار در مغازه ها به راحتی به چیزی که می خواهیم دسترسی پیدا کنیم.

اما راهی برای آنکه به راحتی به لباس مورد نظر خود دست پیدا کنید وجود دارد و آن هم مراجعه به خیاطی ها می باشد.

شهر شیراز هم برای کسانیکه در این شهر زندگی میکنند و میخواهند لباس های خاصی را برای خود تهیه کنند خیاط های بسیار قابلی دارد که می توانید به راحتی یکی از آنها را نتخاب کنید.

بهتر است ابتدا وظایف یک خیاط و یا یک خیاطی را بدانید:

  • توافق با مشتری درباره نوع پارچه
  • شناخت کامل پارچه ها
  • درست اندزاه گیری کردن از مشتری
  • تعیین زمان و هزینه لازم
  • انجام پرو اولیه
  • راهنمایی مشتری در بهتر کردن لباس
  • تعمیرات لباس
  • به روز بودن در مدل ها

در شهر شیراز خیاطی های زیادی برای خانم ها و آقایان وجود دارد تا بتوانند بسیاری از کارهای خیاطی خود را به راحتی به آنها بسپارند. شما می توانید برای انجام این خدمات به خیاطی در شیراز که لیست آنها توسط وبسایت کارشد تهیه شده است مراجعه کنید.

منابع:

بهی رز بازدید : 23 یکشنبه 28 آذر 1400 نظرات (0)

اجرای فضای سبز

مهندسی فضای سبز (انگلیسی:Landscape engineering) میان رشته‌ای است که برگرفته از مهندسی معماری، مهندسی باغبانی و مهندسی عمران می‌باشد. مباحثی از قبیل شرایط مناسب برای رشد و نگهداری درختان و گلها (خاک شناسی، آبیاری و...) و مباحث طراحی محیط در این رشته مطرح است که این رشته را جذاب می‌کند. (منبع: ویکی پدیا)

فضاهای سبز در واقع سطوحی از زمین‌های مسکونی و شهری هستند که بر اساس اصول و طراحی‌های خاص با استفاده از انواع پوشش‌های گیاهی پوشیده می‌شود تا بتوان محیط را از جنبه‌های مختلفی همچون زیباشناختی، رفاه و آرامش بهبود بخشید.
در طراحی و اجرای فضای سبز اهداف مختلفی دنبال می‌شود که به مقدار زیادی به نوع فضای سبز بستگی خواهد داشت.

همان طور که از نام طراحی باغ و محوطه سازی آن پیدا است، مهندسان طراح در این کار به دنبال زیباتر کردن محیط باغ و باغچه منزل و ویلای شما هستند.

طراحی محوطه باغ و ویلای ایرانی با توجه به سبک معماری فرهنگی ما و تلفیق آن با ایده های جدید می تواند یک شاهکار واقعی از آب درآید.

اجرای فضای سبز با توجه به شرایط آب و هوایی شهر محل سکونت شما تخصصی می  باشد. اگر به دنبال پیدا کردن یک شرکت مناسب برای محوطه سازی باغ و اجرای فضای سبز با کمترین هزینه هستید، شرکتی را انتخاب کنید که فاکتورهای زیر را در نمونه کارهای خود رعایت می کند:

  • کیفیت مصالح و متریال به کار رفته بالا و مناسب باشد.
  • از رنگ بندی های حرفه ای برای کنار هم قرار دادن گیاهان و مصالح استفاده کند.
  • گیاهان و گل ها را متناسب با شرایط جغرافیایی، دما، رطوبت و غیره انتخاب کند.
  • طراحی فضای سبز و محوطه سازی باغ را به شکلی انجام دهد که از کمترین فضا بیشترین استفاده شود.
  • از تنوع کافی در انتخاب گل ها و گیاهان استفاده کند.
  • کف سازی را زیبا و حرفه ای انجام دهد.
  • گیاهان به شکلی در محوطه سازی باغ قرار داده شوند که بتوان به راحتی آن ها را آبیاری کرده و از آنها مراقبت کرد.
  • در صورت نیاز به جای چمن طبیعی از چمن مصنوعی استفاده کند.

مساله مهم دیگر در اجرای فضای سبز توجه به نوع خاک آن است. خاک باید بتواند نوع گیاهان کاشته شده را تغذیه کرده و مقاومت کافی برای ایده های ساخت را داشته باشد.

اجرای فضای سبز در شیراز

مهندسی فضای سبز به معماری منظر بسیار نزدیک بوده و از آن با عنوان مهندسی طراحی منظر نیز یاد می‌شود. این رشته در ایران عمر کوتاهی دارد و یکی از زیر شاخه های رشته علوم و مهندسی باغبانی می باشد. تقریبا نصف واحد های چارت کارشناسی این رشته توسط مهندسی باغبانی ارائه می شود. (منبع: ویکی پدیا)

اجرای فضای سبز بخشی از فضای باز محیط یک ملک مسکونی است که عرصه های طبیعی یا مصنوعی آن، تحت استقرار درختچه ها، درختان، گل ها، چمن ها و سایر گیاهانی است که بر اساس نظارت و مدیریت انسان، با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین برای بهبود شرایط زیستی و رفاهی شهروندان حفظ، نگه داری و احداث می شود. اصول طراحی فضای سبز به شما در ایجاد یک فضای سبز فوق العاده کمک خواهد کرد.

اجرای فضای سبز به دو دسته پهنه ای و خطی تقسیم می شوند. اجرای فضای سبز پهنه ای فضاهایی هستند که در عکس های هوایی به شکل بافت منسجم قابل رویت هستند و در نقشه های شهری به صورت لکه های سبز مشخص می شوند.
اجرای فضای سبز خطی به فضاهایی گفته می شود که متناسب با هویت ظرفیت جا به جا شدگی شهرها و گذرگاه ها مورد توجه قرار می گیرد.

این نوع اجرای فضای سبز ممکن است در نقشه های شهری دیده نشود. تمامی فضاهای سبز خطی در مالکیت عموم مردم قرار دارند و تقسیم بندی بر اساس مالکیت فقط در مورد فضاهای سبز پهنه ای اعمال می شود.

اگر تا بحال به شیراز آمده باشید قطعا فضای سبز زیبای آن را دیده اید. اجرای فضای سبز در شیراز نیز همانند بسیاری از کلان شهر های کشورمان به خوبی انجام می شود. اجرای فضای سبز بسیار در روحیه افراد تاثیر میگذارد، چونکه در واقع یک محیط شاد و سرسبز را در یک مکان احداث می کند.

وبسایت کارشد لیستی از شرکت های مجری فضای سبز را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست شرکت ها قرار دارد، شرکت های اجرا و طراحی فضای سبز را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

همچنین شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات این شرکت ها را دارید، می توانید در این لیست با مراجعه به صفحه آن شرکت، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

منابع:

بهی رز بازدید : 19 سه شنبه 02 آذر 1400 نظرات (0)

آموزشگاه آرایشگری

آرایش به معنی افزودن است و در اصل، در برابر واژه پیرایش قرار می‌گیرد که به معنی کم کردن است. امروزه، در اصطلاح عام، هر دو واژه به غلط در مورد زیبایی چهره یا بدن به کار می‌روند و به معنی عملیاتی هستند که ظاهر فرد (بیشتر صورت و مو) را زیباتر جلوه دهد. معمولاً در ایران آرایش برای بانوان و پیرایش برای مردان به کار می‌رود. آرایش و پیرایش اغلب در مکانی به نام سلمانی یا آرایشگاه توسط آرایشگر انجام می‌گیرد و لوازم آرایش نیز در فروشگاه‌هایی با همین عنوان یا در داروخانه‌ها فروخته می‌شود. در ایران، آرایشگرهای رسمی باید دوره‌های فنی حرفه‌ای مربوطه را که مهم‌ترین آن‌ها دوره «آرایش - پیرایش» است، با موفقیت گذرانده باشند. (منبع: ویکی پدیا)

اگر به آرایشگری علاقه داشته و از روبرو شدن با افراد مختلف لذت می برید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد. آرایشگری زنانه یکی از حرفه هایی است که علاقمندان زیادی دارد و افراد می توانند بعد از طی دوره های آموزشی یک آموزشگاه آرایشگری زنانه اقدام به راه اندازی آرایشگاه کنند.

آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست، مو و ...) می پردازد. آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. در کشور ما آرایش بیشتر برای خانم ها و پیرایش برای آقایان استفاده می شود. آرایشگر زنانه به کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن موها، آرایش صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها می پردازد. در آرایشگاه های مردانه کارهای کوتاه کردن، حالت دادن و رنگ کردن موها و اصلاح صورت انجام می شود.

یکی از هنرهای پرطرفدار و پول ساز امروزی که بسیاری از خانم‌ها به آن علاقمند هستند، یادگیری آرایشگری است.

هنر آرایشگری به عنوان یک هنر بسیار گسترده شناخته می‌شود که از بخش‌های مختلف تشکیل شده است.

خانم‌هایی که می‌خواهند به صورت حرفه‌ای در این هنر کسب درآمد کنند نیازمند حضور در آموزشگاه آرایشگری زنانه هستند. یک آموزشگاه آرایشگری زنانه با داشتن اساتید مجرب و حرفه‌ای می‌تواند تمام متد‌ها و تکنیک‌های روز آرایشگری را به هنرجویان آموزش دهد.

با توجه به این که حساسیت آموزش آرایشگری بالا است خانم‌ها باید بتوانند با شناخت یک آموزشگاه مناسب، نسبت به انتخاب بهترین آموزشگاه آرایشگری اقدام نمایند.

آموزشگاه های آرایشگری برای پرورش نیروی متخصص تأسیس شده است. مسائل مربوط به زیبایی به دلیل دقت و حوصله ی زیادی که می طلبد، باید به صورت حرفه ای و اصولی آموخته شود.

برای دستیابی به این هدف نیاز به آموزشگاه آرایشگری خوب و حرفه ای دارید. با وجود تعداد زیاد آموزشگاه های آرایشگری انتخاب کمی دشوار است.

آموزشگاه آرایشگری در تهران

خدمات زیبایی زنان از قبیل قرینه‌سازی ابرو، کوپ، آرایش چهره، شنیون، براشینگ، رنگ و مش و لایت، فر و بافت مو، خدمات ناخن، پدیکور، مانیکور، وکس صورت، اپیلاسیون، گریم و آرایش عروس. معمولاً تالارهای آرایش زنان در ایران در مغازه‌های بدون دید و بسته یا در منازل مسکونی یا در سالن‌هایی با دکوراسیون دایر است. معمولاً آرایش و زیبایی در زنان خیلی ملموس‌تر از مردان است. (منبع: ویکی پدیا)

جالب است بدانید که کشورمان بعد از عربستان، بیشترین میزان مصرف لوازم آرایشی را دارد که این موضوع نشان می دهد، چقدر بانوان ایرانی به آرایش کردن به خصوص توسط آرایشگاه ها و سالن های زیبایی اهمیت می دهند.

بانوان بسیار زیادی همیشه به دنبال پیدا کردن آرایشگاه های خوب هستند که این موضوع در کشورمان نیز بیشتر به چشم می خورد. پس نیاز است تا آرایشگران به خوبی آموزش ببینند و فقط از طریق تجربیات خود، یک سالن زیبایی را تاسیس نکنند.

بدون شک بهترین مکان برای یادگیری آموزش های مختلف آرایشگری، محیط آموزشگاه می باشد و شما در آنجا می توانید بهترین تجربیات را بدست آورید.

اگر علاقه مند هستید که در حرفه آرایشگری فعالیت داشته باشید، لازم است ابتدا برای فراگرفتن آموزش های لازم به آموزشگاه های آرایشگری مراجعه کنید؛ البته آموزشگاهی که از همه لحاظ باکیفیت باشد تا بتوانید اکثر تکنیک های مدرن آرایشگری را از آن آموزشگاه یاد بگیرید.

مزیت های شغل آرایشگری زنانه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • درآمد بالا
  • شغل و کسب و کاری محبوب
  • دارای برنامه ریزی منعطف
  • داشتن پرورش خلاقیت و ایده پردازی
  • بدست آوردن اعتبار بالا با فراگرفتن آموزش های حرفه ای و باکیفیت

قطعا اگر بتوانید در حرفه آرایشگری به خوبی آموزش ببینید و حرفه ای شوید، مشتریان بیشماری خواهید داشت و درآمد شما نیز بسیار خوب خواهد بود.

مهمترین نکته ای که در انتخاب آموزشگاه آرایشگری بایستی به آن توجه داشته باشید این است که آموزشگاه مورد نظرتان دارای اساتید برتر آموزش آرایشگری باشد و بعد از پایان دوره های آموزشی به شما مدرک معتبر و بین المللی ارائه شود.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر به دنبال یادگیری آموزش های خاص هستید، در وهله اول از آموزشگاه مورد نظرتان در رابطه با آن دوره پرس و جو نمایید.

به هر حال فعالیت آموزشگاه های آرایشگری برای علاقه مندان به این حرفه بسیار مهم می باشد و از جمله مهمترین وظایف آموزشگاه های آرایشگری می توان به پرورش استعدادهای آرایشگری خوب و حرفه ای اشاره کرد.

در کشورمان آموزشگاه های آرایشگری فراوانی فعالیت می کنند که شاید به جرات بتوان گفت شهر تهران در این زمینه پیشتاز می باشد. زیرا در این شهر آموزشگاه های آرایشگری مجهز، مدرن و باکیفیت مشغول آموزش هنرجویان هستند و از همه مهمتر اکثر این آموزشگاه ها دارای اساتید بسیار مجرب و بادانش می باشند.

اگر به دنبال آموزشگاه آرایشگری در تهران هستید، وبسایت کارشد در راستای کمک و راهنمایی شما عزیزان، لیستی از این آموزشگاه ها را تهیه کرده است که به راحتی بتوانید با آنها در تماس باشید و جزئیات بیشتر را از آنها جویا شوید.

شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست آموزشگاه ها قرار دارد، آموزشگاه های آرایشگری را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف، داشتن شبکه های اجتماعی و ... مشاهده فرمایید.

همچنین شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات آموزشگاهی را دارید، می توانید در لیست آموزشگاه ها با مراجعه به صفحه آن آموزشگاه آموزش آرایشگری زنانه، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

به دلیل ترافیک و مسافت های طولانی، لازم است به دنبال آموزشگاه های خوب آرایشگری باشید که در نزدیکی محل سکونت شما باشد. در این زمینه می توانید از فیلتر نمایش کل تهران (شمال، جنوب، شرق و غرب) که در بالای لیست آموزشگاه ها در وبسایت کارشد می باشد، استفاده کنید و آموزشگاه مورد نظرتان را بیابید.

بهی رز بازدید : 21 شنبه 08 آبان 1400 نظرات (0)

تابلوسازی

تابلوسازی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای هر کسب و کاری محسوب می‌شود، چرا که یک گروه تابلوسازی می‌تواند همراه با تیم گرافیست، مهندسان و مجریان خود، باعث شناساندن یک فعال اقتصادی با استفاده از تابلو تبلیغاتی خود به مشتریان خویش گردد. (منبع: ویکی پدیا)

تابلوسازی یا به صورت بیلبورد در میادین و عبورگاه‌ها و بزرگراه‌ها و یا در سردر محل کسب وکار، یا برفراز پشت بام‌ها نصب می‌شود و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. تابلوسازی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی در بین آحاد مردم به طرز چشم‌گیری توسعه و رواج یافته است به گونه‌ای که تابلوسازی دیگر یک هزینه محسوب نمی‌شود بلکه به عنوان یک سرمایه‌گذاری برای کسب وکار به شمار می‌آید.

