loading...
بهترین های شیراز
بهی رز بازدید : 28 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

کفش فروشی ها

کَفش یا موزه (رایج در فارسی افغانستان) پاافزاری است برای محافظت و راحتی پای آدم به هنگام انجام کارهای گوناگون. پای آدم دارای استخوان‌های بیشتری نسبت به هر اندام دیگری از بدن می‌باشد و در برابر خطرهای محیطی همچون سنگ‌های تیز و زمین داغ آسیب‌پذیر است که کفش در برابر این آسیب‌ها از پا محافظت می‌کند. طراحی کفش‌ها در طول زمان تغییرات بسیاری پیدا کرده، که ظاهر آن در اصل با کارکرد آن بستگی داشته‌است. کفش‌های امروزی در شیوه، پیچیدگی و هزینه تفاوت گسترده‌ای دارند. امروزه در طراحی کفش‌ها جنبه آراستگی آن نیز در نظر گرفته می‌شود. (منبع: ویکی پدیا)

حتما این جمله معروف را شنیده اید که پا قلب دوم ماست و مراقبت از آن بسیار پر اهمیت است. خرید کفش مناسب از کفش فروشی ها یکی از راه های مراقبت از این عضو مهم بدن است و مطمئنا برایتان پیش آمده است که راه رفتن با کفش نامناسب موجب درد و کوفتگی پای شما می شود. انتخاب کفش مناسب و راحت پا صدمات ناشی از آن بر قسمت های مختلف پا را کاهش می دهد اما به نظرتان خرید یک کفش مناسب کار راحتی است.

فرم پاهای افراد بر اساس انگشتان پا متفاوت است به همین خاطر صرفا با تکیه بر سایز نباید اقدام به خرید کفش کرد.

مناسب بودن یک کفش صرفا به این نیست که سایز عددی آن با پای فرد بخواند بلکه باید در انتخاب کفش به فرم پا توجه کرد چه بسا که برخی از کفش‌ها با وجود اینکه از نظر سایز مشکلی ندارند اما از نظر فرم با پای فرد همخوانی نداشته باشند و باعث بروز مشکلات شوند.

فرم پاهای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است لذا باید قالب کفش با آن همخوانی داشته باشد و صرفا در نظر گرفتن سایز طولی پا کار درستی نیست ضمن اینکه برخلاف ادعای بسیاری از فروشندگان کفش جا باز نمی‌کند.

فرم پا در سراسر دنیا به سه دسته تقسیم می‌شود که باید به آن توجه کرد. دسته نخست کسانی هستند که انگشت شصت پای آن‌ها بزرگتر است و بقیه انگشت‌ها به ترتیب کوچک می‌شوند اما دسته دوم کسانی هستند که انگشت دوم و سوم پاهایشان بزرگتر است.

دسته سوم کسانی هستند که انگشت‌های یکسانی دارند و تمام سرانگشتان به یک اندازه هستند.

با توجه به اندازه انگشتان نوع قالبی که برای پا معین می‌شود متفاوت است اما در کنار این مساله توجه به عرض پا نیز مهم است. عرض پا یک مساله مهم است که در تمام دنیا به آن توجه می‌شود، عرض پا مساله‌ای است که علاوه بر سایز و قالب به آن توجه می‌شود اما متاسفانه در ایران حتی برای برندهای خارجی که وارد کشور می‌شوند این مساله لحاظ نمی‌شود و کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

برای خرید یک کفش مناسب، مطمئن شوید که سایز پایتان تغییر نکرده باشد زیرا به مرور زمان یکی از پاها بزرگ تر یا کوچک تر از پای دیگر می شود.

برای رهایی از کمر درد با حاسسیت بیشتری کفش هایتان را انتخاب کنید و از کفش های طبی استفاده نمایید چرا که پوشیدن کفش نا مناسب گاهی موجب کمر درد می شود.
برای انتخاب کفش مناسب حتما باید کفه کفش هایتان را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

مثلا اگر می خواهید یک کفش پیاده روی مناسب انتخاب کنید، کفشی را انتخاب نمایید که کفه آن نازک نباشد زیرا هنگام پیاده روی فشار زیادی به پاشنه پا وارد می شود و اگر کفی کفش نازک باشد مچ درد خواهد گرفت.

هنگام پیاده روی، حرکت و تماس پا با زمین از پاشنه به سمت پنجه است، کفشی که کفه آن انعطاف پذیری زیادی دارد، انتخاب نمایید.

کفش فروشی های شیراز

کفش یکی از مهمترین پوشاکی است که انسان ها بایستی در خرید آن بسیار دقت به خرج دهند، زیرا همانطور که می دانید پا معروف به قلب دوم انسان بوده و اگر کفش مناسبی خریداری نمایید بسیار در سلامتی شما تاثیر گذار خواهد بود.

کفش‌های قدیمی ایرانیان در انواع چاروق، گیوه، نعلین، اروسی، سگکی، صندل، قُندره و دهان‌دولچه‌ای ساخته میشد. به نوعی پاشنه کفش که با چرم و میشَن (چرم بز) و مانند آن ساخته بشود «نعلَکی» می‌گویند. همچنین قدیمی‌ترین کفش چرمی جهان متعلق به آذربایجان و شهر تبریز با قدمت تاریخی ۵ هزار و ۵۰۰ سال است که هم‌اکنون در موزه ارمنستان نگهداری می‌شود. (منبع: ویکی پدیا)

کفش ها انواع گوناگونی دارند و در مراسم مختلف از کفش های مخصوص آن بایستی استفاده نمود. به هر حال هر نوع کفشی عمر مفیدی داشته و بعد از مدتی باید برای خرید آن اقدام نمود.
جمعیت در شهر شیراز بسیار زیاد می باشد و تقریبا هر نفر در این شهر سالانه 2 تا 5 جفت کفش خریداری می نماید.

وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما عزیزان را در انتخاب کفش های مناسب یاری نماید تا در هنگام مراجعه به کفش فروشی های شیراز، بهترین انتخاب را داشته باشید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. shoepassion.com
برچسب ها کفش فروشی , شیراز ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 183
  • بازدید سال : 2,863
  • بازدید کلی : 11,294