تابلو و تابلو سازي يكي از مهمترين ابزارها براي ديده شدن مي باشد. يك تابلو سر درب مغازه علاوه بر اينكه به ديده شدن و معرفي شما كمك خواهد كرد باعث خواهد شد در صورتي كه نكات مهم و اساسي در ساخت تابلو توسط تابلو ساز رعايت شود، يك تبليغ بسيار ويژه و مناسب براي شماست كه باعث هرچه بيشتر و بهتر ديده شدن شما مي شود. تابلو هر چقدر کیفیت و زیبایی و نورپردازی بهتری داشته باشد تاثیرگذاری بیشتری در جذب مشتری خواهد داشت. تابلوسازی در انواع مختلفی نظیر موارد زیر پیاده سازی می شود:

  • تابلوسازی چلنیوم
  • فلکسی
  • ال ای دی
  • فلز
  • نئون پلاستیک
  • لایت باکس
  • تلویزیون‌های شهری

هر کدام از آنها روند طراحی و پیاده‌سازی خاص خود را دارند.

تابلوسازی یکی از انواع روش های تبلیغاتی جهت معرفی برند تجاری است که توسط اصناف، شرکت ها، کارخانه ها و صاحبین مشاغل مورد استفاده  واقع می شود.
تابلو سازی تبلیغاتی نیز همچون تابلوسازی و طراحی یک هنر و خلاقیت محسوب می شود و هر چقدر در جهت زیبایی و منحصر به فرد بودن طراحی بیشتر فعالیت کنیم تابلو تبلیغاتی که به نمایش می گذاریم گیراتر و زیباتر خواهد بود و می تواند در جذب نگاه مشتریان تاثیر بسزایی داشته باشد.

در واقع جذب نگاه مشتری اولین گام در سوق دادن مشتریان به مکان کسب شماست.

تابلوسازی در شیراز

در واقع در وهله اول شروع یک کسب و کار، داشتن یک تابلوی جذاب و تأثیر گذار با استفاده از جدیدترین روش ها روز دنیا تأثیر به سزایی در تبلیغات و معرفی هر صنف و کاری دارد به همین دلیل آشنایی با گروهی که بتواند خدمات طراحی تابلو، تابلو سازی، ساخت و اجرای انواع تابلوهای تبلیغاتی مختلف را به بهترین نحو ممکن انجام دهد حائز اهمیت است. (منبع: ویکی پدیا)

یکی از مهمترین و موثرترین بخش های راه اندازی یک کسب و کار موفق، داشتن تابلو تبلیغاتی شیک و منحصر به فرد می باشد.

تابلوسازی به منظور تبلیغات انجام می شود و نباید به عنوان یک هزینه برای کسب و کار خود به آن نگاه کرد، زیرا داشتن تابلو برای هر کسب و کاری واجب بوده و باعث جذب مشتری بیشتر می شود.
تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که شناخت هر کدام از آنها کمک ویژه ای به شما خواهد کرد تا بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

انواع تابلوها برای کسب و کارهای مختلف:

  • چلنیوم
  • فلزی
  • ال ای دی ثابت و روان
  • رینگی
  • تابلو با لامپ نئون
  • استیل
  • بک لایت
  • فلکس بدون نور و نور از پشت
  • پلاستیکی

تمامی انواع تابلوهای بالا، طرفداران خاص خود را دارند، اما تابلوهای چلنیوم و استیل طرفداران بیشتری دارند.

در تابلوهای چلنیوم از حروف برجسته استفاده می شود که بسیار خاص هستند و جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین نوع تابلوهای تبلیغاتی می باشند.

تابلوهای طلایی، چلنیوم الماسی، تلفیقی، دوبل، پانچ و ... از جمله مهمترین تابلوهای چلنیوم به حساب می آیند. دوام و طول عمر بالا مزیت های عالی این نوع تابلوها می باشد.

تابلوهای فلزی نیز به مانند تابلوهای چلنیوم است که در آن از فلز استیل برای ساخت حروف برجسته استفاده می شود. رینگی، استیل تلفیقی، نور اندریک، پانچی، نئون پلاستیک و ... از مهمترین انواع تابلوهای استیل می باشند.

تابلوهای ال ای دی ثابت و روان، چوبی، بک لایت، تابلو با لامپ نئون، رینگی و ... نیز جزو تابلوهای محبوب بین کسب و کارهای مختلف می باشند که برای ساخت آنها می توانید به تابلوسازی ها مراجعه نمایید.

این تابلوها هر چه زیباتر، شیک تر و مهندسی تر باشند، جذب مشتری بیشتری را به همراه خواهند داشت پس در انتخاب تابلوساز برای ساخت تابلو تبلیغاتی مناسب دقت نمایید.

در ساخت تابلو مورد نظر، توجه به نکاتی مانند برجسته سازی تابلو و استفاده از طرح ها و زمینه‌های خاص و مدرن در تابلو، استفاده از افکت های زیبای نور در رنگ‌های متنوع، رنگ مناسب و ... ضروری می باشد.

برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی بایستی به مراکز تابلوسازی مراجعه نمایید تا طرح دلخواه شما را ساخته و پیاده سازی نمایند. این مراکز با توجه به سلیقه شما و هزینه ای که می خواهید برای ساخت تابلو انجام دهید، بهترین طراحی و ساخت را انجام خواهند داد.

شیراز از جمله شهرهایی است که به دلیل فعالیت کسب و کارهای بسیار زیاد، شرکت های تابلوسازی بسیار خوبی را در دل خود جای داده است و هر زمان نیاز به تابلوسازی در شیراز داشته باشید، می توانید با از خدمات آنها استفاده کنید.

وبسایت کارشد لیستی از شرکت های تابلوسازی را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای این لیست قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

همچنین شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات شرکت های تابلو سازی را دارید، می توانید در این لیست با مراجعه به صفحه آن شرکت تابلو سازی، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

منابع:

بهی رز بازدید : 22 دوشنبه 12 مهر 1400 نظرات (0)

آلات موسیقی

فروشگاه موسیقی برخط یک کسب‌وکار برخط که فایل‌های صوتی را از طریق اینترنت به فروش می‌رساند که معمولاً صدا از آهنگ‌های ترانه یا موسیقی کلاسیک است که در آن کاربر بر اساس هر ترانه هزینه می‌کند. فروشگاه‌های موسیقی برخط به‌طور معمول تصویری از آلبوم یا خواننده یا گروه برای هر آهنگ نشان می‌دهند. برخی از فروشگاه‌های برخط موسیقی همچنین فایل‌های گفتاری ضبط شده مانند پادکست‌ها و فایل‌های ویدئویی فیلم‌ها را به فروش می‌رسانند. (منبع: ویکی پدیا)

وقتی برای اولین بار انسان‌ توانست اصوات را از اشیایی چون صدف‌،‌ تنه درختان، پوست حیوانات و استخوان به وجود ‌آورد، هیچ ‌گاه به ذهنش خطور نمی ‌کرد که دنیای ساز‌های موسیقی چنان گستردگی و پیچیدگی پیدا کند که حتی حرفه‌ ای‌ ترین موزیسین ‌ها نیز نتوانند تمام آنها بشناسند و بنوازند. این روزها امری که بین مردم عادی شده است، دیدن جوانان و حتی غیر جوانانی که در خیابان ‌ها ساز بر دوش یا به دست دارند.

ابتدا بیایید کلمه‌ی «ساز»‌ را تعریف کنیم. تعریف ساز را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد. هرآنچه که به شما در نواختن یک موسیقی کمک کند، ساز نام دارد.

پس به این ترتیب، اگر بخواهیم به اولین ساز موجود در دست بشر اشاره کنیم، باید صدای خود انسان را در نظر بگیریم.

ولی با گذشت زمان انسان‌ها کم کم ابزار و وسایل مختلفی را جهت نواختن ساز اختراع کردند. ابزاری که نسبت به صدای خود آن‌ها، کیفیت خیلی بیشتری داشته باشد.

سازهای موسیقی (ایرانی و خارجی) انواع مختلفی دارند که با توجه به شیوه نواختن، شکل ظاهری و در کل بدنه اصلی ساز به چند دسته تقسیم می شوند.

  • سازهای زهی
  • سازهای بادی
  • سازهای کوبه‌ای
  • سازهای صفحه‌کلیددار و الکترونیک

موسیقی محبوب‌ترین هنر در دنیاست و اکثر مردم دنیا دائما به موسیقی گوش می‌دهند. اشتیاق به موسیقی باعث می‌شود که خیلی از افراد به‌صورت جدی به یادگیری آن بپردازند. برای یادگیری موسیقی و فعالیت در این هنر به ابزار و لوازم مختلفی نیاز است. به همین دلیل است که فروشگاه‌ های تجهیزات موسیقی یا آلات موسیقی مشتریان زیادی دارند. مهم‌ترین واصلی‌ترین ابزار در این حوزه آلات موسیقی و ساز نوازنده می‌باشد. امروزه باوجود تنوع بسیاری که دربین سازندگان و تأمین‌کنندگان وجود دارد.
تا به حال شده به طور کلی به معنی واژه‌ی «ساز» و انواع سازهای موسیقی فکر کنید؟

معمولا وقتی کسی راجع به انواع ساز حرف می‌زند، همه به یاد پیانو، ویالون، گیتار و سازدهنی میفتند.

در حقیقت اصلا نمی‌دانند که هر کدام از این سازها به چه دسته‌ای تعلق دارند یا جز پیانو و ویالون، چه سازهای دیگری در دنیا وجود دارد.

گاهی ممکن است آهنگ خاصی را بشنوید و حتی نتوانید منبع ایجاد آن را پیدا کنید. چون از ساز، صرفا پیانو و ویالون را می‌شناسید و بس.

آلات موسیقی در شیراز

سازهای چوبی به طریق «تراش و برش» ساخته می شوند. این گروه از سازها بیشترین و متنوع ترین سازها را در خود جای می دهد و آنجا که سخن از نواختن یا ساختن سازهای ایرانی است بیشتر این سازها در ذهن تداعی می گردد. اکثریت سازهای زهی و برخی سازهای ضربه ای به این روش ساخته می شوند. (منبع: ویکی پدیا)

هنر موسیقی امروزه بیش از پیش مورد توجه همگان قرار دارد و حتی می توان گفت که این موضوع در بین کودکان هم بسیار طرفدار پیدا کرده است.

  • سازها و آلات موسیقی به دسته بندی های زیر تقسیم بندی می شوند:
  • سازهای زهی: سه تار، سنتور، کمانچه، گیتار، ویولن و ...
  • سازهای بادی: ساکسوفون، سازدهنی، فلوت، نی و ...
  • سازهای کوبه‌ای: دف، تنبک، طبل، دمام، دهل، درام و ...
  • سازهای صفحه‌کلیددار: پیانو، ارگ، کلاوسن، کلاویکورد، چمبالو و ...
  • سازهای الکترونیک: ارگ برقی، درام الکترونیک، کیبورد، گیتار الکتریک، گیتار بیس، سه تار الکتریک و ...

برای یادگیری هر سازی شما نیاز به کلاس موسیقی دارید که زیر نظر یک استاد آموزش ببینید، اما بعد از چند جلسه نیاز دارید که ساز را خریداری کنید و در منزل هم تمرینات بیشتری داشته باشید تا هم پیشرفت سریع تری داشته باشید و هم زمان کمتری برای یادگیری بگذارید.

برای خرید ساز حتما نیاز است تا به فروشگاه هایی که در این زمینه به صورت تخصصی کار می کنند سر بزنید. حال اگر در شهر شیراز زندگی می کنید حتما می دانید که این شهر بسیار به یادگیری هنر اهمیت می دهد و قطعا شما می توانید برای یادگیری موسیقی بهترین آلات موسیقی را در این شهر تهیه کنید.

برای خرید آلات موسیقی در شیراز می توانید به لیستی که وبسایت کارشد تهیه کرده است، مراجعه نمایید و با این فروشگاه ها در تماس باشید.

اما برای خرید آلات و لوازم موسیقی لازم است به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه آنها را بیان کرده ایم:

  • قبل از هر چیزی، ساز و آلات موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • با مشورت از استاد موسیقی خود، لیستی از بهترین برندهای موجود ساز مورد نظر خود را تهیه کنید.
  • در رابطه با هر برند آلات موسیقی تحقیق کنید و لیست خود را محدود تر نمایید.
  • با مراجعه به فروشگاه های لوازم و آلات موسیقی، از فروشندگان آنها در مورد برندهای ساز مورد نظر مشورت دریافت کنید.
  • در نهایت با توجه به هزینه ای که می خواهید انجام دهید، ساز مورد نظرتان را خریداری کنید.

قطعا توجه به موارد بالا کمک زیادی به شما خواهد کرد تا بهترین نوع آلات موسیقی را خریداری نمایید. فروشگاه های بسیاری فروش ادوات موسیقی در شیراز را انجام می دهند، به شما پیشنهاد می کنیم در این زمینه به دنبال فروشگاه هایی باشید که سابقه طولانی در این زمینه داشته باشند، زیرا بیشترین کمک را برای انتخابی مناسب به شما خواهند کرد.

همانطور که گفتیم، وبسایت کارشد لیست کاملی از فروشگاه های لوازم و آلات موسیقی را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای این لیست قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

همچنین شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات و محصولات این فروشگاه ها را دارید، می توانید در این لیست با مراجعه به صفحه آن فروشگاه، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

منابع:

بهی رز بازدید : 20 شنبه 27 شهریور 1400 نظرات (0)

گل فروشی

صنعت گل فروشی می‌تواند در کشت گل و تزیین و کار فروش آنها وارد شود. بسیاری از مواد خام فراهم شده تجارت گل از صنعت گل‌های چیده‌شده است. گل‌فروشی‌ها همراه با فروشگاه‌های آن‌لاین بازارهای اصلی فروش گل هستند اما سوپر مارکت‌ها، مغازه‌هایی که وسایل باغبانی می‌فروشند و جایگاه‌های سوخت هم گل می‌فروشند. (منبع: ویکی پدیا)

گلها مخلوقات بی نظیری هستند، وقتی به کسی گل هدیه می دهید روزش را خاطره انگیز کرده اید. هدیه کردن یک شاخه گل به عزیزانمان قلب های آنها را به ما نزدیک می کند، دشمنی ها را در این دنیای پر از آشوب از بین می برد و مهمتر از همه لبخند به روی صورت ها می آورد.

برخی از گیاهان گلدار می توانند هوای اتاق را نیز فیلتر و تمیز کنند. بر اساس مطالعات انجام شده گل نیلوفر و گل ژربرا می توانند سموم مضر را از هوا خارج کنند، اگر کسی را دارید که داخل منزل سیگار یا قلیان می کشد، با خرید گل تازه و قرار دادن آن در گلدان آب می توانید هوا را از وجود دود پاک کنید.

درست است که مردم گل ها را بخاطر زیبایی و یا رایحه معطر خریداری می کنند؛ اما کسی نمی تواند منکر فضای مثبتی بشود که با خرید گل در منزل ایجاد می شود.

بسیاری از افراد از داشتن گل و گیاه های تازه در محیط کار و منزل لذت می برند، همچنین مردم گل های تازه را به عنوان هدیه و یا  گاهی برای استفاده در مراسم خاص خریداری می کنند. دانستن اینکه چه گل و گیاهی برای هدیه دادن مناسب است یا برای طراوت و زیبایی بخشیدن به محیط از چه ترکیب گل و گیاهی باید استفاده کرد یا اینکه چه گلی برای چه مناسبتی بهتر است، با پاسخگویی به چند سوال ساده به دست می آید. البته هیچ قانون و قاعده ای دقیق و سختی برای تزیین کردن با گل وجود ندارد و فقط اگر این چند مورد کوچک در هنگام خرید گل در ذهنمان باشد، انتخاب از مابین انواع و اقسام گل و گیاه سریعتر و راحت تر صورت می گیرد.

با این حال هر گل و گیاهی که حال شما را بهتر کند و با دیدنش، احساس نشاط و زیبایی به شما القا شود، برای شما بهترین است.

گل فروشی در شیراز

صنعت گل می‌تواند در کشت گل و تزیین و کار فروش آنها وارد شود. بسیاری از مواد خام فراهم شده تجارت گل از صنعت گل‌های چیده‌شده است. گل‌فروشی‌ها همراه با فروشگاه‌های آن‌لاین بازارهای اصلی فروش گل هستند اما سوپر مارکت‌ها، مغازه‌هایی که وسایل باغبانی می‌فروشند و جایگاه‌های سوخت هم گل می‌فروشند. (منبع: ویکی پدیا)

در کل تاریخچه گل به دوران باستان و مصر بر می گردد و با رویش طبیعی بسیاری از انواع گلها در همه جای کره زمین مردم به فکر فروش آن نیز پی بردند. گل فروشی ها از قرن 15 و 16 میلادی شکل گرفت و این صنعت زیبا بوجود آمد.

مطمئنا همه انسان ها برای یکبار هم که شده به گلفروشی ها برای خرید مراجعه کرده اند و علاوه بر جنبه زیبایی و تزئینی گل ها، هدیه دادن گل به عزیزان خود یک رسم مرسوم به حساب می آید.

از جمله هدایایی که روح و روان عزیزانمان را نوازش خواهد کرد، خرید گل های مختلف می باشد، حتی بوسیله گل می توانیم احساسات خود را نیز بیان کنیم. اما در رابطه با خریدن گل، بهتر است به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

  • اگر می خواهید هوای داخل منزلتان فیلتر و تصفیه شود، گل نیلوفر و یا ژربرا خریداری کنید.
  • در هنگام عیادت از بیماران، حتما خریدن گل را فراموش نکنید زیرا گل ها به بهبود فشار خون، کاهش احساس درد و اضطراب و همچنین به رفع خستگی کمک بسیار زیادی می کنند.
  • هدیه دادن گل به افراد مختلف با هر خصوصیت اخلاقی، تاثیر مثبت بسزایی در آنها خواهد گذاشت. به عنوان مثال کاکتوس را می توانید به افرادی هدیه دهید که سریع خشمگین می شوند، این هدیه شما باعث می شوند انرژی منفی پیرامون آنها کاهش پیدا کند.
  • هنگامیکه می خواهید برای خرید گل اقدام کنید، لازم است به مواردی همچون قیمت، تنوع، پشتیبانی و برند فروشنده توجه بیشتری داشته باشید.
  • از جمله گل های پرطرفدار در ایران و شهرهای بزرگ می توان به گل رز، میخک، گل آفتابگردان و ... اشاره کرد.
  • اگر می خواهید برای دوست خود گل بخرید، سلیقه او را در نظر داشته باشید و حتما سفارشتان را طبق جنسیت و رنگ مورد علاقه طرف مقابل انجام دهید.

یکی از مهمترین فواید داشتن گل های مختلف در فضایی که زندگی می کنیم، تغییر روحیه و همچنین بهتر شدن ارتباطمان با دیگران است؛ پس کوچکترین شکی برای خرید گل های مختلف را نداشته باشید.

از آنجایی که در شهرهای بزرگ شاهد فعالیت گل فروشی ها هستیم، مسلمل بهانه ای برای نخریدن گل نخواهیم داشت. فعالیت گلفروشی ها در شیراز نیز بسیار به چشم می خورد و در جای جای این شهر آنها را مشاهده می کنیم.

اگر به دنبال گل فروشی در شیراز هستید، وبسایت کارشد لیست کاملی از آنها را برای شما عزیزان همشهری جمع آوری کرده است.

جالب است بدانید که گرانترین گل در ایران، گل اورینتال می باشد. گل رز نیز به عنوان محبوب ترین گل در میان مردم ایران شناخته می شود. همچنین گل و گیاهان آپارتمانی (سیکاس، حسن یوسف، فیکوس بنجامین، شفلرا، دیفن باخیا، کاج مطبق و ...) نیز جزو پرفروش ترین ها به حساب می آیند.

وبسایت کارشد لیستی از گل فروشی ها را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست گلفروشی ها قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

همچنین شما عزیزان می توانید با استفاده از قسمت جستجو که در بالای این لیست قرار دارد، گلفروشی های شیراز را بر اساس اسم یا محله و خیابان مورد نظر جستجو نمایید.

منابع:

بهی رز بازدید : 32 دوشنبه 08 شهریور 1400 نظرات (0)

تزریق فیلر

فیلرها یا همان پرکننده های پوستی موادی هستند که با استفاده از آنها می‌توان فرو رفتگی ها، خطوط چین و چروک و بافت از دست رفته را ترمیم نمود.

همچنین اگر در قسمتی از صورت یا بدن تمایل به افزایش حجم وجود داشته باشد؛ تزریق فیلر بهترین راهکار برای دستیابی به حجم بیشتر و فرم بهتر می‌باشد.

فیلرها به پرکننده های پوستی گفته می‌شوند که به روش تزریق به صورت موضعی به زیر پوست انتقال یافته و موجب رفع عیوب و زیبا سازی مناطقی مانند لب، چانه، گونه، زیر چشم و ... می‌شوند.

فیلرها یا چربی هستند که از بدن خود شخص برداشته می‌شوند و به قسمتی که نیاز به افزایش حجم دارد تزریق می‌گردند و یا به صورت آماده قابل تهیه بوده و به سادگی توسط پزشک تزریق می‌گردند.
با این وجود در باور عامه فیلر همان ژل است و اغلب چربی را فیلر تصور نمی‌کنند.

البته یکی از بهترین و ماندگار ترین فیلرها، همان چربی برداشته شده از بدن است که هم عوارضی مانند آلرژی در پی ندارد؛ و هم در صورت مهارت پزشک در برداشت، آماده سازی و تزریق چربی، می‌تواند با نتایج ماندگاری همراه باشد.

مشهورترین مورد استفاده انواع مختلف فیلرها، بهبود شرایط پوست با پرکردن خطوط و چین و چروک‌های صورت است.

خطوط پیشانی، خطوط خنده، چین و چروک‌های اطراف چشم و دهان و به‌طورکلی هرگونه فرورفتگی در پوست، از جمله مواردی است که با استفاده از فیلر می‌توان آن را درمان کرد.

جای زخم‌ها و جوش‌های عمیق را نیز می‌توان با تکنیک ‌هایی خاص و با استفاده از فیلر‌ها بهبود بخشید.

البته باید سطح انتظار بیماران را در حد توانایی تزریق فیلر‌ها پایین آورد یا از تکنیک‌های ترکیبی لیزر و جراحی در کنار تزریق فیلر استفاده کرد.

علاوه بر خواص درمانی فیلر‌ها در تغییرات پوستی، می‌توان از این روش در حجم دهی به لب‌ها و گونه نیز استفاده کرد.

با استفاده از تکنیک‌های حجم دهی، تغییر شکل صورت و زاویه‌دار کردن فک نیز با استفاده از فیلر ممکن می‌شود.

هرچند باید به این موضوع دقت داشت که تخصص پزشک در پروسه‌های حجم‌دار کردن صورت، بیشتر به چشم می‌آید.

تزریق فیلر صورت به طور کلی یک روش سرپایی است که تحت بی حسی موضعی انجام می شود. این روش تا یک ساعت طول می کشد. برای تزریق فیلر ابتدا پوست شما با یک بی حس کننده موضعی بی حس می شود.

سپس یک متخصص پوست با استفاده از یک سوزن مواد فیلر را در زیر پوست تزریق می کند. یک جلسه درمان حدود نیم تا یک ساعت دقیقه طول می کشد.

تزریق برخی از مواد پرکننده در طی چند جلسه با فاصله چند هفته تکرار می شود. پس از تزریق فیلر، انتظار کمی درد، قرمزی، تورم و احتمالاً خارش را داشته باشید.

تورم ممکن است تا ۳۶ ساعت طول بکشد. اگر علائم ۱ تا ۳ روز پس از درمان بدتر شد ، با پزشک خود تماس بگیرید .

مراجعه به موقع به پزشک برای پیشگیری از عوارض احتمالی مهم است چون ممکن است دچار عفونت شده باشید.

تزریق فیلر در شیراز

اگر می خواهید حجم از دست رفته پوست خود را بازگردانید، تزریق فیلر روشی بسیار ایمن و کم تهاجمی است که می توانید برای آن اقدام کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که این روش بایستی توسط متخصص انجام شود تا با نتیجه مطلوب برای شما همراه باشد.

این روش بسیار ساده، سریع و بدون داشتن دوره نقاهت می باشد که امروزه در کشورمان نیز بسیار محبوب شده است. شیراز یکی از بهترین شهرها برای انجام این عمل زیبایی می باشد، چراکه پزشکان متخصص و کلینیک های مدرن در زمینه تزریق فیلر در شیراز فعالیت می کنند.

جالب است بدانید آوازه این شهر در زمینه های زیبایی آنقدر زیاد شده است که افراد بسیاری از شهرهای مختلف ایران و حتی کشورهای همسایه برای انجام این عمل زیبایی به شیراز سفر می کنند.

فیلرها به عنوای یک لایه بسیار نرم به پوست تزریق می شوند که این موضوع باعث از بین بردن چین و چروک، پرکننده پوست و بازگرداندن بافتی نرم تر به پوست می شود.

از فیلرها می توان در تمامی نواحی بدن استفاده کرد، اما معمولا در کشورمان بیشتر در اعضای صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی تزریق فیلر را می توان در موارد زیر انجام داد:

  • بینی
  • لب
  • خط خنده
  • زیر چشم
  • سینه
  • باسن
  • پشت دست

معمولا این روش بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل بالا رفتن سن، پوست بدن آنها شل، افتاده و دچار چین و چروک شده است.

البته به دلیل کاربردهای حجم دهندگی تزریق فیلر، تمامی افراد می تواند برای اعضای مختلف بدن (بینی، لب، سینه، باسن و ...) از آن استفاده کنند، همچنین لازم است ابتدا توسط یک دکتر متخصص تزریق فیلر معاینه شوید تا بهترین روش ممکن برای شما انتخاب شود.

قبل از اقدام برای تزریق فیلر، لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تزریق فیلر باعث می شود پوست حجم از دست رفته خود را بدست آورد و فیلرها پوست را می کشند.
  • اصلاح بافت پوست به ویسله فیلرها انجام می شود.
  • شکل دادن مجدد به اجزای صورت (تا اندازه ای) جزو مزیت های فیلرها است.
  • عدم تکرار تزریق فیلر، ظاهر بدی برای ناحیه ای که انجام داده اید، ایجاد نمی کند.
  • لازم نیست برای رسیدن به نتیجه دلخواه، تزریق فیلر را بیش از اندازه انجام دهید.
  • در مواقعی خاص برای انجام تزریق فیلر، پزشک می تواند از فیلرهای متفاوت استفاده کند.
  • دوام فیلرها معمولا بسیار طولانی است.
  • علاوه بر نوع فیلری که تزریق می کنید، تخصص پزشک نیز بسیار حائز اهمیت است.

به هر حال تزریق فیلر بسیار موثر و کاربردی به حساب می آید و قطعا افرادی که می خواهند برای آن اقدام کنند، نتایج بسیار خوبی را در زیباسازی پوست خود بدست می آورند.

شما کدام دکتر تزریق فیلر در شیراز را به دیگر کاربران وبسایت کارشد معرفی می کنید؟ شما می توانید نظرات خودتان را در وبسایت کارشد به اشتراک بگذارید.

وبسایت کارشد لیستی از مراکز تزریق فیلر را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست مراکز و پزشکان تزریق فیلر قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

همچنین شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات آنها را دارید، می توانید در این لیست با مراجعه به صفحه آن کلینیک یا دکتر، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

منابع:

بهی رز بازدید : 27 سه شنبه 26 مرداد 1400 نظرات (0)

کاشت ریش

یکی از مهم ترین ویژگی ها و جذابیت های مردان داشتن ریشی منظم و پر پشت می باشد.

ریش در چهره افراد تاثیر بسیار زیادی داشته و عدم تناسب و یا کم پشت بودن و ریزش برخی از نقاط آن می تواند در چهره فرد تاثیر منفی داشته باشد. چنین افرادی نیاز به انجام کاشت ریش دارند.

کاشت ریش ، یک روش پیوند مو است که جراح، موی ریش را با استفاده از تکنیک استخراج واحد فولیکولی و ابزارهای خاص، می کارد.

کاشت ریش را می توان به هر روشی که موجب می شود یک ریش جدید شکل بگیرد و باعث تقویت ریش های موجود شود نسبت داد.

برای این عمل ساخت مجدد ریش، جراح موهای فرق سر را در نواحی از صورت یک به یک می کارد. استفاده از موی ریش به عنوان یک روش تجدید شونده، در بعضی از کلینیک ها استفاده نمی شود.

نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که کاشت ریش یک روش حساس بوده و برای انجام آن توصیه می شود تا از جدید ترین و بهترین روش کاشت مو کمک گرفته شود تا با ریسک پایین درمان و بدون آسیب نتایج عالی درمان مانند تراکم بالای ریش و حالت طبیعی را برای افراد به همراه داشته باشد که از این رو باید از کاشت سوپر کاشت برای کاشت ریش استفاده کرد.

بسیاری از مردان ایرانی به داشتن ریش و سبیل پرپشت علاقه دارند.  چرا که در کشور ما به خاطر شرایط فرهنگی و زمینه ‌های دینی، داشتن ریش و سبیل از جلوه‌های زیبایی صورت مردان محسوب می‌شود.

موهای صورت همانند موهای سر، موهبتی خدادادی هستند که برخی از ما از آن بهره مند نیستیم. اما خبر خوب این است که با کاشت ریش و سبیل تقریباً همه می‌توانند ریش و سبیل پرپشت و زیبا داشته باشند.

در کاشت ریش، مو را از قسمت دیگری از بدن شما می گیرند که معمولا پوست پشت سر یا زیر چانه شماست و آن را به صورت شما پیوند می زنند.

به طور متوسط میتوان 4000 تا 7000 تار مو را یکی یکی پیوند زد. بعضی از جراحان ممکن است از دو مو در هر پیوند کاشت ریش استفاده کنند تا ظاهر طبیعی تری به ریش بدهند.

اکثر آقایانی که کاشت ریش می کنند این کار را برای پوشاندن جای زخم انجام می دهند و کمتر کسانی هستند که تنها برای بهتر کردن مدل ریش خود و جذاب تر کردن خودشان کاشت ریش انجام می دهند.

کاشت ریش در شیراز

ریش آقایان ممکن است یا به صورت ژنتیکی کم پشت باشد و یا به دلیل بیماری های مختلف دچار ریزش شود. در این مواقع نیز همانند کاشت مو جای هیچگونه نگرانی نبوده و مراکز کاشت مو، کاشت ریش را نیز به خوبی برای افراد متقاضی انجام خواهند داد.

معمولا آقایان به ریش های خود بسیار اهمیت می دهند و داشتن ریش و سبیل پرپشت و کامل برای آنها حائز اهمیت است. داشتن ریش یکدست جذابیت بسیاری به یک مرد داده و به نوعی اعتماد بنفس او را نیز بالاتر خواهد برد.

دلیل کم پشت بودن و یا ریزش ریش و سبیل آقایان به عوامل زیر بستگی خواهد داشت:

  • ژنتیکی
  • هورمون ها
  • سبک زندگی
  • آسیب ها
  • بیماری ها

قطعا این عوامل تاثیر زیادی در داشتن ریش های پر پشت و یکدست خواهد داشت و اگر به هر دلیل ریش و سبیل مناسبی ندارید، انجام کاشت گزینه بسیار خوبی برای شما می باشد تا چهره خود را مردانه تر کنید.

از جمله مزیت های کاشت ریش و سبیل می توان به افزایش اعتماد بنفس، رشد طبیعی ریش و سبیل، نرخ موفقیت بالا، درمان واقعی، بدون درد و جراحی و دوره نقاهت کوتاه اشاره کرد.

برای کاشت ریش و سبیل با توجه به نظر متخصص، هم از موهای سر می توان استفاده نمود و هم از قسمت های صورت که جزو خط ریش به حساب نمی آید. البته در صورت استفاده از موهای صورت، به نوعی شما می توانید از شر موهای زائد صورتتان نیز راحت شوید.

گر ریش های کم پشت داشته و دوست دارید ریش شما نیز پر پشت و مردانه باشد، یکی از بهترین شهرها برای انجام کاشت ریش بدون شک شیراز بوده زیرا کلینیک های کاشت ریش در شیراز بسیار مجهز و پیشرفته بوده و در ایران مشهور می باشند.

کاشت ریش و سبیل طی 4 مرحله انجام می شود: 1.آماده سازی مو برای کاشت 2. استخراج کردن تار موهای مورد نظر 3. جایگذاری تارهای مو در ناحیه مورد نظر 4. مراقبت های پس از جراحی و کاشت ریش

به هر حال برای انجام کاشت ریش و یا سبیل اصلا نیاز به نگرانی نیست زیرا متخصصین کاشت ریش بسیار حرفه ای عمل کرده و طبق شرایط شما بهترین عمل پیوند مو در ناحیه صورت را برای شما عزیزان انجام خواهند داد.

معمولا در اکثر افرادی که ریش های آنها دچار ریزش شده است و یا به دلایل مختلف ریش های کم پشتی دارند، مشاهده شده است که سبیل های آنها نیاز کمتری به کاشت خواهد داشت.

اما اگر از تراکم سبیل های خود نیز راضی نباشید، به راحتی می توانید به یک کلینیک کاشت موی معتبر و خوب مراجعه نمایید تا کاشت سبیل را نیز برای شما انجام دهند.

کاشت سبیل در شیراز نیز توسط کلینیک های بسیار خوبی که در این شهر فعالیت می کنند قابل انجام خواهد بود، فقط لازم است به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام آن، حتما به یک کلینیک مجهز و پزشک متخصص مراجعه نمایید تا پس از معاینه وضعیت تراکم سبیل ها، بهترین روش درمانی برای شما انجام شود.

مدت زمان کاشت ریش و سبیل معمولا یک جلسه خواهد بود، اما در بعضی از مواقع برای بالا بردن تراکم کاشت، تعداد جلسات کاشت ریش به 3 جلسه هم ممکن است برسد.

در مجموع کاشت ریش و سبیل برای همه آقایانی که از وضعیت ظاهری آن راضی نیستند پیشنهاد می شود و لازم است بدانید که این عمل زیبایی به دلیل کم تهاجمی بودن، دردی را به همراه نخواهد داشت زیرا از داروهای بی حسی استفاده خواهد شد.

وبسایت کارشد لیستی از کلینیک های کاشت ریش و سبیل را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای این لیست قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

همچنین شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات کلینیک های کاشت ریش و سبیل را دارید، می توانید در این لیست با مراجعه به صفحه آن کلینیک، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

منابع:

بهی رز بازدید : 23 سه شنبه 05 مرداد 1400 نظرات (0)

آموزش گویندگی

صداپیشه، گوینده یا دوبلور هنرمندی است که در فیلم ‌های سینمایی دوبلاژ (گفتار درمانی) (انیمیشن و سایر ژانرهای سینمایی)، بازی‌ های رایانه‌ای، نریشن‌ها و نمایشنامه‌های رادیویی، آنونس‌های سینمایی، تلویزیونی، تیزرهای تبلیغاتی، نمایش‌های عروسکی، اپرای صوتی (و سایر آثار صوتی موزیکال «تلفیق شده از بازیگری و آواز»)، گفتار فیلم‌های مستند، کتاب صوتی، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و دکلماسیون با کلام خود ایفای نقش می‌کند و می تواند با تغییر صدا روی نمایش های مختلف صدا خود را بگذارد. (منبع: ویکی پدیا)

گویندگی و فن بیان نوعی هنر به حساب می‌آید. هنر این که شما بتوانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید و در اصل توجه آنها را به سخنان خود معطوف کنید که اگر به آن علاقه مند هستید بهتر از به یک آموزشگاه آموزش گویندگی مراجعه کنید.

زمانی که شما شروع به ارتباط گرفتن با کسی می کنید، در واقع در تلاش هستید تا آنچه که در ذهن خود دارید به واضح ترین و بهترین شکل ممکن به او انتقال دهید.

حال این که شما تا چه اندازه بتوانید آنچه در ذهن خود می گذرد با شفافیت به مخاطب تان انتقال دهید و منظور خود را به بهترین شکل ممکن به او برسانید، هنری است که به آن فن بیان گفته می شود. تسلط به مهارت فن بیان در جوامع امروزی امری واجب و ضروری برای هر شخصی به شمار می‌آید. همچنین برای بسیاری از والدین تقویت فن بیان کودکان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر تا به حال دقت کرده باشید، اغلب افرادی که در تلویزیون و رادیو گوینده و مجری هستند، دارای فن بیان بسیار خوبی می‌باشند.

در اصل آرزوی بسیاری از افراد این است که بتوانند مانند آن ها صحبت کنند و در واقع مطالب خود را با قوت و جذابیت آنها ارائه دهند.

در ابتدا کمی سخت به نظر می‌رسد اما اگر شما بتوانید به چند نکته ساده واقف شوید، به سادگی خواهید توانست که همانند آن ها صحبت کنید و از این توانایی خود لذت ببرید.

کلاس فن بیان و گویندگی برای چه کسانی مناسب است؟

آموزش فن بیان و گویندگی برای کسانی است که دوست دارند در زمینه گویندگی و اجرا، وارد فضای حرفه ای شوند. کلاس فن بیان برای کسانی است که می خواهند در جهت توسعه شخصی خود گام بردارند و روی صدا و بیان خود کار کنند. کلاس فن بیان برای کسانی است که می خواهند از این توانمندی در شغل و حرفه ی خود (برگزاری جلسات کاری، ارتباط با مشتری و...) استفاده کنند.

از آنجا که گويندگان در بسياري موارد در ارتباط مستقيم با مخاطبان خود هستند اين حرفه از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است.

از اين رو گويندگان بايد داراي خصوصيات و ويژگي هاي خاصي باشند که عبارتند از:

علاقه زياد به مردم، مخاطبان و حرفه گويندگي از الزامات ورود به اين حرفه است. اعتماد به نفس بالا و حفظ آرامش در مواقع مورد نياز نيز از الزامات ورود به اين عرصه است. از آنجا که در بسياري از موارد گويندگان بايد درد مکان هاي مختلف حضور يابند توانايي سازگاري با شرايط يکي ديگر از ملزومات حرفه گويندگي است.

سلامتي چشم و ديد قوي به منظور سهولت و تسريع امر روخواني مطالب نيز از ويژگي هاي مورد نياز يک گوينده حرفه است. يکي ديگر از ويژگي هاي مورد نياز براي ورود به اين حرفه توانايي بالا درکنترل احساسات و عواطف است.

آموزش گویندگی در شیراز

دوبله امروزه اغلب برای تغییرِ زبان فیلم انجام می‌شود و گاه نیز که هنرپیشه از عهده خوانندگی بر نمی‌آید صدا آواز دوبله می‌شود. در گذشته، به‌دلیل مرسوم نبودن امکانات صداگذاری سر صحنه با کیفیت مناسب، بسیاری از فیلم‌ها به همان زبان اصلی خود نیز دوبله می‌شدند. ازجمله این فیلم‌ ها می‌توان به فیلم‌ هایی چون دستفروش و بسیاری از فیلم‌های دهه شصت و پیش از آن در ایران اشاره کرد. دوبله ایران از ۳ بخش گروه‌ های غیر وابسته (مستقل)، سازمانی و سندیکایی (انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم) تشکیل شده‌ است. (منبع: ویکی پدیا)

گویندگی و دوبله از جمله مهارت هایی است که با یادگیری آن می توان دنیای جدیدی را به روی خود باز کرد و با آموزش اصولی آنها می توانید روز به روز پیشرفت کنید.

صداهای ماندگاری در ایران وجود دارند که با یادگیری این مهارت ها توانستند خود را به مردم ایران معرفی کنند و امروزه صدای هر کدام از آنها برای ما تبدیل به خاطره شده است.

شما نیز اگر به گویندگی و دوبلوری علاقه مند هستید، فرصت را از دست ندهید و به آموزشگاه های گویندگی و دوبله مراجعه نمایید و با ثبت نام در دوره های آنها، گام های موفقیت در این زمینه را یکی یکی طی کنید.

طرفداران گویندگی در شهرهای بزرگ مثل شهر شیراز بیشتر هستند و این موضوع باعث شده تا دوره های آموزش گویندگی در شیراز به مانند سایر شهرهای بزرگ ایران بسیار اصولی برگزار شود.

گویندگی برای موارد زیر کاربردهای بسیار زیادی خواهد داشت:

  • انواع اخبار
  • گزارش ورزشی
  • دوبله فیلم
  • برنامه های تلویزیونی و رادیویی
  • تبلیغات

علاوه بر این موارد، یادگیری گویندگی به شما کمک می کند به خوبی صحبت کنید و تکنیک درست حرف زدن را فرا گیرید.

اما افرادی که به این حرفه و هنر علاقه مند هستند، لازم است قبل از اقدام برای یادگیری، نکاتی را بدانند؛ از جمله:

  • دارا بودن صدای منحصر به فرد
  • جذابیت ظاهری برای مخاطب
  • به روز نگه داشتن اطلاعات در تمامی زمینه ها (سیاست، اقتصاد، رویداد های ورزشی و ...)
  • توانایی اصولی به چالش کشیدن مهمان و افراد مقابل خود
  • میزان مطالعه بسیار زیاد
  • آشنایی با تجهیزات الکترونیکی مربوطه

با تمام توضیحاتی که ارائه دادیم، اگر بازهم می خواهید برای یادگیری گویندگی اقدام کنید، لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که یک موسسه و آموزشگاه خوب را پیدا کنید و برای ثبت نام در دوره های آن اقدام کنید. به هر حال لازم است برای وقت و هزینه ای که می خواهید پرداخت نمایید، ارزش زیادی قائل شوید.

جالب است بدانید که آموزشگاه های گویندگی معمولا دوره های کلاس دوبله، گویندگی خبر، نمایش رادیویی، سخنوری، مجری گری و اجرا، تست مجری گری و ... را نیز برگزار می کنند.

اما یکی از مهم ترین مهارت هایی که هر فردی باید برای رسیدن به موفقیت داشته باشد، فن بیان قوی و قدرتمند است. به همین دلیل این روزها خیلی از افراد به دنبال راهی می‌گردند که بتوانند این مهارت را به خوبی در وجود خودشان تقویت کنند.

وبسایت کارشد لیستی از آموزشگاه های گویندگی شیراز را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست آموزشگاه ها قرار دارد، آموزشگاه های گویندگی را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

همچنین شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات آموزشگاهی را دارید، میتوانید در لیست آموزشگاه ها با مراجعه به صفحه آن آموزشگاه، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

منابع:

بهی رز بازدید : 37 سه شنبه 22 تیر 1400 نظرات (0)

فرش دستباف

قالی ایرانی یا فرش ایرانی از دیرباز معروف و مورد استفاده بوده، سند آن نیز گزنفون تاریخ‌نگار یونانی در کتاب سیرت کوروش، در بین سال‌های ۴۳۰ تا ۳۴۵ پیش از میلاد می‌نویسد: «ایرانیان برای این‌که بسترشان نرم باشد قالیچه زیر بستر خود می‌گسترند.» در زبان پهلوی به هر چیز گستردنی (فرش) ویسترگ می‌گفتند (ویستردن=گستردن) سالنامه چینی سوئی‌سو در دوره ساسانی از فرش پشمی ایران به عنوان کالای وارداتی به چین نام می‌برد. (منبع: ویکی پدیا)

فرش دستباف بعنوان یکی از کالاهای مهم، صادراتی و نماد ملت ایران محسوب می‌گردد که در سطح بین‌الملل شناخته شده و مورد تایید همگان است.

ایران در تولید فرش جهان سهم بسزایی دارد که همین تاثیر و اهمیت باعث پیشرفت و پیشروی ایران در صنعت فرشبافی شده است.

یکی از مهمترین تجهیزات و کالاها که از گذشته تا کنون اهمیت ویژه‌ای در زندگی انسان داشته است، فرش و محصولات نساجی می‌باشد.

زیرا استفاده از این وسایل در ایجاد حس آسایش و آرامش انسان کمک شایانی می‌کند. حال در این بین یکی از بی‌نظیرترین و پرطرفدارترین انواع فرش، فرش‌های دستباف هستند که جزو محصولات کهن ایرانی نیز به شمار می‌روند.

دقت داشته باشید که کلمه فرش یک عبارت عربی است که به معنی گسترده می‌باشد و به مواردی چون قالی و پلاس اطلاق می‌شود.

در نتیجه می‌توان گفت منظور از فرش دستباف، زیراندازی می‌ باشد که به وسیله دست از تار و پود بافته شده است که این امر طبیعتا موجب ایجاد طرح‌های بسیار زیبا بر روی آن می‌شود و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

با توجه به تاریخچه کهنی که در تولید فرش و قالی دستباف ایرانی وجود دارد در حال حاضر می‌توان گفت محصول بافته شده به دست هنرمندان ایرانی جزو بهترین و زیباترین نوع فرش در دنیا است که این امر از نظر کارشناسان بین‌المللی فرش تایید شده است.

اما با وجود آنکه در سال ۱۳۲۸ شمسی اولین فرش‌های گره‌دار به عنوان پوشش اسب و یا در چادر صحرانشینان مورد استفاده قرار گرفته است و سپس در تولید این محصول پیشرفت‌های زیادی حاصل شده پژوهشگران اعتقاد دارند که آغاز شکوفایی هنر فرشبافی در ایران به قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی بر می‌گردد.

بشر از زمانی كه خود را شناخت و ضرورت وجود ملزومات زندگي را احساس کرد، به فكر داشتن منسوجی بود تا او را در برابر سرما و سختی زمين محافظت نمايد.

پشم و موی حيوانات اولين يافته‌های بشر برای برآوردن اين نياز بود و متعاقباً پوست اين حيوانات اولين زيرانداز يا به عبارت ديگر، فرش آنها بود.

به دنبال تحول، بشر آموخت كه می تواند با در هم نمودن و فشردن الياف پشم، زيراندازی ضخيم‌تر و گرم‌تر به نام نمد تهيه نمايد و با فراگيری فنون ريسندگی ، نخ‌های پشمی را توليد نمود و برای اولين بار با ادغام رشته نخ‌های افقی و عمودی نخ‌های پشم، گليم را ابداع كرد و اين سرآغازی بود براي ابداع فرش گره‌دار يا پرزدار كه هنر و فنی پيشرفته‌تر بود.

در سال ۱۳۲۸ شمسی اولین فرش‌های گره‌دار به عنوان پوشش اسب و یا در چادر صحرانشینان مورد استفاده قرار گرفته است و سپس در تولید این محصول پیشرفت‌های زیادی حاصل شده پژوهشگران اعتقاد دارند که آغاز شکوفایی هنر فرشبافی در ایران به قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی بر می‌گردد.

فرش دستباف در شیراز

هنر و صنعت بافندگی فارس در وهله نخست، هنری عشایری و در وهله دوم هنری روستایی است که وابستگی به عشایر دارد. عشایر فارس بویژه قشقائی ها و ایل خمسه بیش از دیگر عشایر به این هنر اشتغال دارند و روستائیان که در مسیر این ایل‌ها زندگی می‌ کنند نیز به کار تولید فرش فارس و سایر دستبافت‌ ها مبادرت می‌کنند. (منبع: ویکی پدیا)

کشور ایران و به خصوص شهرهای بزرگ آن سهم بسیار بالایی در تولیدات فرش های دستباف در جهان دارد و این موضوع باعث شده است که قیمت این نوع فرش ها به شدت بالا برود.
یکی از مهمترین مزیت های فرش های دستباف این است که این نوع فرش ها با الیاف طبیعی (پشم، ابریشم و پنبه) بافته می شوند و در تابستان سطح فرش خنک و در زمستان سطح آن گرم می ماند.

عموما فرش های دستباف انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • چله پشم
  • چله ابریشم
  • گل ابریشم
  • کف ابریشم
  • تمام ابریشم

فرش های دستباف به دلیل ارزش بسیار بالایی که دارند، خرید آنها برای همه مردم آسان نخواهد بود. پس اگر می خواهید برای خرید فرش دستباف اقدام کنید، ابتدا لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • فرش های دستباف ریزبافت طرح های بسیار جذابی دارند که کف خانه شما را جلوه بسیار زیبایی می دهند. در این سبک فرش های شکارگاه، ترنج تبریز- قم و اصفهان، طرح لچک، طرح ریز ماهی خوی و مرند انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهند بود.
  • در زمینه طرح های روستایی و ایلیاتی طرح های بسیاری (پای شتر، درختی، گل و مرغ، درخت و انسان، انسان و حیوان) در استان های فارس، خراسان، گلستان و کردستان تولید می شوند.
  • فرش های دستباف ساده و آرامش بخش طرح های کویری با رنگ های شتری، خاکستری و کرم دارند که در استان های یزد و کرمان تولید می شوند و به قالی های کویری یزد و کرمان معروفند.
  • فرش های دستباف مدرن و اسپورت از جمله فرش هایی هستند که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این نوع فرش ها طرح های قابی، میخانی، بته جقه و خشتی دارند و در شهرهای کاشان، اصفهان و اراک تولید می شوند.

فرش های دستباف بالا همگی قیمت بالایی برای خریداران خواهند داشت، اما افرادی که به دنبال خرید فرش های دستباف ارزان قیمت هستند، می توانند فرش های دستباف محرابی، ریزماهی و لچک ترنج را خریداری کنند که در کاشان، همدان و زنجان تولید می شوند.

فرش های دستباف محرابی، لچک ترنج و ریزماهی به این دلیل نسبت به سایر فرش های دستباف ارزان قیمت تر هستند که با پشم های کلفت بافته می شوند.

به هر حال در شهر شیراز فروشگاه های فرش دستباف بسیاری فعالیت می کنند که شما می توانید موارد بالا را از آنها خریداری کنید و مردم برای خرید فرش دستباف در شیراز دغدغه ای نخواهند داشت.

شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست فرش فروشی ها در وبسایت کارشد قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.
همچنین شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات و محصولات آنها را دارید، می توانید در لیست فروشگاه های فرش دستباف با مراجعه به صفحه هر کدام، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
بهی رز بازدید : 28 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

درب و پنجره دوجداره

درب و پنجره عایق به پنجره ‌هایی گفته می‌شود که معمولاً با نام درب و پنجره دوجداره یا شیشه دو جداره یا پنجره سه جداره شناخته می‌شوند. این پنجره ‌ها از نظر انتقال حرارت نسبت به نمونه‌های سنتی (پنجره ‌های فلزی) عایق‌تر هستند. پنجره ‌های عایق دو یا سه قاب شیشه ‌ای هستند که به وسیله هوا یا دیگر گازها برای کاهش انتقال حرارت جدا شده ‌اند. (منبع: ویکی پدیا)

از دست دادن گرما یا سرمای منزل می تواند ناشی از عایق بندی بد درب و پنجره ها باشد.

برای مقابله با این هدر رفت می توانید از شیشه با دوجداره استفاده کنید و کاربرد پنجره های خود را ارتقا دهید.

دوجداره چیست و چه کاربردی دارد؟

این رویکرد بدان معناست که به جای نصب پنجره با یک شیشه، از دو شیشه استفاده خواهیم کرد تا عایق بهتری داشته باشیم.

این دو شیشه در کنار هم به واسطه گاز آرگون که داخل شیشه تزریق خواهد شد باعث می شود کیفیت عایق بندی آن، ارتقا پیدا کند.

همچنین شما نیز میتوانید از سه جداره و سه شیشه برای خانه خود انتخاب کنید که باعث می شود عایقی مطلوب و قوی تر داشته باشید.

توجه داشته باشید که سیستم دوجداره نیز قابل پیاده سازی در پنجره دوحالته نیز هم می باشد.

قاب های مناسب برای دوجداره کدام است ؟

  • قاب یو پی وی سی: این نوع پنجره های به دلیل طول عمر بالا و طولانی و مزایای فراوان مناسب ساختمان های مختلف می باشد. این متریال از جمله پر استفاده ترین نوع متریال در ایران می باشد.
  • قاب آلومینیومی: پنجره دوجداره آلومینیوم این نوع از قاب های بسیار سبک است اما در طول سال ها بسیار مقاومت بالایی داشته و ساختار ظریف و زیبای آن باعث شده که محبوبیت بسیار زیادی داشته باشد.

برخلاف ظاهر این نوع از پنجره upvc که ظریف است ضریب امنیت و استکام این پنجره ها در بالاترین سطح خود قرار دارد.

زیرا به دلیل ساختار شبکه ای upvc می تواند در برار ضربه و فشار مقاومت بسیار بالایی را داشته باشد.

همچنین این نوع از پنجرها بدلیل اینکه دارای زبانه قفلی هستند که باعث شده از سه طرف قفل شود. 

این عمر باعث شده تا در برابر سارقان نیز ایمن باشد. همچنین قیمت پنجره دوجداره upvc نیز بالاتر از سایر پنجره ها می باشد.

دیگر نمی توان منزلی را بدون پنجره دوجداره در نظر گرفت. امروزه تمامی مهندسان و طراحان پنجره را معمولا دوجداره upvc برای منازل و دفتر ها استفاده می کنند.

دلیل اصلی استفاده از پنجره دوجداره در ساختمان ها این است که بین دو شیشه با نوعی گاز پر شده که رسانای حرارتی خیلی کمی داشته باشد اما این تنها دلیل استفاده از این نوع پنجره نمی باشد.

درب و پنجره دوجداره در شیراز

درب و پنجره ها از مهمترین اجزای هر ساختمان به حساب می آیند که به دلایل بسیار مهمی که در ادامه این مقاله خواهیم گفت، بایستی از بهترین نوع آن برای هر ساختمان و خانه ای استفاده نمود.

یوپی‌وی‌سی مخفف کلمات (Unplasticized PolyVinyl Chloride) شکل سخت‌شده پلی وینیل کلراید است که در صنعت ساختمان اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده پروفیل یوپی‌وی‌سی است.

این ماده حدود ۸۵ درصد آمیزه اولیه تولید پروفیل UPVC را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این ماده، مواد افزودنی دیگری نیز جهت ایجاد خواص موردنیاز به ترکیب اضافه می‌شود که عدم وجود آن‌ها یا تغییر میزان به‌کاررفته در فرمولاسیون می‌تواند محصول نهایی ساخته‌شده را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد. (ویکی پدیا)

امروزه در شهرهای بزرگی مثل شیراز به دلایلی مانند امنیت، سر و صدا و ... استفاده از درب های دوجداره یا UPVC بسیار محبوب شده است، به همین دلیل وبسایت کارشد در تلاش است تا شما عزیزان همشهری را با نمایندگی ها و فروشگاه های درب و پنجره دوجداره در شیراز بیشتر آشنا کند.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. diffen.com
بهی رز بازدید : 25 سه شنبه 01 تیر 1400 نظرات (0)

کالای خواب

داخل یک سری از تشک‌ ها با هوا یا آب پر می‌شوند. این تشک‌ ها بیشتر کاربرد پزشکی دارند و در درمان زخم بستر و مشابه آن استفاده می‌گردد. کلمه تشک مشتق شده از واژه مطرح عربی، که به معنی «چیزی انداخته پایین» یا «مکان که در آن چیزی است انداخته پایین» و از این رو «حصیر، کوسن». در طول جنگ‌های صلیبی اروپایی به تصویب رسید روش عربی از خواب بر مخده بر روی زمین، و واژه مطرح در نهایت به انگلیسی میانه از طریق زبان‌ های عاشقانه فرود. (منبع: ویکی پدیا)

به مهمترین عناصری که در اتاق خواب مورد بهره‌ برداری قرار می‌گیرد اعم از پتو، لحاف، بالش، روتختی و تشک ، کالای خواب گفته می‌شود.

از آنجایی که در زندگی ماشینی امروز کمی وقت استراحت تنگ تر شده است. از این رو با بالا بردن سطح کیفی کالای خواب می توانید زمان کمی را تا حد بسیاری جبران کنید و آن راهکار مهم جزء بالا بردن سطح کیفی کالای خواب نمی باشد.

در زندگی پر مشغله امروزی افراد پس از سپری کردن یک روز شلوغ نیاز به یک استراحت کامل دارند و در تعریف کالای خواب آمده است که یکی از این ابزار تشک می باشد.

تشک درکالای خواب یکی از مهمترین موارد استفاده در یک استراحت کامل تلقی می‌شود. 

شما می توانید با بررسی کیفیت کالای خواب و علی الخصوص تشک میزان بهره وری در خواب خود را افزایش دهید. 

به عبارت بهتر با استفاده از ابزار کالای خواب مناسب می توانید به استراحت کامل رسیده و با یک نیروی خوب و انرژی مثبت فرایند کاری روز خود را آغاز کنید ولی باید بدانید برای رسیدن به این مهم باید از یک کالای خواب خوب و باکیفیت استفاده کنید و نقش آن در استراحت و حتی کار خود پررنگ نمایید.

بعد از انتخاب تشک مناسب روتختی آیتم بعدی در خرید کالای خواب محسوب می شود.

سرویس روتختی به طور کلی شامل ملحفه تشک، لحاف روتختی و روبالشی می باشد.

انتخاب سرویس روتختی نرم و مناسب علاوه بر آرامش خواب شبانه شما یکی از موارد زیبایی منزل و دکوراسیون داخلی خانه به شمار می رود زیرا طرح و رنگ بندی آن جلوه بیشتری را به ارمغان خواهد آورد.

با توجه به اینکه تشک های امروزی از ضخامت بیشتری نسبت به قبل برخوردارن نیاز است ملحفه روی تشک متناسب با اندازه و ضخامت تشک باشد.

شاید در نگاه اول سرویس ملحفه از اهمیت بسیار پایینی برخوردار باشد و هیچ‌ گونه توجهی به آن نشود، ولی وقتی به عمق قضیه دقت کنیم و سلامتی خودمان در اولویت قرار بگیرد بیش‌ از پیش به آن اهمیت می‌ دهیم.

کالای خواب در شیراز

وجود یک کالای خواب خوب می تواند بسیار مهم باشد؛ زیرا پس از یک روز پر مشغله و سخت نیاز به استراحت در یک جای امن و راحت، بسیار در بازگشت انرژی شما موثر می باشد.

بعنوان مثال یکی از مهمترین ابزار در کالای خواب، تشک می باشد. در واقع با بررسی یک کالای خواب خوب می توانید میزان بهره وری خواب خود را افزایش دهید.

وجود یک کالای خواب مناسب هم از لحاظ جنس و هم رنگ آن می تواند از نظر روانشناسی باعث افزایش راندمان سطح کیفی خواب شود فقط کافی است که در این زمینه از نظرات طراحان و تلفیق این نظرات با رویکرد روانشناسان نسبت به خواب و اتاق خواب و کالای خواب استفاده کنید.

بهتر است قبل از خرید با اجزای یک کالای خواب کامل آشنا شوید:

  • روتشکی: ملحفه‌ای با کناره‌های کش‌دار که تمام تشک را می‌پوشاند.
  • روتختی: برای پوشاندن تخت خواب استفاده می شود. انواع مختلفی از روتختی با نام‌هایی چون روپوش تخت‌خواب یا روانداز تخت وجود دارند.
  • ملحفه اضافه: این ملحفه درواقع شما را از پتو یا لحاف جدا می‌کند.
  • پتو: پتوها معمولا از پشم، پنبه، پلی‌استر یا الیاف ترکیبی تهیه می‌شوند.
  • لحاف: لحاف نوعی روانداز است که گرم‌تر از پتوست و بیشتر در فصل‌های سرد استفاده می‌شود. لحاف معمولا با پشم، کرک یا الیاف گیاهی مانند پنبه پر می‌شود و جنس رویه آنها اغلب از پارچه پنبه‌ای یا پلی‌استر است.
  • روکش لحاف: صرفا جنبه زینتی دارد و مانند پاکتی‌ است که لحاف را در بر می‌گیرد و در دوختن آن معمولا از دکمه یا زیپ استفاده می‌شود.
  • بالش: بالش خواب دارای سه اندازه استاندارد، کویین یا متوسط و کینگ یا بزرگ است.
  • کوسن: بیش‌تر جنبه زینتی دارد و در اندازه‌های کوچک موجود است.
  • بالش اروپایی: معمولا بزرگ ا‌ست که به دیواره بالایی تخت تکیه داده می‌شود و جنبه ای تزیینی دارد.
  • متکا: بالشی لوله‌ای‌ست که هنگام نشستن روی تخت، برای راحتی بیشتر و حفاظت از کمر استفاده می‌شود.
  • روبالشی: روکشی‌ست برای پوشاندن بالش‌ یا کوسن. هم از نظر زیبایی و هم از نظر نظافت بسیار مهم می باشد.

دامن تخت خواب: کاربرد اصلی این کالای خواب پوشاندن پایه تخت‌خواب است.

در واقع باید بدانید که یک خواب دلچسب و یک فعالیت ایده‌آل نیازمند یک کالای خواب مناسب می باشد. برای خرید کالای خواب در شیراز می توانید با کمک وبسایت کارشد با آنها بیشتر آشنا شوید تا آنچه که مد نظر دارید را بیابید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. thespruce.com
بهی رز بازدید : 25 سه شنبه 18 خرداد 1400 نظرات (0)

فروش mdf

ام‌دی‌اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش‌های تزیینی، علاوه بر زیبایی، به دوام و کاربرد آن در محیط‌هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند. روکش ملامینه متداول‌ترین نوع روکش برای ام‌دی‌اف است که در آن فرایند کاغذ نقش‌دار آغشته به چسب با فشار و حرارت پرِس بر روی تخته چسبانده می‌شود. این محصول ضمن دارا بودن خواص شبیه سایر اوراق فشرده چوبی، دارای برخی خواص برتر نیز هست که باعث ارتقای بازار آن در بین سایر اوراق فشرده چوبی مانند تخته خُرده‌چوب (نئوپان)، تخته‌لایه، تخته فیبر سخت و… شده‌است. درواقع، این محصول ام‌دی‌اف ابتدا به‌عنوان جایگزین اوراق فشرده چوبی مطرح بوده و سپس در کاربردهای جایگزینِ چوب نیز به‌کار رفته‌است. در حال حاضر، دامنه کاربردهای آن روزبه‌روز در حال افزایش است. (منبع: ویکی پدیا)

ام دی اف یا همان MDF یک ماده بسیار رایج در صنعت مبلمان، سرویس خواب، کابینت سازی و هر چیز دیگری است که با چوب سر و کار دارند.

ابتدا ببینیم ام دی اف مخفف چیست؟

ام دی اف یا MDF مخفف عبارت Medium Density Fibreboard به معنی «تخته فیبر با چگالی (دانسیته، تراکم) متوسط» است که نوعی فرآورده چوبی محسوب می‌شود و در وسایلی مانند سرویس خواب و کابینت آشپزخانه به کار برده می‌شود.

تخته فیبر، با هر تراکمی، از فیبر چوبی ساخته می‌شود که در واقع ترکیبی از تکه‌های ریز چوب نرم و چوب سخت هستند.

این ترکیب با مقداری رزین و موم مخلوط شده و در معرض گرما به هم فشرده می‌شود (پرس می‌شوند) تا تخته فیبر بدست آید.

این تعریف تخته فیبر در عبارت Medium Density Fibreboard یا همان ام دی اف بود.

صنعت تخته فیبر یکی از صنایع نسبتا جدید در زمینه صنایع چوب است، به طوری که تخته فیبر نخستین بار به عنوان یکی از محصولات فرعی صنعت کاغذ توسعه پیدا کرد که علت آن هم تلاش‌هایی در جهت یافتن کاربردی مناسب برای حجم قابل توجهی از زوائد روی الک در فرایند مکانیکی تهیه خمیر کاغذ بود که سرانجام در سال 1898 منجر به ایجاد یک کارخانه تولید تخته فیبر عایق در انگلستان شد.

( اولین کارخانه فروش mdf ) تخته فیبر با دانسیته متوسط در سال 1965 در شهر دپوزیت ایالت نیویورک ساخته شد که محصول خود را با نام تجاری (بارابورد) به بازار عرضه کرد. 
بعد از آن به دلیل تحولی که این صنعت در استفاده از ضایعات چوبی ایجاد کرد بسیار گسترش یافت. به طوری که امروزه حتی بازار سایر اوراق فشرده چوبی نظیر تخته خرده چوب و… را تحت تاثیر قرار داده است.

ام دی اف یک فرآورده چوبی است. برای تولید ام دی اف از چوب استفاده می‌شود.

در فرآیند آن با قطع درختان و زدودن، شاخه، برگ و پوست آن‌ها قسمت فیبری چوب را به صورت خرد چوب در می‌آورند.

سپس خرده چوب‌ها را شستشو داده و از صافی‌های مختلف مانند صافی آهنربایی رد می‌کنند تا هر گونه قطعات آهنی و فلزی از آن‌ها جدا شود.

خرده چوب‌ها با هوای گرم خشک می‌شوند و از مش‌هایی عبور می‌کنند. وظیفه این مش‌ها این است که خرده چوبه‌ای در اندازه مختلف را دسته بندی کند.

پس فرآیند دسته بندی، هر نوع خرده چوب در هر اندازه‌ای وارد دستگاهی می‌شود که خرده چوب‌ها را به صورت فیبر در می‌آورند.

فیبرها روی نوار نقاله ‌هایی حرکت می‌کنند و با فشار مختصری که روی آن‌ها وارد می‌شود به صورت یک نوار فیبری با ضخامت 20 تا 30 سانتی‌متری در می‌آیند.

در طول مسیر نوارهای فیبر در اندازه‌های استانداری برش داده می‌شود و پس از آن وارد دستگاه پر خشک می‌روند.

فروش mdf در شیراز

ام‌دی‌اف (به انگلیسی: MDF) مخفف واژه «تخته فیبر با چگالی (دانسیته) متوسط» (به انگلیسی: Medium-density fibreboard) است که جزو فراورده‌های چوبی محسوب می‌شود. ام‌دی‌اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌گردد. چگالی (دانسیته) آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.(منبع: ویکی پدیا)

امروزه در هر مکانی قطعا MDF را می بینید که برای تزیین و ظاهر زیبای وسایل خانه استفاده شده است. اما شاید برایتان سوال باشد که چگونه است و در چه مواردی کاربرد دارد؟

Mdf در واقع نوعی ماده مرکب چوبی است که بر پایه چوب و از چوب های نرم مانند درخت کاج استفاده می شود. در شهرهای بزرگی مانند شیراز می توانید انواع و اقسام مدل ها و جنس ها را ببینید. پس در این زمینه هم قطعا بهترین ها نصیبتان خواهد شد. به همین دلیل وبسایت کارشد لیستی از کارگاه های فروش mdf در شیراز را برای شما عزیزان جمع آوری کرده است.

منابع:

  1. ویکی پیدا
  2. bobvila.com
بهی رز بازدید : 29 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

کفش فروشی ها

کَفش یا موزه (رایج در فارسی افغانستان) پاافزاری است برای محافظت و راحتی پای آدم به هنگام انجام کارهای گوناگون. پای آدم دارای استخوان‌های بیشتری نسبت به هر اندام دیگری از بدن می‌باشد و در برابر خطرهای محیطی همچون سنگ‌های تیز و زمین داغ آسیب‌پذیر است که کفش در برابر این آسیب‌ها از پا محافظت می‌کند. طراحی کفش‌ها در طول زمان تغییرات بسیاری پیدا کرده، که ظاهر آن در اصل با کارکرد آن بستگی داشته‌است. کفش‌های امروزی در شیوه، پیچیدگی و هزینه تفاوت گسترده‌ای دارند. امروزه در طراحی کفش‌ها جنبه آراستگی آن نیز در نظر گرفته می‌شود. (منبع: ویکی پدیا)

حتما این جمله معروف را شنیده اید که پا قلب دوم ماست و مراقبت از آن بسیار پر اهمیت است. خرید کفش مناسب از کفش فروشی ها یکی از راه های مراقبت از این عضو مهم بدن است و مطمئنا برایتان پیش آمده است که راه رفتن با کفش نامناسب موجب درد و کوفتگی پای شما می شود. انتخاب کفش مناسب و راحت پا صدمات ناشی از آن بر قسمت های مختلف پا را کاهش می دهد اما به نظرتان خرید یک کفش مناسب کار راحتی است.

فرم پاهای افراد بر اساس انگشتان پا متفاوت است به همین خاطر صرفا با تکیه بر سایز نباید اقدام به خرید کفش کرد.

مناسب بودن یک کفش صرفا به این نیست که سایز عددی آن با پای فرد بخواند بلکه باید در انتخاب کفش به فرم پا توجه کرد چه بسا که برخی از کفش‌ها با وجود اینکه از نظر سایز مشکلی ندارند اما از نظر فرم با پای فرد همخوانی نداشته باشند و باعث بروز مشکلات شوند.

فرم پاهای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است لذا باید قالب کفش با آن همخوانی داشته باشد و صرفا در نظر گرفتن سایز طولی پا کار درستی نیست ضمن اینکه برخلاف ادعای بسیاری از فروشندگان کفش جا باز نمی‌کند.

فرم پا در سراسر دنیا به سه دسته تقسیم می‌شود که باید به آن توجه کرد. دسته نخست کسانی هستند که انگشت شصت پای آن‌ها بزرگتر است و بقیه انگشت‌ها به ترتیب کوچک می‌شوند اما دسته دوم کسانی هستند که انگشت دوم و سوم پاهایشان بزرگتر است.

دسته سوم کسانی هستند که انگشت‌های یکسانی دارند و تمام سرانگشتان به یک اندازه هستند.

با توجه به اندازه انگشتان نوع قالبی که برای پا معین می‌شود متفاوت است اما در کنار این مساله توجه به عرض پا نیز مهم است. عرض پا یک مساله مهم است که در تمام دنیا به آن توجه می‌شود، عرض پا مساله‌ای است که علاوه بر سایز و قالب به آن توجه می‌شود اما متاسفانه در ایران حتی برای برندهای خارجی که وارد کشور می‌شوند این مساله لحاظ نمی‌شود و کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

برای خرید یک کفش مناسب، مطمئن شوید که سایز پایتان تغییر نکرده باشد زیرا به مرور زمان یکی از پاها بزرگ تر یا کوچک تر از پای دیگر می شود.

برای رهایی از کمر درد با حاسسیت بیشتری کفش هایتان را انتخاب کنید و از کفش های طبی استفاده نمایید چرا که پوشیدن کفش نا مناسب گاهی موجب کمر درد می شود.
برای انتخاب کفش مناسب حتما باید کفه کفش هایتان را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

مثلا اگر می خواهید یک کفش پیاده روی مناسب انتخاب کنید، کفشی را انتخاب نمایید که کفه آن نازک نباشد زیرا هنگام پیاده روی فشار زیادی به پاشنه پا وارد می شود و اگر کفی کفش نازک باشد مچ درد خواهد گرفت.

هنگام پیاده روی، حرکت و تماس پا با زمین از پاشنه به سمت پنجه است، کفشی که کفه آن انعطاف پذیری زیادی دارد، انتخاب نمایید.

کفش فروشی های شیراز

کفش یکی از مهمترین پوشاکی است که انسان ها بایستی در خرید آن بسیار دقت به خرج دهند، زیرا همانطور که می دانید پا معروف به قلب دوم انسان بوده و اگر کفش مناسبی خریداری نمایید بسیار در سلامتی شما تاثیر گذار خواهد بود.

کفش‌های قدیمی ایرانیان در انواع چاروق، گیوه، نعلین، اروسی، سگکی، صندل، قُندره و دهان‌دولچه‌ای ساخته میشد. به نوعی پاشنه کفش که با چرم و میشَن (چرم بز) و مانند آن ساخته بشود «نعلَکی» می‌گویند. همچنین قدیمی‌ترین کفش چرمی جهان متعلق به آذربایجان و شهر تبریز با قدمت تاریخی ۵ هزار و ۵۰۰ سال است که هم‌اکنون در موزه ارمنستان نگهداری می‌شود. (منبع: ویکی پدیا)

کفش ها انواع گوناگونی دارند و در مراسم مختلف از کفش های مخصوص آن بایستی استفاده نمود. به هر حال هر نوع کفشی عمر مفیدی داشته و بعد از مدتی باید برای خرید آن اقدام نمود.
جمعیت در شهر شیراز بسیار زیاد می باشد و تقریبا هر نفر در این شهر سالانه 2 تا 5 جفت کفش خریداری می نماید.

وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما عزیزان را در انتخاب کفش های مناسب یاری نماید تا در هنگام مراجعه به کفش فروشی های شیراز، بهترین انتخاب را داشته باشید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. shoepassion.com
بهی رز بازدید : 28 چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

مراکز انجام پی ار پی

اثرات ترمیمی و رشد که در صدمات و ضایعات بافت‌های مختلف بدن توسط عوامل رشد کنترل و هدایت می‌شوند باعث بروز این فرضیه شده‌است که مقادیر غنی شده پلاکت‌ها که دارای این فاکتورها هستند، می‌توانند باعث تحریک و تشدید پدیده ترمیم در این صدمات شوند. گروه زیادی از عوامل رشد مانند سیتوکین‌ها، اینترلوکینها، فاکتور رشد پلاکتی، عامل رشد شبه انسولین، عامل رشد فیبروبلاست و دیگر عوامل در کنترل پدیده ترمیم ضایعات و صدمات بافتهای بدن شرکت دارند. از پلاکت‌ها بیش از ۷ نوع از این عوامل رشد ترشح می‌گردد. (منبع: ویکی پدیا)
برای این که بتوانیم درمان PRP را توضیح بدهیم، اول باید بدانید که پلاسما و پلاکت چه هستند.

خون بدن از دو بخش کلی تشکیل شده است:

  • هماتوکریت: این بخش شامل سلول‌های خونی مانند گلبول‌های سفید، قرمز و پلاکت‌ها است.
  • پلاسما: بخش زمینه‌ای و مایع خون که شامل آب و مواد محلول در آن مانند پروتئین‌ها، مواد معدنی، مواد غذایی و … است.

از آنجایی که در روش PRP مواد تزریقی از خون خود فرد گرفته می شوند احتمال بروز عوارض پی آر پی موی سر بسیار پایین بوده و هیچ خطری از نظر ابتلا به تومور یا سرطان فرد را تهدید نمی کند.

به لطف تکنولوژی جدید، برای داشتن مو هایی پرپشت تر الزاما نیازی به قرار گرفتن زیر تیغ جراحی نیست.

درمان ریزش مو به روش PRP یک درمان غیر جراحی جدید و هیجان انگیز است که در بسیاری از افراد سبب کاهش چشمگیر ریزش مو می شود.

این روش به درمان پلاسمای غنی از پلاکت نیز شناخته می شود. امکان دارد، افراد به دلیل جدید بودن این روش در استفاده از آن اندکی تردید داشته باشند اما باید گفت که PRP از دهه 80 میلادی برای انواع مختلفی از درمان ها به کار گرفته شده است.

علم پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است. آرام آرام روش ‌های درمانی تهاجمی، جای خود را به روش‌های بسیار کم تهاجمی‌تر می‌دهند. 

پی آر پی یکی از روش‌های درمانی کم‌تهاجمی است که امروزه استفاده‌های زیادی در مراکز انجام پی ار پی سرتا سر دنیا دارد.

این روش درمانی که در ایران با نام پلاکت درمانی نیز شناخته می‌شود، برای درمان ریزش مو، بهبود رشد موها بعد از کاشت مو، آسیب دیدگی‌های ورزشی و بیماری‌های التهابی کاربرد دارد. 
پی آر پی معمولاً با استفاده از سرنگ و به صورت تزریقی انجام می‌شود. پی آر پی نامی اختصاری از درمان با «پلاسمای غنی از پلاکت» یا «Platelet-Rich Plasma» است.

مراکز انجام پی ار پی در شیراز

پی آر پی یا پلاکت درمانی یکی از عمل های کم تهاجمی زیبایی به حساب می آید که کاربردهای بسیاری داشته و با پیشرفت علم پزشکی، مورد استقبال همگان قرار گرفته است.
پلاسمای غنی از پلاکت(به انگلیسی: Platelet-rich plasma)(اختصاری PRP) پلاسمای غلیظ شده خون است که دارای مقادیر فراوان پلاکت می‌باشد. از این پلاسما که از خود بیمار تهیه می‌شود در بعضی مراکز برای درمان صدمات غضروفی و تاندونها و سایر صدمات بافت نرم، استفاده می‌شود. موارد استفاده از آن بر این پایه استوار است که مواد پروتئینی مانند سیتوکینها و دیگر فاکتورهای رشد که در این محلول وجود دارد می‌تواند به پدیده ترمیم در بافت‌های بدن، کمک کند. (منبع: ویکی پدیا)

شیراز یکی از شهرهای بزرگ ایران است که همیشه در زمینه های پزشکی، به خصوص عمل های زیبایی پیشتاز بوده است. در زمینه پی ار پی نیز کلینیک ها و مراکز بسیاری به مردم این شهر خدمت رسانی می کنند.

به همین دلیل وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما عزیزان همشهری را با مراکز انجام پی ار پی در شیراز بیشتر آشنا کند.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. hss.edu
بهی رز بازدید : 29 دوشنبه 06 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نقره فروشی

نقره یا سیم یک عنصر شیمیایی با علامت Ag است. نقره فلزی نرم، سفیدرنگ، براق و جذاب است که در بین تمام عناصر، بالاترین میزان رسانایی الکتریکی و در بین تمام فلزات بیشترین میزان رسانایی گرمایی را دارد. نقره در طبیعت هم به صورت خالص و هم به صورت آلیاژ طبیعی همراه با طلا و دیگر فلزات و هم در برخی سنگ‌ های معدنی یافت می‌شود. بیشترین تولید نقره جهان به عنوان جانبی از استخراج مس، نیکل، سرب و روی به دست می‌آید. (منبع: ویکی پدیا)

نقره، این فلز براق و جذاب به رنگ سفید، یکی از فلزات گران بها به شمار می رود و بیشترین کاربرد آن نیز ناشی از قابلیت های آن از جمله موارد زیر است:

  • رسانایی بالا
  • جلا دار
  • شکل پذیر
  • نرم
  • چکش خوار بودن

بیشترین مصرف نقره در سالهای اخیر در صنعت و سپس ساخت جواهرات و لوازم تزئینی بوده است، علاوه بر اینکه شمش ها و سکه های نقره به عنوان سرمایه گذاری به کار می روند.
نقره دارای درخشندگی استثنایی است. قدرت انعکاس نور این فلز بسیار بالا است.

به همین دلیل هم از آن در ساخت آینه، تلسکوپ، میکروسکوپ، و سلول‌های خورشیدی استفاده می‌شود. نقره‌ پرداخت شده، ۹۵ درصد شعاع‌های قابل رویت نور را بازتاب می‌دهد.

نقره یکی از مهم‌ترین فلزات گران‌بها به شمار می‌رود. معمولا تعداد افراد کمتری به فکر خرید نقره برای سرمایه‌گذاری می‌افتند. با این حال، همین افراد هم معمولا اطلاعات کمی در اختیار دارند.

این فلز گران‌بها دارای تفاوت‌هایی اساسی با سایر فلزات دیگر از جمله طلا است. از این رو باید برخی نکات مهم را در نظر گرفت و برای خرید آن در نقره فروشی اقدام کرد.

نقره فروشی در شیراز

مکزیک با ۴۵۰۰ تن بزرگترین تولیدکننده نقره جهان است، پرو و چین با اختلاف کمی پس از آن قرار می‌گیرند. در سال ۲۰۱۰ استرالیا، شیلی، بولیوی، آمریکا، لهستان، روسیه و آرژانتین به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم تولید نقره قرار دارند. (منبع: ویکی پدیا)

قطعا تا به امروز در وسایل یا در اکسسوری های خود از نقره استفاده کرده اید. نقره یکی از فلزات زیبا و کاربردی است که قیمتی بسیار مناسب تر نسبت به طلا دارد.

از نقره در قدیم برای ساخت وسایل سلطنتی مانند ظروف آنها استفاده می شد که قدمت آن به 4000 سال قبل برمی گردد. امروزه به صورت قبل از نقره در ساخت وسایل شاید استفاده نشود، اما در بسیاری از اکسسوری ها آن را می بینیم که طرفداران زیادی هم دارد.

شهر شیراز هم با توجه به آنکه شما را در تمامی زمینه ها یاری می کند و بهترین ها را در اختیار شما قرار می دهد در این مورد هم مستثنی نیست. وبسایت کارشد لیستی از نقره فروشی در شیراز را برای شما عزیزان همشهری تهیه کرده است.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. britannica.com
بهی رز بازدید : 31 دوشنبه 02 فروردین 1400 نظرات (0)

امداد خودرو

عوامل زیادی می تواند سبب شود تا شما از خدمات امداد خودرو استفاده کنید.

به طور کلی می توان گفت که خدمات امداد خودرو از زمانی که شما خرابی و نیاز به تعمیر را در خودروی خود احساس می کنید و تا زمانی که خودروی شما رفع عیب شود ادامه پیدا می کند.

در واقع امداد خودرو برای رفع عیب خودروی شما ارسال می شود و در صورتی که خودروی شما نیاز به تعمیرات سطحی داشته باشد، تمامی خدمات توسط کارشناس انجام می شود و اگر خودروی شما نیاز به قطعه جدیدی نداشته باشد، قطعا این کار توسط امداد خودرو انجام داده خواهد شد.

شما می توانید از این خدمات درب منزل و یا در هر محلی که خودروی شما نیاز به تعمیرات داشته باشد استفاده کنید.

خودرویی که امداد خودرو از آن استفاده می کند یدک کش بوده و شما می توانید با خیال راحت از آن برای حمل خودروی خود تا نزدیک ترین یا بهترین تعمیرگاه مدنظرتان استفاده کنید.

امداد خودرو یکی از خدماتی است شرکت های خودروسازی و برخی از شرکت های خدمات امداد رسانی خودروها با در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات برای رفاه حال رانندگان و خودروسواران ارائه می گردد.

باتوجه به افزایش چشمگیر وسایل حمل و نقل و خودروها درجاده ها و راهها،که در پی آن با افزایش خرابی های متعددی که گریبانگیر صاحبان اتومبیل ها شد و بیش از قبل نیاز به خدمات امدادخودرو درجامعه احساس شد.

ازاین رو شرکت های زیادی درزمینه امداد رسانی به خودروهای درراه مانده تأسیس شدند وشروع به فعالیت کردند که از جمله آن ها می توان امداد خودرو سایپا، امداد خودرو ایران خودرو، امداد خودرو پارس خودرو و ... را نام برد.

امداد خودرو در شیراز

امروزه با افزایش چشمگیر استفاده از اتومبیل ها و ایجاد جاده های برون شهری زیاد، خرابی و نقص فنی خودرو ها دور از ذهن نخواهد بود و در شرایطی که روشن کردن و جابه جایی اتومبیل ممکن است باعث خطرات بیشتر شود، استفاده از امداد خودروها ضرورت پیدا خواهد کرد.

امداد خودرو ها وظایف بسیار مهمی دارند، ماشین ها و اتومبیل هایی که در مسیر های مختلف خراب می شوند؛ یکی از بهترین راه های رفع خرابی اتومبیل شان تماس با امداد خودرو خواهد بود. زیرا ممکن است در نزدیکی آنها تعمیرکار اتومبیل وجود نداشته باشد.

وظایف و خدمات امداد خودروها عبارتند از:

  • سیم کشی خودرو
  • تعویض پمپ بنزین و امداد بنزین
  • پنچری و تعویض لاستیک
  • باتری به باتری
  • تعویض دیسک و صفحه کلاج
  • تعویض سیم کلاج
  • تعویض سیم گاز
  • و بسیاری خدمات دیگر

برای مردمی که نیاز به امداد خودرو پیدا خواهند کرد، امداد خودروبر دارای مجوز رسمی بسیار مهم می باشد تا با خیالی آسوده اتومبیل خود را به آن بسپارند تا به بهترین شکل ممکن تعمیر شود.

اهداف کلی امداد خودروها عبارتند از:

  • کم کردن زمان انتظار امداد خواه
  • سرعت در تعمیر اتومبیل مشتری
  • رضایتمندی مشتریان از خدمات ارائه شده
  • صرفه جویی در وقت
  • گسترش خدمات پس از فروش در کل سطوح کشورمان
  • خدمات تعمیرگاهی و سیار در محل به بهترین نحو ممکن
  • انجام خدمات تلفنی و مشاوره ای
  • ارائه خدمات و انجام تعمیرات به صورت شبانه روزی

اگر در شهر شیراز اتومبیل شما دچار نقص فنی و خرابی شد و نمی توانستید به یک مجتمع تعمیرگاهی مراجعه نمایید، می توانید به راحتی با یک امداد خودرو در شیراز تماس گرفته تا در سریع ترین زمان ممکن اتومبیل شما را تعمیر نمایند.

منابع:

بهی رز بازدید : 26 دوشنبه 25 اسفند 1399 نظرات (0)

مزوتراپی

مزوتراپی (به انگلیسی: Mesotherapy) عبارت است از وارد کردن گروهی از مواد فعال بیولوژیک با سوزن‌هایی بسیار ریز به داخل پوست. این مواد می‌توانند شامل انواع ویتامین، دارو (مانند ماینوکسیدیل) یا فاکتورهای رشد (مانند فاکتورهای رشد انسولینی) باشند. مزوتراپی نوعی روش درمانی تزریقی است که در تمام دنیا، کاربرد زیادی در درمان‌های زیبایی دارد. در واقع مزوتراپی استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق‌های مکرر، در ناحیه مورد نظر از پوست است. مزوتراپی یک روش بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی است و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. در این روش از سرسوزن‌هایی با قطر داخلی بسیار کم استفاده می‌شود. تولید این سرسوزن‌ها به دلیل دشواری‌های فراوان آن در نقاط بسیار محدودی از دنیا امکان‌پذیر است. در ایران یک شرکت موفق به تولید این سرسوزن‌ها تا گیج ۳۲ شده است. روش مزوتراپی بدون درد است و برای رویش مجدد مو تقویت مو و کاهش اثر دی هیدروتستسترون مورد استفاده قرار میگیرد. (منبع: ویکی پدیا)

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی موضعی پوست است که کاربردهای متنوعی دارد. روشی معروف در سطح جهانی که می‌تواند به درمان کم آبی پوست، چین و چروک‌های سطحی، سلولیت و ریزش مو کمک کند. مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته‌ی شیوه‌های تزریقی قرار می‌گیرد. یعنی در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود.

این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می‌شوند. مواردی همچون عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها، داروها و هورمون‌ها از جمله مواردی هستند که در طی مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می‌شوند.

واژه مزوتراپی از دو بخش «مزو» و «تراپی» تشکیل شده است. مزو (Meso) در زبان لاتین به معنی «میانی» بوده و تراپی (Therapy) هم به معنی «درمان» است. همانطور که از اسم این روش برمی‌آید، در مزوتراپی لایه‌ی میانی پوست را درمان می‌کنیم.

ریزش مو امروزه به معضلی تبدیل شده که تقریبا حدود 69% از افراد در جامعه به آن دچار می شوند. مزوتراپی مو یکی از جدیدترین و بهترین روش ها و تکنیک هایی است که جهت درمان ریزش مو امروزه مورد استفاده قرار می گیرد.

ریزش مو علل مختلفی دارد که از اصلی ترین دلایل آن می توان به عدم خون رسانی در سر، کمبود ویتامین های مورد نیاز و همچنین عدم تعادل و نواقص هورمونی اشاره کرد

مزوتراپی در شیراز

امروزه شاهد پیشرفت های علم پزشکی مخصوصا در زمینه های زیبایی هستیم که یکی از موارد پر کاربرد در زمینه های زیبایی، مزوتراپی می باشد. مزوتراپی از جمله روش های درمانی و مضوعی پوست و مو می باشد که کاربردهای بسیار زیادی دارد.

به گفته برترین پزشکان جهان بهترین سن برای شروع مزوتزاپی در زیباسازی و جوانسازی پوست، افرادی با سنین کمتر از سی و پنج سال است. پزشکان در اروپا این کار را معمولا در سنین بین بیست سالگی تا سی سالگی شروع می کنند. البته این در حالی است که مزوتراپی می تواند برای همه سنین مفید باشد. (منبع: ویکی پدیا)

کاربردهای مزوتراپی بسیار زیاد است که از جمله مهمترین آنها می توان به درمان ریزش مو، سلولیت، کم آبی پوست، چین و چروک‌های سطحی اشاره نمود.

امروزه شهر شیراز را به عنوان یکی از قطب های عمل های زیبایی ایران می شناسند که در زمینه مزوتراپی نیز دارای بهترین پزشکان و کلینیک ها است. به همین دلیل وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما عزیزان را با بهترین مراکز مزوتراپی در شیراز بیشتر آشنا کند.

منابع:

بهی رز بازدید : 27 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

لوازم قنادی

خیلی از افراد تازه کار و حتی قنادان حرفه ای در انتخاب لوازم قنادی و شیرینی پزی دچار اشتباه می شوند و علی رغم تکنیک های صحیح قنادی و شیرینی پزی به نتیجه مطلوب نمی رسند.

در تزیین کیک تولد و تزیین حلوا با ماسوره از انواع قیف و ماسوره استفاده می‌شود. معمولا ماسوره و قیف‌ها از دو جنس پلاستیکی و فلزی در بازار موجود هستند و دارای طرح‌ها و انواع مختلفی هستند، که با توجه به سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

قالبهای کیک و شیرینی، هم  بر اساس جنس قالب و هم بر اساس کاربرد می توانند دسته بندی بشود. ما در این مقاله این دسته بندی را بر اساس جنس قالب قرار دادیم و در هر مورد کیک و شیرینی هایی که با آنها قابل پخت هستند معرفی شده اند.

پخت کیک و شیرینی حرفه ای ست که به مهارت و تخصص بالا نیاز دارد. کیک تولد، کیک های مناسبتی مانند کیک عروسی، کیک نامزدی و… همچنین انواع شیرینی های سنتی ایرانی، شیرینی های بین المللی، کاپ کیک ها، کوکی و بیسکوییت، انواع پای و تارت، ژله تزریقی و…  می توانند با استفاده از ابزار شیرینی پزی حرفه ای مانند انواع ماسوره و قیف، سرنگ و ابزار ژله تزریقی و… تهیه شوند.

لوازم قنادی در شیراز

امروزه طرفداران شیرینی پزی بسیار بیش از قبل شده است و افراد زیادی در این مسیر استعدادهای خود را شکوفا کرده اند. برای اینکار باید تجهیزات اولیه و لازم را تهیه کرد.

شاید تا بحال در مغازه های لوازم قنادی رفته و دیده باشید که با چه دنیای جالب و هیجان انگیزی روبرو خواهید شد. تجهیزات قنادی به حدی زیاد و پیشرفته هستند که شما می توانید برای خرید هر وسیله ای انتخابات گسترده ای داشته باشید.

لوازم قنادی ابزار مهم و اولیه هر شیرینی پزی می باشد. همانطور که در بالا ذکر کردیم، آنقدر این تجهیزات متنوع می باشند که هر کسی برای خرید هر وسیله از این لوازم انتخاب های بسیار زیادی دارد.

اگر در شهر شیراز زندگی می کنید قطعا می دانید که این شهر برای یادگیری هر هنری بی نظیر است و می توانید بهترین ها را در این شهر بیابید. حال برای کسانیکه به هنر قنادی و شیرینی پزی علاقه مندند فروشگاه هایی وجود دارد که می توانند تمام تجهیزات لازم را از آنها تهیه کنند.

برای هرکسی که شروع به قنادی می کند این لوازم را در ابتدا باید داشته باشد. حال اگر در شهر شیراز زندگی می کنید و به دنبال این وسایل هستید می توانید به فروشگاه های لوازم قنادی در شیراز مراجعه کنید.

منابع:

بهی رز بازدید : 31 شنبه 27 دی 1399 نظرات (0)

مراکز گفتار درمانی

رشته گفتار درمانی از زیرگروه‌های رشته‌های علوم پزشکی محسوب می‌گردد و فقط در دانشگاه‌های دولتی تدریس می‌شود. پس از مقطع کارشناسی، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز به‌طور ناپیوسته وجود دارد. دانش آموزان رشته تجربی می‌توانند در دانشگاه به تحصیل در این رشته بپردازند.

در موارد زیر مراجعه به مراکز گفتار درمانی الزامی است: (منبع: ویکی پدیا)

  • تأخیر در شروع گفتار در کودکان
  • اشکال در تلفظ اصوات گفتاری
  • عدم برقراری ارتباط کلامی یا غیر کلامی از سوی کودک
  • کم شنوایی یا ناشنوایی
  • اشکال در درک کلام
  • اختلال در بلع
  • در صورت تشخیص بروز هر یک از اختلالات فلج مغزی، اوتیسم، اختلال یادگیری
  • اختلال در صدا

به صورت کلی هر اختلالی که در دوران کودکی یا بزرگسالی بر درک یا بیان گفتار ویا کیفیت صدا یا عمل بلع تأثیر منفی بگذارد

گفتار درمانی در آغاز به شناسایی ماهیت گفتار و زبان و رشد طبیعی آن و سپس به بررسی اختلالات مربوط پرداخته و در جهت رفع آنها می کوشد.

در یک عبارت کوتاه می توان گفت هرگاه نحوه صحبت کردن گوینده بیش از محتوای سخن او، توجه شنونده را به خود جلب کند، وی مشکوک به اختلال گفتاری است. هرگونه اشکالی در نحوه گفتار و یا ناتوانی در درک گفته های دیگران می تواند موجب اختلال در روابط اجتماعی شخص مبتلا گردد.

مراکز گفتار درمانی در شیراز

یکی از مهمترین دلایل استفاده از آسیب شناسی گفتار و زبان برای افرادی که دچار لکنت زبان هستند، بازیابی قدرت تکلم و همچنین بدست آوردن اعتماد بنفس می باشد.

درمان لکنت زبان نیاز مند متخصصین باتجربه و با دانش می باشد تا بتوانند به بهترین نحو ممکن قدرت صحبت کردن را دوباره به فرد مورد نظر یاد دهند.

مراکز توانبخشی وظیفه مهمی درقبال بیماران دارند که زیرمجموعه آنها مراکز گفتار درمانی نیز می باشد. اگر فردی دچار لکنت زبان باشد حتما باید سریعا به این مراکز سر بزند تا بهبودی خود را بدست آورد.
مراکز توانبخشی برای بزرگسالانی که دچار لکنت زبان هستند، تاثیر بسیار زیادی در گفتار درمانی بزرگسالان در شیراز دارند و باید برای توسعه این مراکز هزینه های بیشتری کرد.

کلینیک های گفتاردرمانی برای ارائه بهترین خدمات نیازمند بهترین دکتر گفتار درمانی هستند تا بتوانند تمامی مشتریان و بیماران خود را به بهترین شکل ممکن درمان کنند.

متخصصان آسیب شناسی گفتار و زبان در شیراز و متخصصان آسیب شناسی گفتار و زبان شیراز وظیفه بسیار سنگین و مهمی در درمان لکنت دارند و باید حسابی تمامی استانداردهای ممکن را رعایت کنند.

امروزه برای راحتی این بیماران گفتار درمانی در منزل در شیراز بسیار رواج پیدا کرده است. چراکه بعضی از افراد برای مراجعه به مراکز گفتار درمانی در شیراز یا شهر محل سکونتشان خجالت زده می شوند و بهترین راه حل برای آنها گفتار درمانی در منزل می باشد.

منابع:

بهی رز بازدید : 27 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک به قطعه سنگی مصنوعی گفته می‌شود که طول و عرض آن مختلف بوده و ضخامت آن چند میلی‌متر است، و یک روی آن دارای سطحی شیشه‌ای بوده و کاملاًّ صاف و صیقلی می‌باشد. کاشی، محصولاتی سفالین و سرامیکی است که در ساختمان کاربرد و اهمیت ویژه‌ای دارد مانند حمام‌ها، توالت‌ها، آشپزخانه‌ها و آب ریزگاه‌های عمومی و غیره. کاشی برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و همچنین برای بهداشت و عایق رطوبت به کار می‌رود. (منبع: ویکی پدیا)

  • کاشی: می‌توان گفت کاشی نوعی آجر باضخامت کم است که روکشی لعابی دارد. یک‌طرف کاشی سطح سفالی و استخوان‌بندی کار است و طرف دیگر که لعاب خورده است همان سطح صیقلی و براق کاشی است.
  • سرامیک: سرامیک در اصل به هر ماده‌ی غیرآلی غیر فلزی گفته می‌شود، این ماده‌ی معدنی به خاطر ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای همچون مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر نفوذ آب و مقاومت در برابر جریان الکتریسیته کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد. سرامیک به دلیل داشتن همین ویژگی‌ها در لعاب کاشی‌ها مورداستفاده قرارگرفته است.پس می‌توان گفت کاشی‌هایی که در لعاب آن‌ها از سرامیک استفاده می‌شود اصطلاحاً سرامیک نامیده می‌شوند.

هرچند همه ما بارها و بارها با کاشی و سرامیک برخورد داشته‌ایم و یا در منزل و محل کار خود از آنها استفاده کرده‌ایم اما خیلی از ما تفاوت‌های کاشی و سرامیک را به خوبی نمی‌دانیم.
از نظر ساختار شیمیایی به تمامی موادی که از مخلوط خاک رس با ماسه و فلدسپار در دمای بالا بدست می‌آیند و توسط توده شیشه مانندی انسجام پیدا می‌کنند، سخت و غیر قابل حل در حلال‌ها می‌شوند و تقریبا گداز ناپذیر می‌شوند، سرامیک می‌گویند.

اما معمولا در گویش عامیانه به کاشی‌هایی که روی دیوار کار می‌شود «کاشی» و به کاشی‌هایی که در کف ساختمان کار می‌شود «سرامیک» می‌گویند. در واقع به کاشی‌ای که لعاب رویش از جنس سرامیک باشد، در بازار کاشی سرامیکی یا سرامیک گفته می‌شود.

کاشی و سرامیک در شیراز

امروزه برای پوشش و تزئین دیوارها و کف زمین از کاشی و سرامیک استفاده می شود، این مصالح از پرکاربردترین مصالح ساختمانی به حساب می آید که در طرح ها و اندازه های مختلفی تولید می شود.
کشور ایران با تاریخ و تمدن کهن در هنر و صنعت و برخورداری از ذخایر معتنابهی از مواد اولیه از دیر باز با عنوان بستری مناسب برای صنعت کاشی و سرامیک مطرح بوده‌است. تولید کاشی سرامیکی در این سرزمین از مراحل بسیار اولیه و با روش‌های ابتدایی از حدود ۱۲۵۰ سال قبل از میلاد مسیح با تولید انواع آجرهای لعابدار، کاشی‌های تزیینی و مینا آغاز شده‌است. (منبع: ویکی پدیا)

امروزه در شهر شیراز علاوه بر ساختمان های مسکونی، ساختمان های مدرن و جدیدی نیز ساخته می شود که تمامی آنها برای تزئین و نمای داخلی و بیرونی بایستی از انواع کاشی و سرامیک استفاده نمایند. وبسایت کارشد قصد دارد شما عزیزان همشهری را با فروشگاه های کاشی و سرامیک در شیراز آشنا نماید.

منابع:

بهی رز بازدید : 33 سه شنبه 02 دی 1399 نظرات (0)

لنز و عینک طبی

عینک یا آینک به قاب‌های دارای عدسی شیشه‌ای یا پلاستیکی گفته می‌شود که معمولاً به وسیله دو دسته که روی گوش‌ها قرار می‌گیرند در جلوی چشم‌های انسان قرار می‌گیرند. این وسیله برای محافظت از چشم و بهبود بینایی چشم‌ها و گاه تنها برای زیبایی و زینت استفاده می‌شود. عینک‌های ویژه‌ای هم هستند که برای مشاهده صحنه‌های سه‌بعدی یا واقعیت مجازی به‌کار می‌روند. (منبع: ویکی پدیا)

لنز و عینک طبی هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند و انتخاب لنز طبی یا عینک طبی با توجه به زندگی افراد انجام می شود.

لنز و عینک هر کدام معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند. اما مزایای عینک طبی به نسبت لنز طبی بسیار بیشتر است چرا که عینک به دلیل اینکه بیرون از چشم قرار دارد و در معرض تماس مستقیم دست با چشم که منجر به عفونت می شود، قرار ندارد پس گزینه ی مناسب تری ست.

از لحاظ قیمت می توان گفت که عینک طبی انواع مختلفی دارند و همچنین قیمت و هزینه مناسب تری دارند و نیاز به تعویض زود به زودی نیست.

اما برخی معتقدند که کیفیت زندگی شان با لنز بهتر از عینک است. اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که استفاده از لنز را انتخاب می کنید باید در قدم اول به نزد چشم پزشک خود بروید تا پس از معاینات به شما بگوید که آیا مستعد ابتلا به عفونت هستید یا خیر و اینکه تشخیص دهد شما شرایط و توانایی رعایت و استفاده از لنز را دارید یا خیر.

این که شما برای تصحیح بینایی خود استفاده از عینک یا لنزهای تماسی را انتخاب می‌کنید، بیشتر به سلایق شخصی شما بستگی دارد.

مواردی از جمله سبک زندگی، راحتی، بودجه و زیبایی شناسی باید همه در روند تصمیم گیری شما نقش داشته باشد.پ

قبل از تصمیم گیری بین لنز و عینک، به خاطر داشته باشید که لزوما یکی از دیگری بهتر نیست و هرکدام از نظر دید، سهولت در استفاده و سلامت چشم، جوانب مثبت و منفی خود را دارند.

لنز و عینک طبی در شیراز

لنز طبی و یا عینک طبی از جمله وسایل پزشکی به حساب می آید که امروزه افراد بسیاری برای بینایی و قدرت دید بهتر از آنها استفاده می کنند. مسلما افرادی که قدرت بینایی ضعیفی دارند، مجبور به استفاده از لنز و یا عینک طبی خواهند بود.

استفاده از لنز این روزها بسیار پرطرفدار شده است به نحوی که طبق آمار در سال  2014، 14 میلیون امریکایی از سن 18 به بالا از لنز استفاده می کردند. طبق آمار منتشر شده در سال 2017 این تعداد به 17 درصد جمعیت آمریکا رسیده است. حتی بسیاری از نوجوانان در سن 12 سالگی شروع به استفاده از لنز طبی نموده اند. عینک اولین بار در قرن سیزدهم میلادی در اروپا استفاده شد. با تکامل صنعت چاپ در قرن پانزدهم استفاده از عینک افزایش یافت و در قرن حاضر و با اجرای برنامهٔ آموزش عمومی، استفاده از آن گسترش یافته‌است. (منبع: ویکی پدیا)

شهر شیراز در تمامی زمینه های پزشکی قدرت بسیار بالایی داشته و بهترین ها را همیشه به مردم خود ارائه داده است. در زمینه لنز و عینک طبی نیز مراکز بسیاری فعالیت می نمایند که وبسایت کارشد سعی بر این دارد شما عزیزان همشهری را با مراکز فروش لنز و عینک طبی در شیراز بیشتر آشنا نماید.

منابع:

بهی رز بازدید : 25 شنبه 29 آذر 1399 نظرات (0)

کلینیک دندانپزشکی

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود. بعضی از دندان‌پزشکان پس از فارغ‌التحصیلی درصدد گرفتن تخصص برمی‌آیند. دوره‌های تخصصی به‌طور میانگین سه سال طول می‌کشد و هر دندان‌پزشک پس از طی این دوره که به دستیاری موسوم است، تبدیل به یک دندان‌پزشک متخصص در همان تخصص می‌شود. برخی رشته‌های تخصصی مانند جراحی دهان، فک و صورت زمانی بیش از سه سال برای اخذ تخصص می‌برد. ارتودنسی، ریشه‌درمانی، لثه‌درمانی، آسیب‌شناسی دهان و فک و صورت، بیماری‌های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، رادیولوژی دهان و فک و صورت، پروتزدرمانی، دندان‌پزشکی ترمیمی و دندان‌پزشکی کودکان تخصص‌های دندان‌پزشکی موجود در ایران هستند. (منبع: ویکی پدیا)

وظایف دندانپزشک عمومی به صورت زیر می باشد:

  • تشخیص و درمان پوسیدگی دندانی
  • تشخیص و درمان بیماری های لثه
  • تشخیص ضایعات دهان و فک و صورت
  • انجام درمان های ارتوپدیک ابتدایی جهت برطرف کردن نواقص روابط فکی
  • درمان دندان های شیری
  • انجام درمان های پروتزی از لحاظ جایگزین کردن دندان های از دست رفته
  • انجام جراحی های ساده حوزه دهان و دندان می باشد.

دندانپزشکی دارای دو دوره‌ی جداگانه‌ی ۲ ساله و ۴ ساله است که در ۲ سال اوّل، دانشجویان واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافت‌شناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروب‌شناسی، پاتولوژی و ایمنی‌شناسی را می گذرانند و بعد از ۲ سال، با قبولی در امتحان سراسری علوم پایه، وارد دوره‌ی تخصصی دندانپزشکی شده و دروس اختصاصی خود را در زمینه‌ی آسیب شناسی فک و دهان، ارتودنسی (مرتّب کردن دندان‌ها)، اندودنتیکس (درمان ریشه‌ی دندان)، پروتزهای ثابت و متحرّک (روکش دندان، دست دندان)، پریودنتولوژی (بیماری‌های لثه و جرم‌گیری)، ترمیمی (پر کردن دندان‌ها و زیبایی دندان)، بیماری‌های دهان و دندان، انواع جراحی دندان (کشیدن دندان)، دهان و فک و صورت، دندانپزشکی کودکان و رادیولوژی دهان و فک و صورت (عکس‌برداری از دندان‌ها) می‌گذرانند و در نهایت می‌توانند بیماری‌های دهان و دندان را تشخیص داده و در حدّ یک دندانپزشک عمومی، اقدام به درمان بیماری‌ها بنمایند.

کلینیک دندانپزشکی ساری

در آلمان همانندِ فرانسه از سال‌های ۱۵۳۰ الی ۱۵۷۵ تنها افرادی می‌توانستند به ارائه خدمات دهان و دندان بپردازند که تألیفی در این حوزه داشته باشند. «Pierre Fauchard» فرانسوی را بعضاً پدر یا بنیان‌گذار دندانپزشکی می‌نامند.[۱] او کتابش را پیرامون نگهداری و ترمیم دندان منتشر کرد. پر؛ آرایشگر و دندانپزشکی بود که در دربار پادشاهی فرانسه خدمت می‌کرد. (منبع: ویکی پدیا)

تا به امروز همه ما یا یکبار به دنداپزشکی رفته ایم و یا دیده ایم کسانی را که این تجربه را دارند. دندان ها عضوی مهم هستند که در صورت مراقبت نامناسب دچار پوسیدگی می شوند و در بسیاری از موارد به همراه درد می باشد.

در همه موارد مربوط به دندان از چکاپ دوره ای آن تا درمان در زمان آسیب دیدگی به دندانپزشک مراجعه می کنیم پس لازم است بدانیم چه موارد توسط یک دندانپزشک عمومی مانند تشخیص ودرمان پوسیدگی دندان، تشخیص و درمان بیماری های لثه، تشخیص ضایعات فک و صورت، درمان دندان های شیری، جراحی های ساده، انجام درمان های ارتوپدیک ابتدایی برای برطرف کردن نواقص فکی قابل درمان است.

در بسیاری از شهرها این خدمات در کلینیک های تخصصی دندانپزشکی انجام می شود. می توانید برای یافتن کلینیک دندانپزشکی در ساری به کمک وبسایت کارشد تمامی آنها را پیدا کنید.

منابع:

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 242
  • بازدید سال : 2,922
  • بازدید کلی : 11,353